להכיר אזניות ולבסס איתן יחסים ארוכי טווח זה קשה. באמת, בעידן הנוכחי, האפשרויות הרבות מסנוורות, ואנחנו הופכים להיות בררנים. הרי סווייפ מהיר הצידה ואופציה אחרת עומדת מול האוזניים שלנו. אחרי כמה דייטים כאלה עם אזניות ריצה שהתקשו להתאים למבנה האוזן שלי, שמחתי כשהגיע אופציה חיצונית- כזו שאינה נכנסת לאוזן: +Miiego AL3.

הכירו את מייגו

זו חברה דנית מעניינת שמתגאה בכך שהיא עושה רק מוצרי ספורט וזה מה שמניע אותה. למי שלא מכיר את התרבות הדנית, אומר שאני מאוד מעריך את הדנים- נזרוק קצת הכללות לאוויר הכתבה, אבל- מדובר בחתיכת עם מוצלח וחכם, שיש בו שילוב של דיוק גרמני (השכנים מדרום), סטייל ועיצוב שבדי (השכנים מצפון), קשיחות מתבקשת ממזג האוויר הקשה והיסטוריית יורדי ים צפוניים, המון הגיון בריא, תפיסות דמוקרטיות מתקדמות, גישה שכלתנית ופרופורציות בחיים. אני יודע שרבים מקוראי בטוחים שאנחנו העם הנבחר, אבל איך לאמר זאת? הדנים הרבה יותר מוצלחים מאיתנו. תרבות נכנסת גם לניהול מוצרים, ומעניין לראות האם התרבות הזו תכנס גם לכאן.

אזניותיה של Miiego (מי-יה-גו) משווקת ברשת חנויות סוקוני. קפצתי לחנות הבית שלי ברשת הזו – סוקוני פולג, ואספתי את האזניות. אבל רגע, גם פה צריך למדוד מידות?

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

דגם ה +Miiego AL3 כרטיס ביקור:

  • דגם: +Miiego AL3
  • אלחוטי (BT4.1)
  • זמן שימוש: 11 שעות לפי האריזה, ו 7 שעות לפי נתוני היבואן.
  • חיווי זמן סוללה נותר ב iPhone
  • עמיד לזיעה וטפטוף קל
  • מתקפל לכיס\תיק מצורף
  • טעינת מיקרו USB סטנדרטי
  • עם מיקרופון לשיחות
  • משקל: 41 גרם
  • מחיר: ₪389.00
  • עמוד המוצר
  • הפצה: חנויות סאקוני, רשת ורטהיימר וחנויות הספורט המובחרות

אזניות Miiego AL3+

מייגו לו ולה- כמו פרסומת לבושם

מכירים את הפרסומות האלה לבשמים בסגנון “one for him, one for her”? שמשווקים גרסת נשים וגרסת גברים ביחד? הגעתי לחנות ומתברר שיש אוזניות Miiego AL3+ בשחור לגברים ובאפרסק-כתום-זרחני לנשים. ואם אני רוצה אוזניים באפרסק זרחני, בלי ניתוח לשינוי מין, מותר לי?

מתברר שגם יש הבדל מעבר לצבע באורך הקשת המחברת בין ימין לשמאל. אצל גברים הקשת ארוכה ואצל נשים קצרה יותר, כלומר- כדאי למדוד. האווירודינמיות באופניים גרמה לגולגולת שלי להסתגל והיא די צרה כך שהשאלה- אזניה גברית או נשית אינה רק תלויה במינכם הביולוגי. יצא שאני די בול בין שתי המידות- הגברית השאירה מרווח קשת גדול יחסית בעורף שיכול לסכן בתזוזה בזמן הריצה ואילו הנשית חיבקה אותי הדוק ולחשה לאזני בקול סקסי- קח אותי! לא עמדתי בזה, ועברנו ביחד לשלב הבא… להתפשט (כלומר, להסיר את האריזה ולראות מה יש בפנים).

