"תגיד, בא לך לבחון נעלי כביש של לי נינג? לי מה?"… ככה התחיל הסיפור שלי עם נעלי ריצת כביש ממותג סיני ענק וותיק שעד לרגע קבלת ההודעה לא הכרתי. 

מאת: ודים לינצקי

כמה דקות של חפירה זריזה ברשת שכללה השלמת פערי מידע על החברה ורפרוף על מבחר הדגמים הרחב שהחברה מציע והטלפון שלי משמיע צליל הודעת whatsapp אופייני עם תשובה חיובית.


מומלץ: לחצו פה לקבל את ערוץ ראנפאנל בטלגרם!


הכירו את לי נינג (Li Ning)

היא חברה סינית גדולה שקיימת כבר 30 שנה ומתמחה בביגוד והנעלה עבור מגוון רחב של ענפי ספורט. החברה נוסדה ונקראת על שמו של מתעמל קרקע סיני שזכה בלא פחות מ-106 מדליות זהב בקריירה שלו. אחרי פרישתו מספורט מקצועי, לי נינג החליט לייסד מותג לאומי של ביגוד והנעלת ספורט עבור ספורטאי נבחרות סין. היום מדובר באחד ממותגי ספורט המובילים גם מחוץ לגבולות האימפריה הקומוניפיטליסטית (גם קומוניסטית, גם קפיטליסטית…)

את העליה לארץ החברה עשתה לפני כמה שנים, ובחנות הדגל של החברה, בקניון כפר סבא הירוקה, ניתן להתרשם ממגוון המוצרים של המותג שמגיעים לארץ.

מי אתן, ARHL057-1B?

מסיבה לא ברורה, לא כל מוצרי החברה זוכים לשם וחלקם מסתפקים רק במספר. זה בדיוק הסיפור של הנעליים במבחן כאן. הנעל ידועה תחת השם ARHL057. אם לא די בכך, גם סיפור הנתונים הטכניים שלה נותר מעורפל ולא גלוי. בתור אחד שמאוד אוהב מספרים, גם כשאין הרבה מה לעשות איתם, זה מאוד חסר לי. לאחר שגם חפירות ארכיאולוגיות רחבות ברשת לא הניבו שום תוצאה החלטתי ללכת על מבחן של "קופסה שחורה" ( black box test). מדובר בסוג של בחינה עיוורת של מוצר שנהוגה מאוד במדעים ובמהלכה מאפיינים את תכולת המוצר לפי התנהגותו בתנאים שונים.

נעלי ריצת כביש לי-נינג, כרטיס ביקור:

  • יעוד: ריצת כביש
  • משקל: 322 גר' לנעל במידה 43
  • טכנולוגיה: Cloud (אין קשר משפחתי לחברת ON)
  • דרופ: כ-10 מ"מ (לפי הערכה, אין נתונים רשמיים)
  • מחיר: 330 ש"ח (231 ש"ח במבצע בעת כתיבת המבחן)
  • יבואן: לינינג ישראל (www.lining.co.il)

עיצוב וחומרים

הדגם הזה של לי נינג מעוצב בצורה מאוד קלאסית וסולידית ויש שיגידו קצת שמרנית. להבדיל מהדגם הנבחן, באתר העולמי של לי נינג ניתן להתרשם מעיצוב מאוד ייחודי של שאר נעלי ריצה של החברה שלא ישאיר הרבה אנשים אדישים למראה וגם למחיר (ממש לא זולים). כאן מדובר בנעל קונצנזוס שמצד אחד לא ממש פורצת דרך לא בתחום הטכנולוגיה וגם לא בעיצוב, אבל מצד שני תקרוץ ללא מעט רצים שלא מעוניינים לשבור תוכניות חיסכון עבור מוצר צריכה בסיסי.

החלק הקדמי של הנעל נראה ומרגיש די מרופד עם תבליטים תלת מימדיים ופסי מיגון מודבקים ללא תפרים בקדמת הנעל. עובי הבד וסוג החומר הנבחר מרגישים פחות מתאימים לימי הקיץ המקומיים. החלק הפנימי של פתח הנעל מרגיש מאוד "בשרני" ומרופד. לפי רוב הסימנים החיצוניים ובחירת החומרים, הנעליים מיועדות לתקופה צוננת יותר או לאקלים קר יותר.

