אולטרה-גלייד של סלומון, בייעוד לריצה של 50% טרייל ו 50% כביש עם סוליה גבוהה ורכה נכנסה למבחן. כשמגיע למערכת ראנפאנל נעל ממותג אהוב, עם חנות מושקעת חדשה בנמל תל אביב… אנחנו לא מסרבים להצעה.
ביליתי עם הנעל הזו תקופה של כחודש לפחות ובה רצתי מעל 100 ק”מ (הסף התחתון שלנו למבחני נעליים), בה רצתי איתה בטרייל, בכורכר, בחול ים ומסלולי כביש מאספלט ובטון. אפילו טיילתי איתה בשבילים הרריים מצד אחד והגעתי איתה למשרד מצד שני. בסיום התקופה היא האפילה על נעליים אחרות שהיו לי בארון ממבחן קודם ופונו ממנו לצמיתות, אבל שמה יישאר במערכת…
לפני שממשיכים, מצטרפים אלינו לניוזלטר השבועי של הפאנל:
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
התעוררות בסלומון
שמתם לב שסלומון בישראל מתעוררת? קלגב, יבואנית המותג, הביאה רץ אמיתי שיחבר את הפעילות בארץ לרצי השטח בדמותו של איתן הירשפלד. היא השקיעה בחנות מותג יפהפיה בנמל תל אביב שהיא יעד לביקור חובה שלכם שם בקרוב. מי שמבזבז את הזמן באינסטגרם ופייסבוק חווה גם התעוררות בגזרת הסושיאל, וחיבור לקבוצות ריצה ומאמנים. ההתעוררות נרשמה גם בגזרת המרתונים ונעל המבחן היא נעל התחרות הרשמית של מרתון ים המלח (טוב נו “ארץ ים…”) והיא אכן מתחברת אליו היטב בהיותה חצי שטח חצי כביש. החיבור הזה לרצים אמיתיים מושלם כעת עם מבחן ציוד אצלנו בראנפאנל.
מי את סלומון?
סלומון היא חברה צרפתית במקור מעיירה ציורית על אגם באלפים – אנסי. בעבר היא התמקדה בציוד סקי אולם היום יש לה קטגוריות נוספות כגון הייקינג / צעידה אלפינית, ריצת שטח ועוד. ב 1997 היא נמכרה בכמליארד דולר לאדידס שהפכה להיות אדידס-סלומון, וב 2005 נמכרה שוב ל Amer Sports מפינלנד (שהחזיקה ב-Suunto עד שמכרה אותה לחברה סינית, אגב) ויש לה עוד מותגי ספורט ואאוטדור ידועים כגון Arcteryx, Atomic, Peakperformance וגם Wilson למשחקי כדור. עד לאחרונה היא היתה מזוהה מאוד עם קיליאן ז’ורנה, רץ השטח האייקוני והאהוב (הוא פרש להקמת מותג ריצה חדש).
נעל המבחן – קווים לדמותה
- הנעל הזו היא נעל שטח במהותה לרצי שטח משתנה
- היא מיועדת לרצים ניטראליים בעלי כף רגל ברוחב סטנדרטי.
- שיכוך מקסימלי עם סוליה בגובה 38.2 מ”מ ו 32.2 מלפנים
- דרופ: 6 מ”מ.
- במשקל קל יחסית: 260 גרם.
- בלטי סוליה תחתונה (Lugs): בגובה 4 מ”מ
- ההגנות על הרגל אינן מסיביות פה והאוורור טוב יחסית.
- מחיר: 599 ש”ח (מחירון, יש מחירים נמוכים יותר)
- באתר היבואן
עיצוב מודרני ורגוע
האמת שמרחוק לא הייתי מזהה שזו סלומון. להתרחקות מהלוגו – הגל הטיפוסי שהיה לסלומון בעבר יש מחיר של אובדן האופי והזהות. ההטבעה של הלוגו הקטן בצד אמנם שקטה ומעודנת יותר, אבל אינה צועקת “סלומון” במבט הצד. הצבע הכחול הוא בחירה בטוחה כנראה לרוב הישראלים. סה”כ עיצוב רגוע, עם טאצ’ הייטקי עם הפסים האלה ברשת בצד. קצת חיים מתעוררים מעט בזכות הסוליה התחתונה שמייצרת קונטקסט צבע קלאסי של תכלת עם כתום שמשתלבים יפה.