One for her אזניות Miiego AL3+

Miiego AL3+: One for her

Unpacking

האריזה מגיעה עם כמה פריטים טריוויאליים ואחד לא: אלה שאתם מצפים לקבל הם האזניות עצמן, כבל הטעינה- כנראה שכבר יש לכם ממילא מאות כאלה בבית מסוג MicroUSB, ואם להשאיל מאזניות תוך-אוזן: עוד ריפודים. במקרה הזה סט נוסף של הספוג המונח על האוזן. מה שפחות טריוויאלי ויותר הפתיע הוא הפאוצ’ הקטן או התיק הקשיח עבורן. אחלה- אפשר להכניס ולזרוק לתיק וזה בהחלט נחמד ושימושי. שוב אפשר להתחבר פה להשפעת המקור: בדנמרק יש מלא גשם, והתיק הקטן הזה, קל משקל בעצמו ונכנס בקלות לכיס מעיל ריצה, ומטרתו לשמש להגנה על האזניות כשמטפטף.

אוקיי, נדלקנו, התפשטנו, אני רואה בזה סדר עניינים מוצלח למדי לתחילתו של קשר. אבל שנייה, היא אמנם דנית, ואמורה להיות די זורמת, אבל בכל זאת כדאי לשחרר קצת קודם, אז הלכנו על כמה שוטים של אנרגיה:

אוזניות ריצה

Charging

ל +Miiego AL3 יש פתח קטן סטנדרטי לשקע הטעינה לפני תחילת התהליך, טענתי לא הרבה, היא אומרת ששעתיים שלוש זה מספיק לה, וזה הספיק. יש אפילו חיווי: בנורית אדומה יש טעינה, בכחולה זה טעון. לאחר שמשתמשים עם התרוקנות הסוללה, יש ביפ כל 30 שנ’ והאור האדום מהבהב- צריך עוד סיבוב טעינה.

עכשיו צריך לראות אם באמת יש גם חיבור רגשי? האם יהיה פה צימוד של ממש?

אזניות ריצה

Pairing

למוד מערכות יחסים שעלו על שרטון עוד בשלב הדייט הראשון (עם אביזרי Bluetooth), מעט חששתי מהשלב הזה. אני מכיר לא מעט כאלה שעשו צרות, דרשו ססמאות, היו להן תנאים… אבל אני רוצה להינות בכיף ובלי התנגדויות: רוצה? סבבה. לא רוצה, יאללה, נקסט. לשמחתי היא אכן התנהגה כמו דנית אמיתית: פמיניסטית, מתקדמת, לא שמרנית: להתחלת הצימוד (Pairing) לוחצים על הכפתור המרכזי (עליו מוטבעת ה-M) במשך 7 שניות, עד שה LED מתחילה לעשות קוז’אק של משטרה: בצבעי כחול אדום. מדליקים את ה BT בסלולרי, מחפשים, ואם מבקשת סיסמה- לוחצים 0000.

אזניות ספורט

נקודת הביקורת- הכפתור המרכזי וה LED

להדלקה: לוחצים על כפתור ה M האמצעי 3 שניות ואז יש אור כחול. לכיבוי לוחצים עד שנורית ה LED נהיית אדומה. האמת, כפתור ה M הזה לא משהו וגם בקושי רואים את החיווי של הנורה הזו באור יום. בטבעת החיצונית שלו מעבירים שירים (ימינה ושמאלה) ומורידים ומעלים ווליום הגברה למעלה, הורדה למטה. כשמגיעים לסוף הווליום אגב יש ביפ חיווי וזה מעולה. החלק המרכזי משמש לכל ההדלקות, כיבויים, מענה וניתוק שיחות סלולריות (המענה לשיחות לא ממש עבד אצלי – אולי תקלה נקודתית) וכו’.

לטעמי אפשר לייצר ברמה המכנית, כפתורים יותר מוצלחים וLED גדול וחזק יותר היה מועיל. לו מתכנני המוצר היו מגביהים מעט את הכפתור המרכזי כדי להקל על מציאתו עם האצבע במישוש לצד הראש. גם הפידבק שלו, מתי לחוץ ומתי לא, אינו ממש ברור. הטבעת החיצונית עובדת טוב אבל גם לה אין קליק ברור.

