את רוב הציוד שאני בוחן אני שופט ברגע הראשון או זמן קצר לאחר מכן. נדיר שאגיע לדייט שלישי או רביעי עם פריט שכבר גיבשתי עליו דעה והוא יצליח לשנות את כל מה שחשבתי עליו. נדיר, אך לא בלתי אפשרי. זה בדיוק מה שקרה לי עם הנעליים החדשות מסדרת HOVR ה Infinite 4 של המותג אנדר ארמור.

אנדר ארמור (Under Armour) היא חברה אמריקאית צעירה יחסית במונחים של חברות ספורט גדולות, בת 26 שנים בלבד. למרות זאת, היא הצליחה למצב את עצמה כאחת מהחברות המובילות שמייצרות ביגוד טכני, ביגוד ליום-יום, נעליים למגוון תחומים ואביזרים לכמעט כל תחום (כולל ענפי ספורט אמריקאים בלבד) שתוכלו לחשוב עליו: הוקי, ציד, שחיה ועד כדורגל, גולף, ריצה וציוד טקטי לכוחות הביטחון.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

עובדה מעניינת היא שהחברה שבחברה שמים דגש על קיימות, איכות הסביבה וחקר מתמיד אחר חומרי גלם איכותיים עבור המוצרים שלהם. הם מתגאים בכך שאת המוצרים שלהם ניתן למחזר בקלות, הם צורכים פחות אנרגיה בתהליך הייצור ואפילו את הצבעים למוצרים שלהם הם בוחרים בעזרת מחשב, ולא דרך ניסוי וטעיה תוך בזבוז חומר וזיהום הסביבה.

infinite

רכות או קפיציות? סדרת ה-HOVR מביאה את הטוב משני העולמות

ה Infinite 4 החדשות מסדרת HOVR משווקות כנעליים עם שיכוך, אך הן אינן מרגישות ככה. HOVR הוא למעשה השם של הקצף שמוזרק למרכז הסוליה, ועל פי הצהרות החברה אמור להעניק את הטוב משני העולמות של רכות וקפיציות. כך, בכל צעד רוב האנרגיה המוחזרת מהקרקע אינה מבוזבזת על שיכוך מיותר אלא מוחזרת לצעד הבא, מה שאמור לעזור בהנעה של הרץ קדימה. 

בהסתכלות על החלק החיצוני של הסוליה ניתן להבחין בחלק קטן שנראה כמו רשת. זוהי טכנולוגיה ייחודית לאנדר ארמור ולפי הפרסום, הרשת הזו אמורה להגביל את ההתפשטות של הסוליה ולאפשר החזר אנרגיה רב יותר. לשם השוואה, הדגם הקודם של הנעל כלל רשת היקפית לכל אורך הסוליה, אך בחברה הגיעו למסקנה שזה אינו נחוץ. המשמעות: שיכוך וספיגת זעזועים מצד אחד בשילוב תחושת קפיציות ומשקל נמוך מצד שני. 

פיצ’ר נחמד נוסף הוא השרוכים האוחזים בלשון משני צדדיה. בניגוד לנעליים שבהן השרוכים מוחזקים על וו יחיד במרכז הלשון, כאן השריכה נוחה ומהירה יותר, והלשון הבשרנית נעימה למגע גם כאשר השרוכים מהודקים.

infinite 

פרטים טכניים שחשוב להכיר 

  • דגם: Infinite 4
  • יעוד: נעל ניטראלית לאימוני כביש, מתאימה לריצות נפח ואימוני מהירות.
  • דרופ: 8 מ״מ
  • גובה סוליה: 28 מ”מ בעקב, 20 מ”מ בבהונות
  • משקל: 295 גר׳ (גברים, מידה 9 אמריקאי). דגם נשים – 230 ג’.
  • צבעים: שחור-לבן (הדגם הנבחן), שחור-שחור, אפור, לבן-ירוק, אפור שחור, אדום.
  • סוליה: גומי משולב קרבון באזור העקב ואזורים עם גומי בעל יכולת אחיזה מוגברת ועמידות מוגברת בפני שחיקה. 
  • אלמנטים מחזירי אור מסביב לשרוכים ובחלק האחורי
  • חלק עליון מאוורר ושרוכים שחובקים את הלשון משני צדדיה. 
  • תאימות בלוטות’: דרך אפליקציה יעודית של UA map my run. קניה מעניקה שימוש חינם לשנה. 
  • מחיר: 599.90 ש”ח (לפני מבצעים).
  • באתר היבואן הישראלי