מנגנון הרכיסה הייחודי של סלומון
לסלומון יש שרוכים אחרים, ומנגנון רכיסה מבדל שהוא רק שלהם. זה מייצר חווית רכיסה אופיינית למותג. מדובר במיתר דקיק וחזק שהותך לכדי לולאה סגורה, שמהדקים באמצעות מעין גריפ גומי קטן שמושכים ביד אחת ונועלים את המתיחה עם קליפס-פטנט פלסטיק. את היתרה שנוצרה מכניסים לכיס קטן בקצה החיצוני העליון של הלשון. בתמונה מטה, צד אחד גלוי וצד אחד מוכמן בתוך הכיס.
היתרונות של המנגנון הזה הם שלא צריך לקשור, רק למתוח, וזה קל ומהיר. העדר שרוך אומר שזה גם לא יפתח לכם בצורה לא רצונית- וזה מעולה ממש. לרצי שטח האפשרות להכמין את היתרות חשובה ובטיחותית יותר – שרוכים יכולים להתפס בכל מני דברים, וכנראה פה התועלת הספציפית הגדולה ביותר לנעל שטח כזו.
בנוסף התברר שגם כשמשחררים את החלק העליון, המתח בחלקים הקדמיים נשמר. זה טוב ומאפשר לדייק את רמת המתח בכל שלב לאורך הרגל.
יש חסרונות לייחוד: המתיחה לאורך הנעל לא נעימה על אצבעות היד כי המיתר דק ולא נעים למגע כמו שרוך עבה. היתרה של המיתר ארוכה מדי ובקושי נכנסת לכיס הלשון. כמו כן פסי הרוחב העליונים של המיתר יושבים על הכיס ומפריעים להכניס את היתרה לתוכו.
בשורה תחתונה, אחרי התמודדות קצרה, מסדרים את זה ושוכחים, ואם אתם סובלים משרוכים שנפתחים מעצמם ועוצרים אתכם בריצה, תעריכו את הגישה של סלומון וביטול השרוך הסטנדרטי.
חלק עליון נעים
החלק העליון עשוי טוב, הריפודים מורגשים ועוטפים את העקבים היטב. חווית הקרסול פה טובה. גם מלפנים אהבתי את איכות המוצר, רמת האוורור והאופן שבו הוא עטף לי את כף הרגל. יכולתי לחזק את המיתר בצורה מדויקת כך שהחלק האחורי והמרכזי יקבלו תמיכה חזקה ולא יזוזו כלל, בלי לאבד קצת חופש באצבעות. באופן מסורתי סלומון הולכת על דיוק ושליטה, כלומר מעט פחות מרווח מלפנים, אבל פה הם הגיבו מעט למגמת הרחבת החלק הקדמי.
הלשון פה נעימה ועבה אף היא. היא יושבת טוב ולא צריך לריב איתה כדי שתסתיר את האזור מעליה ותהייה נוחה. יחד עם זאת, היא אינה תפורה לצדדים – זה מקל על הכנסת הרגל, אבל מאפשר כניסת אבנים פנימה. בנחיתה אל חול-זיפזיץ מסלע גבוה נכנסו לי אבנים קטנות לנעל בשל כך. זה מרמז אולי על הייעוד לשטח מתון יחסית, דרכי אדמה ועפר עבורם הנעל מיועדת. חצי שטח חצי כביש כאמור.
סוליה, אחיזה ושיכוך – רך לטוב ולרע
סוליות רכות, זה משהו שצריך לאהוב ולכוון אליו. למרות הנימוקים נגד, המגמה בצד הביקוש לטובתן – יש לא מעט רצים שפשוט אוהבים את זה. ב Ultra Glide הסוליה מרגישה בשפע. בגובה 38.2 מ”מ ו 32.2 מלפנים ודרופ 6 מ”מ היה פה מזרן נוחות ברור. אהבתי את זה בשטח בכל מקום שבו הייתי צריך לנחות ממדרגות אל משטח קשה. הידיעה שלא נתקלים בקשיחות במקרים האלה נוסחת ביטחון באפשרות לנחות.
