הריצה היא החופש שלנו, היא המפלט, היא הכיף, העוצמה, ולפעמים גם ההתמרדות מול השגרה, העייפות והוויתור. כל אחד והקצב שלו, כל אחד והפלייליסט שלו- כולם מנצחים! בסדרת התוכן החדשה שלנו, RUNPANEL בשיתוף Jaybird יוצאים להכיר את המנצחים של ישראל… רצים IL! והפעם עם אנטון סלניקוב: 

רצים IL פרק 1: אנטון סלניקוב

שם, גיל, מצב משפחתי: אנטון סלניקוב, בן 30, נשוי מתל אביב.

כמה שנים רץ? יותר מ-25 שנים.

שיאים או הישגים ראויים לציון? מרתון – 02:53:25 / חצי מרתון – 01:18:32

מה הכי משפר את הריצה שלך? מוטיבציה ורצון להצליח.

 

לחצו פה לערוץ הטלגרם שלנו

 

מה מרגש אותך בריצה? הרגע בו אתה חוצה את קו הסיום לאחר 42,195 מ’.

מה מעצבן אותך בריצה? אני לא עוסק בדברים שמעצבנים אותי 🙂

איך אתה שומר על מוטיבציה להתאמן? כל הזמן מחפש לעצמי מטרות ואתגרים חדשים.

איפה אתה אוהב לרוץ, ולמה? את רוב האימונים שלי אני עושה בפארק הירקון או בטיילת של תל אביב, אך בהזדמנות הראשונה בורח מהעיר בכדי לרוץ בהרי ירושלים, כי אין כמו לרוץ בטבע.

עם מי אתה רץ בד”כ? ריצה היא ספורט אינדיבידואלי, לכן לרוב אני רץ לבד.

 

 

אם ישלחו אותך לאי בודד עם זוג נעליים אחד- איזה תקח? ברור שנעלי ריצה של Nike.

האם הריצה נותנת לך משהו מעבר לכושר? בשבילי ריצה היא עולם שלם, שמלא בהצלחות רבות לצד כשלונות כואבים אך מלמדים המון, מקומות בעולם בהם הייתי בזכות הריצה, אנשים שהכרתי ועוד…

סוג אימון מועדף: אימוני מהירות באצטדיון הם האהובים עליי, מכיוון שאני בא מהריצות של 800 מ’ ו-1500 מ’.

איזה אימונים אתה לא אוהב? אני פחות מתחבר לאימוני חיזוק בים – “משחקים בחול”, למרות שאני מבין היטב את מטרות האימון ואת הצורך בהם.

מוסיקה מועדפת בריצה? אין לי מוסיקה מועדפת, הכל נקבע בהתאם לאימון ומצב רוח באותו יום.

נמאס לך אי פעם מהריצה? לא הייתי קורא לזה “נמאס”… בריצה אי אפשר להיות תמיד בשיא, זה פשוט לא בריא לגוף ולנפש. במהלך השנה ישנן תקופות בהן אני מתאמן בעצימות יותר נמוכה, מאשר לפני תחרות המטרה.

מה מכניס אותך ל-Zone? הצעדים הראשונים לאחר יריית הזינוק.

ריצה ספציפית שלא תשכח אף פעם? ב-2002 הייתי ילד בן 13, זאת הייתה תחרות ביפן בה זכיתי במקום הראשון במרחק של 1500 מ’. זאת הייתה נקודת מפנה עבורי בעולם הריצה, באותה תחרות הוכחתי לכולם ובעיקר לעצמי שכוח רצון, התמדה ועבודה קשה משתלמים.

טייטס או מכנסיים? מכנס קצר.

גופיות או חולצות? גופיה.

ספורטאי שאתה אוהב במיוחד? אם נתמקד רק בריצה, אז יש לי שני ספורטאים מהם אני מקבל השראה: אליוד קיפצ’וגה, קניה – אלוף אולימפי ובעל שיא עולם בריצת מרתון, ספורטאי שמאמין בחיים צנועים ופשוטים, אימונים קשים ואמונה עצמית.  
“In life, the idea is to be happy. So I believe in calm, simple, low-profile life. You live simple, you train hard and live an honest life. Then you are free. Eliud Kipchoge”
השני הוא מו פראח, בריטניה – אלוף אולימפי ושיאן אירופה בריצה למרחקים שונים, ספורטאי שנותן השראה לרצים רבים בכל רחבי העולם: Don’t dream of winning, train for it” – Mo Farah”. מי יודע, אולי אזכה לראותם מקרוב במרתון לונדון שיערך ב-28 לאפריל.

 

 

ספורט משלים חוץ מריצה? חלק חשוב בתוכנית האימונים שלי הם אימונים לחיזוק בחדר כושר. ישנן תקופות בשנה שאני מעביר שעות בבריכת שחיה וגם ברכיבה על אופניים.

איזה טעות היית רוצה לתקן לרצים רבים? הטעות הכי נפוצה בקרב הרצים-החובבנים: שלרוב הם רואים רק את המטרה ולא תמיד מקשיבים לגוף.

מה הטיפ העיקרי שלך לרצים מתחילים? התמדה, תזונה נכונה, מנוחה ובעיקר סבלנות.

איזה טיפ יש לך לרצים מתקדמים? תמיד לזכור שהם השראה לרצים אחרים, לכן חשוב לא לשכוח מאיפה הכל התחיל.

מה אתה מאחל לעצמך כרץ? קודם כל, לי ולכל שאר הרצים אני רוצה לאחל בריאות איתנה. אני רוצה להמשיך להשפיע על אנשים ולגרום להם לאהוב את ענף הריצה כפי אני אוהב. איך אעשה זאת, תגלו בהמשך!


אהבתם? הרשמו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים