Rudy Project – ספורטאים מכירים אותם הייטב. זוהי חברת משקפי ספורט איטלקית ידועה ומבוססת במיוחד בישראל, עם יבואן ותיק הנותן שירות ידוע באיכותו.
למרות זאת, במשך שנים לא הצלחתי למצוא דגם שיתאים עבורי כי הם היו רחבים לפרצוף הצר והקטן שלי. אני מודה שכשגיא הודיע לי כי הגיעו למבחן זוג משקפיים לנשים, הייתי סקפטית, אבל הכל השתנה כשהוצאתי את המשקפיים מהקופסה. תענוג: סוף סוף רודי פרוג’קט מציעה סטייל איטלקי גם לנו הנשים: בגזרת עדשות צרה!
חשוב לאמר שיש למודל הזה שתי גזרות של עדשות. במבחן פה אני מציגה את דגם ה SX שזה הדגם הקטן יותר, אבל יש גם גזרה רחבה.
מאת: שרון שחר
תמונות: צור חלמיש, שרון שחר, גיאחה, רודי פרוגקט
מה בקופסה
Rudy Project מצהירה שמשקפי ה-Tralyx SX לוקחים את החברה אל העתיד. החברה טוענת כי במשקף זה שולבו כל הטכנולוגיות החדישות של רודי עם המראה הקלאסי. התוצאה היא משקף קל, מתכוונן ופונקציונלי אך בעיקר משקפיים שנראים טוב. האומנם? הרמתי גבה. אז הגיע הזמן לבחון האם יש אמת בהצהרות האלו.
המחיר: כמו תמיד ברודי בהתאם לסוג העדשות. זה מתחיל ב 950 ש”ח לעדשות רגילות, דרך 1050 לעדשות מולטילייזר, 1190 עבור עדשות מתכהות ו 1280 לעדשות מתכהות עם ציפוי מראה.
בתוך הקופסה הקשיחה והמהודרת אני מוצאת זוג משקפיים בצבע צהוב פלורסנטי, עם עדשה בצבע כתום כיאה לצו האופנה, ונרתיק גמיש בעל תפקיד כפול של נרתיק נשיאה ומטלית ניקוי. כיוון שהמשקפיים מתהדרים ברשימת פיצ’רים מרשימה, אני חייבת להתחיל בחפירה קצרה המתארת מה מיוחד במשקפיים.
פיצ’רים
- משקל – אכן משקל נוצה, בדקתי, 27 גרם. זה עושה אותו מתאים במיוחד גם לריצה (שם האימפקט החוזר והמורגש מייצר יתרון משמעותי למשקפיים קלים).
- זרועות מתכווננות – חלקן התחתון של זרועות המשקפיים עשוי מגומי גמיש הניתן לכיוונון (של 360 מעלות על פי טענת החברה) במטרה לאפשר התאמה מוחלטת לראש הרוכב. הכיוונן נעשה בקלות על ידי הפעלת עדינה של לחץ.
- אפון מתכוונן – האפון גם הוא עשוי גומי גמיש וניתן לכיוון לפי רוחב האף. כמו זרועות המשקף גם הוא עשוי מגומי דביק שמונע החלקה.
- עדשות מתחלפות – כמו שאר דגמי החברה, העדשה המגיעה עם ה-Tralyx SX ניתנת להחלפה בעדשות שונות המתאימות לתנאי תאורה שונים, או לאחת משתי העדשות הפוטוכרומטיות (עדשות המתכהות ומתבהרות בהתאם לתנאי התאורה) שמציעה החברה. כיוון שהמשקפיים הגיעו רק עם עדשה אחת (האמת די מאכזב מבחינתי), עדשות נוספות תצטרכו לרכוש בנפרד. אציין כי יש דגמים של ה- Tralyx SX שמגיעים עם העדשות הפוטוכרומטיות.
- מערכת ונטילציה משופרת – המבוססת על המסגרת העליונה, המרחיקה את המשקף מהפנים, ומפנה אוויר לכוד באמצעות כונסי האוויר שבה. בצורה כזו האויר זורם החוצה דרך המשקף ונמנעת הצטברות אדים.
- צירים יחודיים וחלקים – שלא יוצרים קצוות חדים במטרה למזער פציעוות בעת נפילה.
יש כרגע בפיתוח ברודי פתרון למרכיבי משקפי ראיה גם לעדשות כאלה. במבנה כזה של משקפיים של עדשת מסכה בקימור גדול זה לא פשוט אבל זה בדרך.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מאשר משלוח פרסום ועדכונים
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
בשימוש
השימוש שלי עם המשקפיים כולל גם ריצה וגם רכיבה. במעל 100 ק”מ של סמרתון (מירוץ אופני הרים רב יומי מדברי) קצת חששתי לצאת לרכיבה כזאת ארוכה עם משקף שלא ניסיתי, אבל הסקרנות עלתה על החשש. הרכבתי את המשקפיים, עליתי על האופניים ותוך מספר דקות אפילו שכחתי שהם שם, שזה דבר מעולה כשמדובר במשקפיים.