הנעל נותנת לי תחושה מתעתעת ברוך הזה, שגרם לי להרגיש שהדרופ אינו 6 מ”מ כפי שהוא אלא פחות מכך. יתכן שתחת לחץ או נחיתה, הרגל דוחסת את האזור האחורי והמרכזי, והיות והחלק הקדמי אינו שוקע כמו המרכזי והאחורי, הדרופ האפקטיבי הרגיש לי נמוך יותר. הרוך גם גורם טיפה להרגיש את האבנים הבולטות מתחת לנעל למרות עובי הסוליה.
לרכות יש מחיר מסוים בדינמיות ואגרסיביות בריצה עליו היא מפצה במשקל קל של 260 גרם בלבד, שזה טוב מאוד לנעל שטח, בטח עם סוליה עבה כזו.
היא מעודדת ריצה רגועה, ומונעת רספונסיביות חדה וחזקה. אישית אני מעדיף סוליות קצת יותר דינמיות ופחות גבוהות – שזה דווקא מה שסלומון עשתה בעיקר עד היום. יחד עם זאת יש פה איזון אופקי טוב (ימין-שמאל צד לצד), ואין תחושה של חוסר שליטה ברגל. הסוליה התחתונה אוחזת טוב, וסבירה יחסית גם בכביש.
לסיכום – סלומון ישראל מתעוררת
סלומון מתעוררת, וזה מעולה. זו חברה עם עומק אדיר במוצרי שטח מעולים, יפים והיום גם זמינים בחנות המותג המרשימה בנמל תל אביב. המותג בעל משיכה בזכות עבודת תוכן איכותית שהוא עשה שנים ארוכות ביוטיוב עם קיליאן. אבל לא רק: הרקע החזק בנעלי טיולים, סקי ואלפיניזם בכלל נותן לו אפיל סקסי שאנחנו אוהבים גם פה בראנפאנל וגם באאוטפאנל אתר השטח שלנו.
האולטרה גלייד הם נעליים עדכניות: סוליה גבוהה, דרופ עדכני על הנייר אבל עקב התנהגות הסוליה בפועל הרגיש נמוך יותר עד כמעט שטוח, רכות שאנשים אוהבים היום במיוחד במרחקים ארוכים.
זו נעל המספקת לכם ֿהזמנה לשטח מגוון: מכביש פה ושם, בעיקר עפר ואדמה, או נגיעות בטרייל. הם מאוד נוחים והחלק העליון שלהם מאוזן בין אחיזה נעימה בחלק האחורי והמרכזי לקצת מקום ואוויר לנשום באצבעות מבלי לאבד שליטה.
רצים חזקים וטכניים יעדיפו תגובתיות חדה וריספונסיבית יותר לטעמי, אבל כל השאר יקבלו את הפינוק שהם מחפשים. עוד היבט חשוב הוא התמחור ההגיוני של הנעל, מחיר שמצדיק שכל רץ או רצה ישקלו גם נעל שטח כזו בארון שלו, גם אם הוא רץ כביש, למען הגיוון.
יתרונות
- משקל נמוך
- נוחות ועיטוף הרגל
- ורסטיליות: מגראבל ועד טרייל (עם נגיעות כביש)
- רכות (יתרון למי שמחפש אותה)
- עיצוב יפה
- תמורה לכסף
חסרונות
- תגובתיות מעט קהה עקב הרכות
- מערכת השריכה – לא לכל אחד
- סוליה נמעכת כך שהדרופ מרגיש פחות מ6 מ”מ
מאת: גיא חלמיש
⬇️⬇️⬇️ אגב, שמת לב למלבנים האלה לשיתוף כתבות? אם אהבת את התוכן שלנו, התודה הכי גדולה עבורנו היא שיתוף שלהן לקבוצות הווטסאפ והפייסבוק שלך