אזניות מייגו AL3+

מערכת יחסים לא מעיקה

הקשר מתחיל בצורה לא מעיקה בעליל- בניגוד לאזניות שנכנסות לאוזן, הנחת האוזניה החיצונית על ריפוד הספוג הנעים שלה פשוט נעים. אולי יש יתרונות לאזניות תוך-אוזן, בבידוד רעשי הסביבה אבל אין ספק שהן יכולות להעיק במקרה הטוב, או ממש לא להתאים במקרה הרע.

ה+Miiego AL3 לא מציקות, ולא מעיקות. הן יושבות מעל ומחוץ לאוזן, וגיליתי שאני מעדיף את זה בצורה חד משמעית על האופציות האחרות. הקשת שעוברת בין האוזן שלי לרכה מעט דוחק את האוזן הצידה וזה טיפונת מפריע לי, שוב, עניין של מבנה אישי, אבל הספוגים נעימים מאוד, והרכות שלהם גם מבשרת רגישות ועדינות מסוימת: כשהם לחוצים בתיק הקטן של האוזניה או מונח עליהם משהו, הם מקבלים את צורתו, ויש לי תחושה ששימוש מסיבי לאורך זמן, יכול להביא את הקונה לניצול ספוגי הספייר שסופקו בחבילה.

כדי לבדוק שימוש ארוך, יצאתי איתן גם לרכיבה- שלוש שעות של רכיבת שטח מנותקת ממכוניות (אני סולד מרכיבה עם אזניות מסיבות בטיחותיות, כך שרק רכיבת שטח באה בחשבון בהקשר הזה). הצלחתי לשמוע איתן פודקסטים במשך כמעט שעתיים – שזה הכי הרבה שאי פעם סבלתי אזניות על האזניים. בד”כ זה מעיק עלי הרבה קודם. גם ברמה השימושית הם נוחים מאוד, אין בעיה להוריד לצוואר, או להכניס לכיס האחורי באופניים.

Miiego AL3+

התאמה אישית

היא מתאימה את עצמה לראש באמצעות הגמישות שלה והקפיציות. כאמור AL3+ מגיעה גם בשתי מידות, אבל אין פה אפשרות לקבוע את אורך הקשת, או יכולת “פיסול” והתאמה אישית (כמו למשל בידיות המשקפיים של רודי פרוג’קט). זו קשת מחומר גמיש אך בעל רצון משל עצמו ואצלי, היות ובחרתי במידה הקטנה מבין השתיים, חשתי שעוד חצי ס”מ תוספת באורך היה מועיל.

הקשת משמשת לעיגון האזניות בריצה – היא עוברת מעל לאוזן ומתיישבת לי הכי צמוד לעורף שאפשר ומונעת כל תזוזה בריצה. החומר הזה מעט קפיצי והוא מצמיד לא רע בכלל את שני הספוגים אל האזניים בתנועת מלקחיים.

בטריידאוף שבין תזוזות יתר, או נקישות עדינות של קשתות האזניות בכל צעד, לבין הדיקות מה, אולם אחיזה מצוינת- אני בוחר באחיזה, וה +Miiego AL3 סיפקה אותה.

Miiego AL3+

איך שומעים?

חוץ מבריצות, בדקתי את האזניות בתנאי טבע קשה ואכזר- בחדר כושר. המוסיקה החיצונית רועשת, וזו סביבה מצוינת לבדוק את שימושיות האזניות בתנאים קשים. האם הם מבודדים את רעש הסביבה? האם אפשר לשמוע מוסיקה או אפילו דיבורים או רדיו? התשובה- כן! אימון שלם של חיזוק ליבה לפי ההמלצות של אור וקרן, עבר עלי למרות הרעשים מסביב עם שמיעה מוצלחת.