רוצה לרוץ הרבה יותר טוב? שיטת האימון שפיצחה את קוד הריצה:אימון ריצה אישי

סוליית הפלא

כאשר מגיעים לסוליה מגלים עולם ומלואו: בעוד שהנעל מיועדת לריצות כביש, היא כוללת טקסטורה עמוקה יחסית של אלמנטים בסוליה. חלקים גדולים ממנה מצופים בחומר דחוס שמעניק אחיזה גבוהה ועמידות בפני שחיקה. בעקב יש שילוב של חומר נגד שחיקה וקרבון שאמור להעניק החזר אנרגיה אפילו טוב יותר משאר החלקים בסוליה. 

הסוליה עבה יחסית, אך באופן מפתיע לא מרגישה כך. אם משווים אותה לנעלי HOKA CLIFTON 8 מגלים ששתי הנעליים כמעט זהות בעובי הסוליה שלהן (28 / 20 מ”מ באנדר ארמור, לעומת 29 / 24 מ”מ בהוקה). אך כשבחנתי את הזוג והשוותי את שתי הנעליים התחושה באנדר ארמור היתה הרבה יותר יציבה וקרובה לקרקע, וללא תחושת ה”שקיעה” האופיינית לנעליים מקסימליסטיות עם סוליה בצורת סירה.

סדרת ה-HOVR כוללת, מעבר לנעלי ריצה, גם נעלי כדורסל, גולף ומגפי הליכה. חלק מהנעליים בסדרה, כולל הדגם הנבחן, כוללות חיבור לאפליקציית UA  MapMyRun על-ידי צ’יפ שנמצא כבר בתוך הנעל ומאפשר ניתוח נתונים בזמן אמת.

infinite

הנעל שגרמה לי לשנות את דעתי

אני נוהג לבחון נעלי ריצה בשלבים: ראשית אני מתרשם מהנראות, לאחר מכן מהנוחות בהליכה רגילה בחנות או בבית, ורק לבסוף אני יוצא לבחון את הנעליים בריצות שונות לפי הייעוד שלהן, בכביש או בשטח. אני מודה, במקרה הזה לא התחברתי לנעל כשרק קיבלתי אותה למבחן. היא מרגישה קשיחה, לא מפרגנת בשיכוך, לא גמישה ולא נראית כמו נעל הריצה הראשונה שהייתי בוחר. כך יצא שגיבשתי דעה שלילית על הנעל, אך בראיה לאחור – לא יכולתי לטעות יותר.

ההפתעה הגיעה כבר בניסיון הראשון בחוץ, באימון נפח בקצב קל בכבישי היישוב. הנעל מפתיעה לטובה: היא אמנם לא הכי קלה בקטגוריה אך חלוקת משקל נכונה גורמת לה להרגיש קלה ממה שהיא באמת. בנוסף, ההבטחה בדבר החזרת אנרגיה ותחושת קפיציות מרגישה נכונה. הנעל רספונסיבית, מעודדת קאדנס מהיר ומעניקה שיכוך נעים. החלק העליון שלה מאוורר יחסית והשרוכים, שהחלק העליון שלהם משולב בלשון בצורה פשוטה אך חכמה, פשוט מעולים.

infinite

אחת התכונות הכי בולטות בנעל היא האחיזה שלה בקרקע. למרות שנוטים להתעלם ממנה בנעלי כביש, מדובר באחת התכונות שהכי משפיעות על נוחות הריצה. נעל “מחליקה” גורמת לחוסר יציבות, חוסר ביטחון ובהכרח גם ריצה איטית יותר. לעומת זאת, אחיזה איתנה בקרקע, כולל באזורים צבועים (קווי הפרדה, מעברי חציה ואי-תנועה) ואפילו בכביש רטוב, מאפשרת ריצה מהירה וחסרת דאגות. בחברה גם מבטיחים עמידות מוגברת של הסוליה יחסית לדגם הקודם, ואחרי כ-100 קילומטרים של שימוש לא ראיתי סימנים לשחיקה מוגברת.

