זו נעל חדשה של Inov8 ל 2018. היא מיובאת ונמכרת בחנות ProRunner בבני ברק.

היא מעניינת משום שהיא מתיישבת על הסגמנט הכי חשוב בריצת השטח: ריצות שטח לייט. זה החיבור על הטווח הרחב שמתחיל בריצת כביש דרך פארקים עירוניים, עפר ועד למסלולי טרייל תרבותיים יחסית, כלומר לא שטח קיצוני וגס במיוחד. הטווח הרחב מכביש לשטח הופך אותה לבחירה שאולי מתאימה לרבים (עוד נבדוק במבחן!).

מאת: גיא חלמיש
צילום: גיא חלמיש, אריק מון
ParkClew 275

אובססיבי או מחויב?

על Inov8

זו חברה בריטית במקור, שהיום היא חלק מחברה יפנית בשם Descente (למוצרי ספורט). למרות המקורות הבריטיים שאינם הרריים במיוחד, היא מצהירה על עצמה כמושפעת מכל הפסגות האחרות בעולם… היא בעלת הטיה לשטח ב DNA שלה, ובהתאם הצהרת הערכים שלה מדברת על החשיבות של האינטראקציה עם הסביבה כדבר החשוב ביותר לתכנון מוצרים ואז חיבור לאתלט. הגישה הזו מובילה לתכנון מוצרים שההגדרה שלהם מדייקת ומפרקת את הייעוד לתתי קבוצות רבות: כביש, עפר, בוץ, שטח גס וטיפוס, ועוד.

Innov8כרטיס ביקור:

  • דגם: Inov8 ParkClaw 275
  • ייעוד: נעל נייטרלית רב שימושית המתאימה למעבר מכביש לשטח.
  • דרופ: 8 מ”מ
  • עובי סוליה: 24.5 מ”מ בעקב ו- 16.5 מ”מ מלפנים.
  • משקל: 275 גרם.
  • מחיר: 599 ש”ח באתר ProRunner

פיצ’רים:

  • Powerflow+ היא טכנולוגית הסוליה ולדברי החברה היא סופגת ב 10% יותר מסוליות רגילות ובעלת ריספונסיביות/ החזר אנרגטי ב 25% יותר מסוליות רגילות.
  • סוליה תחתונה – למרות ההתאמה גם לכביש לפי Inov8 מבט בחלק התחתון יגלה שיש לה גריפ אוחז במיוחד עם זיזים בולטים למדי. ב Inov8 מציינים שזה אגרסיבי אבל טיפה פחות… כלומר מתאים גם לכביש.
  • חיזוק אחורי סביב העקב – אוחז את הרגל ומספק תמיכה מאחור.

Powerflowעיצוב וסקסאפיל

יש כמה ז’אנרים של העדפות עיצוב בנעלי ספורט שבגדול אפשר לשים אותן על סקאלה בין צבעוניות ספורטיבית נטו למונוכרומטיות רב שימושית וגם יומיומית. מי שרוצה שנעל הספורט שלו תהיה מתאימה גם לג’ינס, לעבודה, ולשימושים מגוונים ילך על קו אחר לגמרי מזה שפה במבחן, ול Inov8 יש גם כאלה – בשחור שלא מתלכלך וישתלב עם הכל. הבחירה שלי בצהוב זרחני אינה מקרית. קוראים קבועים כבר מכירים את החיבה שלי לצבעוניות בציוד ספורט שמקרין ספורטיביות, אקטיביות, שמחה ואנרגטיות – זה גם מצטלם מעולה במבחנים, וגם העדפה פרטית שלי. יחד עם זאת יש להודות שהצהוב הזרחני בהיר יחסית והאדמה מלכלת אותו בקלות.

הלוק הכללי שלה אופייני לאינובייט – מראה נעל רחבה יחסית עם השפעה של עולם ריצות השטח בסוליה. בהמשך עוד נראה שזה די מטעה – למרות הזיזים המציצים בצדי הסוליה. יש פה לוגו בצד החיצוני בלבד, ובסה”כ בכניסה למבט עדין יותר היא די פשוטה בעיצוב שלה ולא מתחכמת מדי. אין לה הפרעות אישיות או יציאות עיצוביות קיצוניות. מעטפת החלק העליון חלקה, ואחידה יחסית, אבל זה כבר הפרק הבא:

ריצה ביםחלק עליון רחב ואוורירי

רשת עליונה – החלק העליון הקדמי מבוסס על רשת דקה ואחידה למראה שמכסה את רוב הנעל. למעט באזור העקב, אין שונות רבה בכל החלק העליון והוא פשוט יחסית. חריג לכך הם שני אזורים קטנים יחסית של הדבקת חיזוק עליון קצת פחות גמיש ליצירת הגנה ומבנה לנעל: יש מקטע כזה בשפיץ להגן על האצבעות, ויש בצדדים – ארבעה פסים בכל צד שנמשכים מחורי השרוכים למטה אל הסוליה. הרשת דקה, גמישה, ומאווררת בהחלט – הנעל תתאים מאוד גם לריצה במזג אוויר לח וחם.נעלי ריצה

