הימים החמים הגיעו ואיתם הזמן לעבור לביגוד תואם. אני מעדיף לרוץ עם טייץ על פני מכנסיים קצרים בכל גרסה שהיא ולטובת הסקירה בחרתי טייץ ריצה קצר מסדרת הפרימיום KIPRUN של דקטלון. 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ריצה עם מכנסיים קצרים בעולם הגברי שנויה קצת במחלוקת, חלק מהרצים מעדיפים מכנסיים רחבים ומאווררים ועבורם קיימים מכנסי הריצה הרגילים. אחרים מעדיפים שתהיה אחיזה צמודה אך מרגישים לא בנוח שהכל מובלט ועבורם נולד הטייץ המשולב במכנסיים רחבים מעל. האחרונים אשר גם אני נמנה ביניהם אוהבים אחיזה צמודה ומרגישים בנוח לרוץ ככה ברחובות העיר ועבורנו הטייץ הוא הפריט המועדף לריצה גם בחורף וגם בקיץ. הטייץ שנבחר לסקירה שייך למותג הפרימיום לרצי ריצות ארוכות – KIPRUN של דקטלון מדגם KIPRUN SHORT TIGHT.

טייץ קצר – תעודת זהות 

  • טייץ ריצה קצר KIPRUN SHORT TIGHT
  • חגורת מותן רחבה עם גומי 
  • 2 שרוכי הידוק 
  • כיס אחורי עם רוכסן
  • כיס פנימי קדמי עם כיסוי
  • הרכב בדים 65% פוליאסטר, 35% אלסטין.
  • מחיר 95 ש”ח
  • ניתן לרכוש בכל חנויות דקטלון

טייץ ריצה קצר KIPRUN

מאפייני הטייץ

המותג KIPRUN מוגדר מותג עבור רצי הריצות הארוכות ונוצר מתוך מחשבה על הרץ ועמידה בתנאים המאפשרים ריצה נוחה ואיכותית. אני לובש טייץ במידה לארג’ וכך גם בטייץ הנוכחי. שימו לב שלנוחותכם בתווית של דקטלון מופיע גם מידת מותניים בס”מ כך שתוכלו גם לשלוח מישהו אחר לקנות עבורכם או להזמין און ליין אחרי שמדדתם את עצמכם בבית.

במסגרת ה DNA של המותג לשיפור מתמיד, בוצע שינוי לאחרונה לדברי היצרן בהרכב הבד של המכנסיים כך שכעת הוא עמיד יותר, מספק יותר נוחות ויוצר דחיסות באזור הירכיים, הכיס האחורי הוגדל לאחסן טלפונים גדולים יותר, הוחלפה חגורת מותניים לחדשה כך שתספק נוחות רבה אפילו יותר והתפרים הועברו מאזור המפשעה.

הבד – של הטייץ נעים למגע, יש הרגשה שהבד איכותי, דק ואלסטי מאוד.

תפרים – הטייץ מאופיין במיעוט תפרים, דקטלון פינקו את הרצים רק עם שלושה תפרים למוצר זה. בחלקו הקדמי הפנימי של כל רגל ישנו תפר הסוגר את השרוול רגליים ותפר נוסף באזור הקדמי של המפשעה. מיעוט תפרים מקטין את הסיכוי לייצור שפשוף בעור בזמן ריצה, כמות ומיקום התפרים מאוד משפיע על התופעה.

טייץ ריצה קצר

חגורת המותניים – רחבה ונוחה, כאשר לטובת הידוק נוסף של הטייץ קיימים גם שרוכי הידוק עבים ונוחים לקשירה. יתרון גדול של השרוכים שהם אינם מקיפים כשרוך אחד את כל המותן וכל שרוך מחובר בפני עצמו לחלק האחורי של הטייץ. כך נמנעת התופעה המרגיזה של השרוך כאשר מושכים בטעות מצד אחד ואז הקצה של הצד השני נעלם בתוך חגורת המותניים במקרה הטוב או יוצא לחלוטין מחגורת המותניים במקרה הפחות טוב, פתרון מעולה בעיניי. בנוסף לטובת התאמה מירבית של השרוכים למבנה המותניים ניתן להוציא את השרוכים ממספר נקודות יציאה הממוקמות בצד הפנימי  לאורך חגורת המותניים.

כיס קדמי – בחלקו הקדמי פנימי של הטייץ קיים כיס קטן עם כיסוי המתאים לגודל של שלט רכב סטנדרטי. 

כיס אחורי – בחלק האחורי החיצוני קיים כיס בגודל בינוני עם רוכסן. הכיס מספיק לאחסון בין 2 ל-3 ג’לים פלוס מפתח או שלט לרכב או לחילופין גודלו של הכיס מאפשר להכניס נייד בגודל עד 6 אינץ’ בנוחות.

תווית מידע – הפטנט של חיבור תווית המידע לטייץ על ידי חתיכת בד גמישה נוחה להסרה קיים גם בטייץ הזה. זה פשוט גאוני ומאפשר לחתוך את התווית עם מספריים ללא חשש לפגוע במוצר עצמו.