הסוליה

מכיוון שלא קיבלתי מידע בעניין מהיבואן וגם לא מצאתי הרבה במרחבי הרשת, אציג כאן את הערכתי. הסוליה נראית עשויה מ-4 שכבות. שכבת בסיס הצמודה לרגל שאמורה לתת קשיחות ויציבות, 2 שכבת של חומר מוקצף בצפיפות שונה וסוליה תחתונה- אותה שכבת גומי קשה לייצור אחיזה ומניעת שחיקה. למרות השם המוכר של הטכנולוגיה שלי-נינג בחרו להשתמש בה – Cloud, לא מצאתי דמיון ויזואלי לעננים (חוץ מאולי הדפסים בצורת גלים בצדדים), וגם אין קשר למוצרים של חברת ON שגם קוראת לטכנולוגיה שלה עננים. 

הסוליה מרגישה מאוד רכה ונמעכת בקלות גם בעזרת כמה אצבעות. 

חלקו החיצוני של הסוליה מחולק לסוג של עלים שלא כולם קשורים זה אל זה. מה שאמור לתת הרבה גמישות מרחבית לנעל. גם סוג החומר שנבחר לסוליה החיצונית וגם החספוס העדין מצביעים על יעוד ברור של הנעליים – ריצת כביש / מסילה. להערכתי הסוליה לא תחזיק הרבה מעמד לא על שביל כורכר ולא בשטח מהודק עם קצת חצץ- כלומר יש להתייחס אליה כאל נעל כביש בלבד ולא דו שימושית.

דייט ראשון עם לי נינג

בחרתי באחד ממסלולי הבית שלי עם תנאים ידועים ויצאתי עם אור ראשון לריצה. כבר במדידה בחנות הרגשתי את הרכות והקפיציות של הנעליים ועכשיו על השביל זה ממש בלט. הסוליה מחזירה הרבה מאנרגיית האימפקט בחזרה לרגל וזה נותן תחושת ריחוף קלה – מה שקרוי בשפה המקצועית "ריספונסיביות". כנראה שטכנולוגיית הCloud קיבלה את שמה כהשראה מכך. בדרך כלל, על רכות הסוליה משלמים ביציבות במידה והרכות לא "מרוסנת" ע"י חלקים קשיחים בתוך הסוליה. לי נינג הלכו כאן על עניין הרכות עד הסוף ולא ממש דאגו לייצוב (לפחות כך זה מרגיש). גם החומר וגם עובי הסוליה מקבלים כל צעד בתזוזה ונענוע צד קלים. במידה וריצה היא על משטח ישר ולא משובש – לא צופה בעיות, אבל אם הריצה היא על שביל משובש, עם שיפוע צד או סתם לא ישר, רצים עם בעיות יציבות בקרסוליים עלולים להתאתגר. אם חשקה נפשכם להתאמן בקפיצות קלות מצד לצד, או בריצת אימון עם שינויי כיוונים רבים – הנעליים האלה פחות יתאימו לכך. על כן ניתן לאמר שזו נעל לרצים יעילים בעלי סגנון ריצה מדויק וטוב. 

גפה עליונה 

המבחן של לי נינג התבצע בחודשי קיץ המהבילים וכאן מגבלת יכולת נידוף ואוורור של בד הגפה העליונה בא לידי ביטוי. הנעל די חמה ותתאים לחורף הישראלי אבל קצת פחות לקיץ. אחרי ריצה של שעה וחצי, בבוקר קריר ולא לח במיוחד, כפות הרגליים והגרביים היו ספוגים בזיעה שנשארה כלואה בתוך הנעל. זה אפילו גרם לי להיווצרות של שלפוחית קטנה. 

בתור בעלים גאה של רגליים רחבות, אחד הפרמטרים החשובים בשבילי בנעלי ריצה הוא רוחב "קופסת האצבעות". עד לפני כעשור לחלק מחברות הנעליים היו מידות רוחב שונות. אבל אז בא הטרנד של ריצה יחפה וטרף את הקלפים. הרבה יצרניות נעליים הפנימו שללא קשר למידות רוחב, אצבעות כף הרגל צריכות להתפרס בצורה רחבה בתוך קופסת האצבעות ולא להיות לחוצים או דחוסים. זה נותן לרגל אחיזה יותר טובה וטבעית, העברת אנרגיה יעילה, מונע שפשפות ונותן לרץ הרבה יותר "מרווח נשימה" לריצות ארוכות מבחינת הנוחות.