בריצה בסביבה שקטה יותר כל שכן, אבל האמת שהדרישות האודיופיליות שלי בזמן ריצה או אימון אינן קיצוניות. ההיבטים הפיזיים יותר חשובים לי ואת רמת המוזיקה אני בוחן בשיטת הסף – מעל או מתחת, והתשובה – מעל.

מה שחשוב בשתי הסביבות האזניות +Miiego AL3 ישבו מצוין. השמע היה חזק מספיק גם כדי להתגבר על רוח חיצונית ברכיבה של מעל 25 קמ”ש (אז בריצה ברור שזה מבודד מספיק). הלחץ של קפיץ-הקשת, ביחד עם העיגון בכיפוף מעל לאוזן, ונקודת המגע הרצופה לאורך העורף הושיבו את האזניות במקום, והספוג נעים לי ולא מעיק.

ואם לא בא לי?

מה עושים עם האזניות בריצה, כשלא רוצים להמשיך ולשמוע? בעיני ה”פיצ’ר” הזה – שמאפשר לכם להסיר את האזניות תוך כדי אימון, ועדיין לא להיוותר עם משימה בלתי אפשרית של מציאת “פתרון אחסון”, אמור להיות חלק מתכנון המוצר. ברוב המוצרים לא חושבים על זה. זה חלק מהשימושיות שלהם, אם אפשר להצמיד אותם לגוף בצורה נוחה ולא לצרכי שמיעה. את אלה אפשר להציב בשתי צורות עיקרית שמצאתי: על הצוואר, או על היד. וזה פשוט מצוין. מי שסובל מעודף מקום אחסון יקח אולי את התיק שלהם, אבל זה נראה לי משהו די מיותר חוץ מלצורכי הובלה בתיקים והגנה על הספוגים העדינים.

לסיכום +Miiego AL3: הכי טובות לי עד היום!

תשמעו, אולי אני נשמע לכם לפעמים פה ושם מתלונן על איזה פיצ’ר, על הכפתור הלא משהו פה או על הנורית… אבל בסוף- בסוף צריך לשפוט מוצר בצורה הוליסטית, מלאה, לא  תוך פירוק מרכיביו. הציון הכולל מרמה כי הוא שקלול ציוני מרכיבים בנפרד, אבל בשורה התחתונה והחשובה ביותר –  אלה האזניות שאם תשאלו אותי היום אמליץ עליהן בחום הרב ביותר מכל מה שבדקתי! האופציה הדרושה הזו של אוזניות חיצוניות, עם ספוג רך ונעים, עדיפה לכל אותם רצים שפשוט לא אוהבים את האופציה החודרנית.

זה די מדהים, העניין הזה- הדנים יצרו מוצר דני: יש משהו בסיסי ולא פלצני ב +Miiego AL3. הוא לא מרגיש יוקרתי, הוא לא מתפנפן, אין בו כמעט פיצ’רים מתוחכמים אבל הוא נוח, והוא אלטרנטיבה לא מוגזמת במחירה. זה כיוון טוב בעיני, כי רובנו לא רוצים סכומים מוגזמים על מוצרים כאלה. האזניות האלה הן בנות לוויה מוצלחות ולא מעיקות על האזניים, לא מעיקות על הכיס, והן מוצאות לעצמן מקום די בקלות גם כשלא משתמשים בהן. הן גורמות לי לראשונה לשקול לרוץ עם מוזיקה או פודקאסטים גם אם אני לא חייב לרוץ עם אזניות בשביל מבחן!

מאת: גיא חלמיש
צילום: יגאל רווה וגיא חלמיש

 

אזניות Mieego AL3+
נוחות ונעימות על האזנייםנשיאה על הגוף מחוץ לאימוןתמורה למחיר
איכות חומרים וגימורפידבק כפתור הדלקה מרכזי נורית חיווי קטנה מדי
86%ציון ראנפאנל
נוחות100%
עיצוב100%
איכות וגימור80%
איכות הצליל80%
פקדים וכפתורים70%