טייץ ריצה כיס

גימור – הקצבות של שרוולי הרגליים נראים כאילו נגזרו במספריים ולא קיימת מכפלת עם תפירה. קצת לא אופייני בתחום הריצה ומעלה סימני שאלה – מה קורה פה. אבל זה נהוג, בעיקר בביגוד רכיבה תחרותי כאשר שרוולי ידיים בחולצות רכיבה באות עם אותו הגימור. זה תורם לאווירודינמיות, ובמהירויות של רכיבה זה חשוב וגם מונע סימני הידוק מהתפר על הגוף כשמורידים את הבגד.

KIPRUN דקטלון

טרום ריצה

כבר בלבישה הראשונה מורגשת הנעימות של הבד כאשר האלסטיות שלו מייצרת אחיזה הדוקה של הרגל. הטייץ יושב באופן הדוק על המותניים ומחבק בצורה נעימה את אזור הירכיים. חגורת גומי המותניים העבה יחסית נוחה ומחזיקה בצורה טובה את הטייץ. לפני היציאה לריצה קשרתי את שרוך ההידוק לטובת תחושת הנוחות שלי, שרוך ההידוק עבה ונוח לקשירה ופתיחה.

יצאנו לרוץ

ריצה ראשונה עם הטייץ התקיימה במזג אוויר אביבי בטמפרטורה של 16 מעלות. הטייץ יושב טוב על המותניים, חגורת המותניים הרחבה תורמת מאוד לתחושת הנוחות בזכות האלסטיות של הבד ושרוולי הטייץ נצמדים לרגליים בצורה טובה לאורך כל הריצה. השלט של הרכב אוחסן אחר כבוד בכיס הפנימי הקדמי. לכיס יש מעין מכסה בד אשר מונע מהציוד המאוחסן לצאת החוצה ואכן עושה את עבודתו בצורה טובה, מיקום הכיס מאפשר לרוץ עם ולהרגיש בלי, ואכן נוכחות השלט לא הורגשה. הטייץ עבר כביסה לפי ההנחיות ונלבש אחר כבוד בריצות במזג אוויר חם יותר, אמנם לא קיץ אבל בטמפרטורות של מעל 20 מעלות, ולמרחק של מעל 10 קילומטר. בכיס האחורי אוחסנו שקית ג’ל HIGH5 והשלט של הרכב. גם בכיס האחורי המטען הנוסף לא הפריע.

בריצות ארוכות בעונות החמות ישנה חשיבות רבה יותר לתפרים ומבנה הטייץ באזור המפשעה. צורת התפרים והמבנה שלהם ביחד, יכולים ליצור שפשפות חזקות, במיוחד עם בד לא נושם. לזכות הטייץ ייאמר שגם בריצות ארוכות של מעל 30 ק”מ  התפרים הפנימיים לא מורגשים והטייץ יושב בצורה טובה וצמודה על הגוף. הבד מאפשר אוורור טוב ומנדף את הזיעה בצורה טובה ובמקביל מאפשר לעור לנשום. בסיום הריצה התחושה הכללית עם הטייץ הייתה טובה ולא הורגשה אי נוחות בגין הזעה או שפשפות.

יתרונות

  • הבד נעים ואלסטי 
  • נוחות וגמישות בהתאמת הטייץ 
  • חגורת מותניים רחבה ונוחה
  • שני מקומות אחסון 
  • מיעוט תפרים
  • מחיר משתלם לאיכות מוצר

חסרונות

  • דהייה קלה בצבע לאחר מספר כביסות (כובס לפי הוראות יצרן) 
  • כיס אחסון קטן יחסית
  • אין פסים זוהרים 

לסיכום 

בוצעו מספר ריצות למרחקים שונים, סך הכל במצטבר בערך כ-150 קילומטר בטמפרטורות המאפשרות ריצה שפויה. נעימות הבד והאלסטיות נשמרו גם לאחר מספר כביסות, רק חבל שהצבע איבד את הברק שלו. הטייץ עומד בדרישות המצופות מטייץ קצר בהיבט הנידוף והאוורור. חשוב לשים לב שאם רצים איתו בלילה נדרש להיעזר באביזר משלים לטובת הנראות. למרות המראה הגזור והעדר מכפלת בשרוולון המכנס לא זוהתה פרימה של הבד עד למועד כתיבת שורות אלו. נעימות הבד והאלסטיות שלו מייצרים חווית ריצה טובה, עם הוספת שיפורים קטנים כמו פסים זוהרים והתאמת הכיס האחורי למגמה הההולכת וגדלה של ניידים עם מסך גדול היה הופך אותו למושלם. 

מאת: הוד קליין

אולטרה מרתוניסט, אוהב אתגרים וריצות טבע, מאמן לחוסן מנטלי וגופני, מאמן ריצה ליחידים, קבוצות והבעלים של קבוצות “רצים בעמק”