מבנה רחב יחסית – יש המון מקום לאצבעות גם בחלק הקדמי. התוצאה היא תחושה מאוד מרווחת לרוחב כל הנעל. להמון רצים עם כפות רגליים רחבות זה יתרון ענק. לי, שרגלי צרות זה התגלה כמקדם נוחות, ומבנה המספק חוויה נעימה ולא לוחצת. מעניין לראות את הקו הזה של Inov8 שגם נעלי Altra  (שגם הן בחנות ProRunner) אימצו – לחובבי פתיחת האצבעות והשימוש בהן בריצה יש היום מענה מצוין.

ההתבססות על הרשת האחידה על רוב החלק הקדמי וההדבקה הדקיקה מעליה משמעותה מיעוט יחסי של חיזוקים השומרים על מבנה נעל מסוים. זה יוצר גמישות רבה של החלק העליון שמגיב בקלות לתנועת הרגל והולך איתה. בהמשך נראה שהקו הזה של רכות וגמישות קיים גם בסוליה.

ריצת עליותבצד החסרונות של הרוחב והרכות – הגמישות הרבה, ומיעוט החיזוקים, משמעותם פחות אחיזה וקיבוע של כף הרגל מלפנים. אצלי, בעל כף רגל צרה יחסית, זה גרם ליותר מדי חופש לרגל (או כפלים ברכיסה חזקה), ולצד הכיף ששחרור כזה מספק, יש פחות התאמה לקטעים טכניים יותר, שינויי כיוון וריצה דינמית. על קרקע בשיפועים ואלמנטים משתנים הרגשתי פחות התאמה, ואילו לריצה במסלול רגוע וחלק יחסית ולהליכה ובילוי של יום ארוך בנעל הרגשתי יותר התאמה. זה גם לא רע אם הרגל שלכם נוטה להתנפח לאחר יום ארוך על הסוליה. פרוראנר

אזור העקב השחור – עבה יחסית, ומאוד נעים. כמו הקו הכללי המפנק והזורם של הנעל הזו הוא לא קשיח בטירוף, אלא די מגיב למבנה הרגל ועוטף אותה. אין פה מעין “קליפה” מסיבית עם חיזוקי פלסטיק או הגזמה בקיבוע אלא אזור ארוג עבה היוצר את מבנה העקב, ומעליו שתי הדבקות קטנות של אותו חומר מגן ומחזק עליון. מאחור לולאה ללבישה נוחה. אינובייט

הלשון והשריכה – כמו החלק של העקב גם היא עבה יחסית ומפנקת, והמפתח להכנסת הרגל רחב ונוח. מעליה נתקלתי בשרוכים מעולים שעשויים אריגה מופלאה ומחוספסת שמאפשרת רכיסה שאינה נפתחת בטעות אף פעם. מדהים עד כמה תשומת לב לדבר קטן כזה חסרה לפעמים בנעליים – אתם כולכם ממוקדים בשיפור התוצאה שלכם באיזה מירוץ והופ… נפתח… נאחל גם לכם ששרוכיכם יישארו סגורים כל עוד תרצו בכך. זה לא עניין של כוח עליון אלא של שריכה נכונה לצד תכנון מוצר ובחירת חומרים- באינובייט הבינו שזה חשוב.

שרוכי נעלייםסוליה

כשבוחנים סוליה יש כמה אלמנטים שאנחנו בודקים: גמישות, שיכוך, תחושת קרקע, אחיזה, והחזר אנרגטי.

גמישות רבה – כאמור הסוליה מרגישה רכה ומגיבה לתנועת הנעל בקלות. הקיפול של הרגל מקבל חוסר התנגדות והוא זורם וקל לכף הרגל. נתקלתי עד היום בשתי אסכולות שונות לגמרי בעניין הזה, והן מייצרות נעליים שמתאימות לייעוד שונה: לצד האסכולה הרכה-גמישה הזו, יש את האסכולה הקשיחה-מקפיצה. למשל ה Brooks Ghost 10 שבחנתי החזיקו את הרגל בצורה דומיננטית ושומרת על הצורה. עוד נעל רכה יותר מהגוסט ודומיננטית יותר מה Parkclaw היתה ה Mizuno Waverider 20 – בה יש אלמנט בסוליה המתפקד כמקפצה- בשלב הקיפול של הרגל מלפנים הוא נדרך ומשתחרר ומסייע לריספונסיביות בהמשך התנועה.