כל אלה בשילוב תג מחיר נוח במיוחד בתקופה הנוכחית (בחנויות ובאתר מציעים מבצעים אטרקטיביים לתקופת החגים) מציבות את ה-infinite 4 כאופציה מצוינת לאימוני מהירות או תחרויות כביש.

infinite

קרוב, אבל לא מושלם

למרות שהנעל הפתיעה אותי לטובה, היא לא חפה מחסרונות. ראשית, מעצם היותה קשיחה ורספונסיבית, היא כמעט ולא גמישה, מה שעלול להפריע לחלק מהרצים בעיקר בסוף האימון כשהעייפות מצטברת, הקאדנס יורד והרגל מבלה יותר זמן על הקרקע. שנית, העקב כולל אזור משולב של גומי וקרבון שמצד אחד אמור להעניק החזר אנרגיה רב יותר, אך מוריד מהנוחות שלה. אימוני מהירות או אימוני נפח עד לשעתיים היו הגבול העליון עבורי בנעל הזו, ומעבר לכך הרגשתי שאני זקוק לקצת יותר שיכוך וגמישות. לסיום, תא הבהונות הרגיש צר מדי, והנעל לא מגיעה במידות רוחב מעבר לרוחב סטנדרטי. זה אילץ אותי לקחת מידה אחת גדולה יותר, ורצים בעלי רגליים רחבות שרגילים לנעליים במידה 2E יצטרכו לחשוב פעמיים לפני שירכשו אותה. 

infinite

יתרונות

  • אחיזה נהדרת
  • רכות ושיכוך נעימים, בלי תחושה של “שקיעה”
  • אופציה לחיבור בלוטות’ עם אפליקציה ייעודית (הצ’יפ כבר בנעל)
  • מערכת שריכה נוחה
  • מחיר נוח, במיוחד בתקופת מבצעים

חסרונות

  • הנעל כמעט ואינה גמישה
  • קשיחות רבה מדי בעיקר באזור העקב
  • תא בהונות קצת קטן מדי
  • לא מגיעה במידות רוחב

 

סיכום

זה הזמן להתנצל: מיהרתי לשפוט את הנעליים בלי סיבה מוצדקת. אחרי שניסיתי אותם הם הפכו להיות אחד הזוגות האהובים עלי בארון. אם אתם מחפשים נעל מצוינת לאימוני נפח מהירים או לתחרויות, עם מגוון פיצ’רים, מראה נהדר וכל זה במחיר נוח – מדובר באופציה מצוינת. שילוב של רכות נעימה עם קשיחות במקומות הנכונים הופכות אותה לנעל שמגיבה טוב מאוד לשינויי קצב על משטחים קשים, גם כשהאחיזה בהם בעייתית.

הכביש רטוב בגלל ממטרות מהגינה הסמוכה או קרוב לתחנת מים במירוץ? אתם רצים על כביש עם הרבה אלמנטים צבועים? רצים על טיילת בחוף הים עם חול שגורם להחלקה? אל דאגה, הנעליים האלה ידבקו כמעט לכל משטח ויספקו לכם תחושת ביטחון בנוסף לשחיקה נמוכה. האחיזה הטובה תהיה רלוונטית גם למי שמבצע אימונים הכוללים הרבה שינויי כיוון. למרות כל אלה, אני לא ממליץ עליהן לריצות מעל חצי מרתון, פשוט כי אני זקוק ליותר שיכוך וגמישות בחלקים האחרונים של המירוץ. 

עם זאת, אבל אני בטוח שיש רצים שיהנו מהן גם למרחקים ארוכים יותר. כמו-כן, כדאי שרצים עם כפות רגליים רחבות ימנעו מקניה “עיוורת” (הזמנה באינטרנט, לדוגמא) אלא ימדדו את הנעליים בחנות קודם לכן, מכיוון שהנעל נמצאת על הצד הצר של הסקאלה. אם בחרתם לנסות אותן ואתם מתלבטים במעמד הקניה, זכרו שהפוטנציאל האמיתי שלהן בא לידי ביטוי בריצה בחוץ וקשה לאמוד אותן תוך כמה דקות בחנות. נסו, וכמעט בטוח שלא תצטערו.

מאת: נדב בנדל

⬇️⬇️⬇️ אגב, שמת לב למלבנים האלה לשיתוף כתבות? אם אהבת את התוכן שלנו, התודה הכי גדולה עבורנו היא שיתוף שלהן לקבוצות הווטסאפ והפייסבוק שלך