הם אכן קלילם במשקל, מתאימים בול, ללא לחצים מעיקים על גשר האף או מעל לאזניים. בכל הרכיבות שלי עד כה המשקפיים פשוט יושבים במקום ולא זזים. אני שמחה לדווח שגם בריצה המשקף פשוט יושב יציב, לא זז או מחליק מזיעה.
ברכיבה אגב, המסגרת בד”כ לא חוסמת את שדה הראיה הן בתנוחת הכביש והן בתנוחת ההרים. לצערי הרב יצא לי רק לרכוב איתם מספר דקות בתנוחת נג”ש. החלק העליון של המסגרת נכנס קצת אל תוך שדה הראיה והייתי צריכה לדחוף את המשקף קצת למעלה, אבל לא רכבתי בתנוחה זאת מספיק זמן כדי להגיע למסקנה האם המשקף נשאר כך וממשיך להיות נוח. אפשר “לסגור” קצת את האפון וזה מעלה את המשקפיים, זה היתרון באפון מתכוונן.
העדשות
העדשות שהגיעו עם המשקף, מסננות אור יחסית טוב (22%) והן מושלמות לרכיבת הרים בצל או בקטעים בהם עוברים משמש לצל (כמו בין עצים). אהבתי אותן גם בימים מעוננים, וכיוון שכבר ירד שלג בשיקגו אני יכולה לדווח כי הקונטרסט שיוצרות העדשות נפלא לתנאי שלג ביום אפרורי או מעורפל. ללא ספק אקח אתם לחופשת הסקי הבאה שלי!
אבל ביום שימשי או בתנאי תאורה חזקים, כמו רכיבה במדבר הרגשתי שיש צורך בעדשות כהות יותר. בתנאי תאורה קשים כמו בבוקר המוקדם או קרוב לשקיעה הייתי מעדיפה עדשה בהירה יותר. יש יתרון לכך שלרודי פרוג’קט יש מגוון עדשות רחב יחסית שיאפשר לכם להתאים את העדשה האופטימלית לכל מצב, אבל ההעדפה שלי היא העדשות הפוטוכרומטיות שמגיעות עם חלק מהמסגרות.
חסרונות
למרות שהמשקפיים מתהדרים בטכנולוגיה חדישה לאיוורור, ברכיבה אטית מאוד (כמו עליה תלולה), קטעי הייק-א-בייק או עצירה לאחר רכיבה מאומצת העדשות התמלאו אדים תוך שניות ספורות. מנסיון עם משקפים של חברות אחרות, שעבד גם כאן, הזזת המשקף מספר מ”מ רחוק מהפנים גרמה להתנדפות מהירה – ואפשר לעשות את זה בדגם הזה גם כן באמצעות הגמישות של האפון. כמו כן כאמור יש כבר יצרנים רבים שמספקים כמה עדשות בחבילה, ופה מקבלים משקפים עם עדשה אחת בלבד.
חסרון אחרון שהוא לא מאפיין ייחודי לדגם או היצרן הזה, אלא מאפיין של ז’אנר המשקפיים הקשתיים במיוחד הוא שלא ניתן להכניס אליהם קליפון אופטי. ידוע לנו שעובדים במרץ על פיתוחי עדשות חדשים שמנסים להתמודד עם זה – ויוצגו בקרוב!
לסיכום
הופתעתי לטובה מה-Tralyx SX! המשקפיים סיפקו את מה שהבטיחו באתר החברה: משקף קליל, נוח וורסטילי שנראה טוב גם על פנים צרות וקטנות בזכות גזרת העדשה הצרה יותר, הייעודית לנשים. פשוט להרכיב ולצאת לדרך. מהר מאוד הם הפכו למשקפיים המועדפים עלי. העדשות שהגיעו עם המשקף וורסטיליות ואבל עם מגבלות בתנאי תאורה קיצונים. הייתי שמחה אם רודי היו כוללים בקופסא סט עדשות לתנאי תאורה שונים.
תמונות: צור חלמיש, שרון שחר, גיאחה, רודי פרוגקט
מאת: שרון שחר
שרון היא Gear Head רצינית, או בעברית חולת ציידת. “אני מאמינה, ומקיימת, שמספר האופניים הנכון בבית הוא N+1… כיום אני טריאטלטית ואיירונוומן פעילה, אך בשלבי חזרה לשורשים – אופני הרים”. שרון חיה בארה”ב ואת החלום של לצאת לתחרויות הכי מגניבות בעולם. היא מביאה ל RUNPANEL טעימה גלובלית מתרבות הריצה האמריקאית, אבל בד”כ תמצאו אותה ב BIKEPANEL