לי נינג, כפי שציינתי, הלכו על הצורה הקלאסית ורוחב קופסת האצבעות בדגם הנבחן הוא ממוצע. בזכות רכות וגמישות חומר הגפה העליונה, אין הרגשת לחץ על האצבעות מצד אחד, אבל מהצד השני, בגלל רוחב סוליה שהוא ממוצע, יש הרגשה שחלק מהאצבעות לא מקבלות תמיכה ראויה מלמטה וגולשות לצדדים מעל הסוליה. לבעלי רגל ברוחב ממוצע זה לא יורגש. יכול להיות שמבנה הרגליים של סיני ממוצע צר יותר מאירופאי מזרח תיכוני טיפוסי.

שרוכי הנעליים מצד אחד עשויים מחומר מונע החלקה ופתיחה בהפתעה באמצע הריצה. מצד שני, הם די ארוכים ועל מנת שלא יפריעו וייפתחו, קשרתי אותם קשר כפול כבר אחרי הריצה הראשונה. זה סגר את פינת ההפתעות האפשריות לאורך כל המבחן.

הצטרפו לניוזלטר השבועי שלנו- לא מציק בכלל ומרתק על ריצה:

הצטרפו חינם לשירות

הצטרפו חינם ותהנו מהתכנים האיכותיים שלנו ישירות לתיבת המייל שלכם.



מאשר משלוח פרסום, דיוורים ועידכונים

גימיקים מיוחדים

בעידן IOT, שבו ניתן לחבר כל דבר לכל דבר, גם לי נינג לא נשארו מאחור ומציעים מקום ייעודי עבור חיישן תנועה חכם של שיומי. הנעליים לא נמכרות איתו, אבל מתחת למדרס של נעל ימין ישנו מקום ייעודי בשבילו. בעידן של שעונים חכמים שסופרים צעדים, מרחק, מספר קומות שטיפסנו ואפילו דופק, רובינו לא נשקיע בתוספת הזו.

לי נינג – לא חייבים חור בכיס לנעליים 

אחרי מספר ריצות ומגוון פעילויות ספורט שבהן נעלי לי-נינג ליוו אותי נאמנה, הגעתי למספר תובנות ומסקנות.

מדובר בנעליים עם תג מחיר שהוא שליש עד חצי מרוב נעלי המותגים הגדולים שנמכרים כיום בשוק! מי שלא רודף אחרי הסמל והשם שלא תמיד מצדיקים את המחיר, ימצא כאן מוצר איכותי וטוב במחיר שווה לכל נפש. 

הן ישרתו אתכם נאמנה בריצות אימון קצרות בפארק בבוקר קריר, או בריצות בחדר כושר על מסילה. בתור אחד שמחליף נעלי ריצה פעם בכמה חודשים בגלל שחיקה, אני דווקא מחפש נעליים שהן נוחות ולא יקרות שיעשו את העבודה. בלי הרבה יומרה, פוזה וטכנולוגיות מיותרות שרק מייקרות את המוצר.

קהל יעד שעשוי מאוד להתאים עבור הנעליים שבמבחן הוא ילדים. מנסיוני עם הילדים שלי, במיוחד עם אלה ממין זכר, נעלי ספורט הן מוצר צריכה בסיסי שבדרך כלל לא מחזיק הרבה זמן (בגלל שחיקה, או גדילה של הילד) ולא תמיד השקעה בנעלי מותג תהיה החלטה כלכלית נכונה במקרה הזה. הנעליים שכאן במבחן יכולות להיות מועמד מצויין לתפקיד.

 


מצטרפים לתוכנית אימון ריצה אישי של ראנפאנל:

בשיטה זו – כל אחד מתאמן עצמאית, מביתו, בהנחיה צמודה שלנו! נביא אתכם לתוצאות, עם ייעוץ צמוד, תוכנית מקצועית והורדת סיכון מפציעות. בעלות של 200 ש"ח לחודש בלבד:

להצטרפות מלאו את הטופס:

להצטרפות

חזרו אלי לרישום לאימון אישי אצל דן קוני וגיא חלמיש