חשוב לאמר: לשתי האסכולות יש מקום – והן עונות על צרכים שונים והעדפות שונות של רצים. מי שרץ אגרסיבי וחזק יכול להעדיף את הנעליים שמספקות חווית עטיפה וסוליה דומיננטית יותר ומי שרץ זורם ו”רך” יעדיף דווקא נעל שתגיב לכף רגלו בצורה רכה. להליכה וליום יום לטעמי הגישה הרכה מנצחת בגדול. ריצה טכנית

שיכוך מאוזן – התחושה היא של מיקום כף רגל קרוב ומגיב לקרקע. עובי הסוליה מציג גישה קלאסית יחסית בטווח שבין: 24.5 מ”מ בעקב ו- 16.5 מ”מ מלפנים. הדרופ הוא 8מ”מ, ובמילים פשוטות: הסוליה מרגישה דקה.

זה ההיבט שכל רץ מכיר ורואה מייד את הבדלי הגישות בין הנעליים המקסימליסטיות בעלות הפלטפורמה הגבוהה לבין הדקות יותר. בפעם הראשונה נתקלתי בנעל מקסימליסטית במבחן ה Hoka Speedgoad ובהתחלה כמו רבים נפעמתי מהשיכוך המטורף. לאט לאט הבנתי שיש לזה גם מחירים – שקיעה, תחושה ספוגית והפחתה של תנועת כפות הרגליים ותגובתיות חדה. ה Inov8 Parkclaw נמצאת בצד השני של הסקאלה הזו עם סוליה שמרגישה משככת ודקה בו זמנית. מאוזנת.

סוליה נעלי ריצההחזר אנרגטי אמצעי – שמכונה גם ריספונסיביות, הוא מושג שמחובר בצורה הדוקה לשיכוך. זה חלק מהתכונות של חומר הסוליה עצמו, שאפשר למדוד אותן בצורה מדויקת במעבדה – כמה מהאנרגיה שמעכה את הסוליה בדרך למטה נשמרת ומוחזרת בשחרור הרגל בדרך למעלה. לפי מנהל מעבדת הנעליים של Runners World רוב הסוליות מחזירות 40%-50% מהאנרגיה, וחלק קטן יכול להגיע לאזורי ה-70%. לא נחפור פה לעומק, אבל בגדול נאמר שזה כמעט זניח למהירות למרות איך שזה נשמע – 99% מההשפעה על ההחזר תגיע מהגוף שלכם ולא מהחומרים. אבל בעיני, מעבר לביצועים יש את עניין התחושה וזו כן חשובה, והתחושה פה היא שוב – מאוזנת. לא קשיחה מדי או חסרת תגובה, וגם לא קפיץ דרוך שמשתחרר לכם בצעד.

מאמן ריצהתחושת קרקע חזקה – תחושת הקרקע פה מאוד שונה מרוב הנעליים שאצלי (למעט אחת שעוד נכתוב עליה) בכך שהיא נוכחת. הסוליה כנראה מאוד גמישה, וכבר דיברנו על כך. לגמישות הזו יש השפעה לא רק בציר התנועה של הריצה והקיפול של הנעל, אלא גם בצד האנכי – היא מגיבה ברגישות רבה לקרקע ומקבלת את צורתה. אתם לא מרגישים איתה יחפים, אבל אתם בהחלט מקבלים פידבק ברור יחסית של מה שקורה לכם מתחת לרגליים – אין מיסוך כבד ומנתק כמו בנעליים רבות אחרות. שוב – בהליכה זה מעולה, ובריצה תלוי בהעדפות. ככל שאני רץ יותר אני מגלה שאני אוהב את זה. אני לא יחפן או מינימליסט (בינתיים – בשם החוויה, ההתנסות ולמען הכתיבה עבורכם אני לא פוסל שאנסה זאת בעתיד), אבל אני אוהב את התחושה שכף הרגל שלי היא חלק מהמשחק: שהשרירים הקטנים עובדים, שהאצבעות הן חלק מהאחיזה והניתור, ושאני חש את מה שקורה מתחתי.

איפה החסרון של היתרון הזה? חצץ, אבנים עגולות ובולטות מגובה השביל מורגשות למדי – וזה יכול להפריע. אין פה כח דריסה משמעותי והתגברות באמצעות הפרדה על ההפרעות מלמטה. הנעל טובה יותר בכביש ובשבילי אדמה חלקים מאשר בדרכי כורכר או מקומות עם ענפים, סלעים ואלמנטים שיכולים לבלוט בצורה חדה לכיוון כף הרגל. ParkClew 275

אחיזה מצוינת בחלק התחתון – בחלק התחתון זיזים בולטים יחסית, שנראים כמו מתקן שיגיב מצוין לבוץ ומשטחים חלקים ויספק אחיזה טובה. זה מעט מטעה – מאחר והזיזים האלה נותנים לה מראה של נעל שטח מסוקסת, בעוד שבפועל התגלתה פה חית אספלט, אדמה מהודקת ופארקים עירוניים… יחד עם זאת גם פה צריך לזכור שהאחיזה של החלק התחתון לא יכולה להיות מנותקת מהאחיזה של החלק העליון והיתרון הזה יבוא לידי ביטוי הרבה יותר עבור מבנה כף רגל שמתאים לנעל הזו.

Innov8 ParkClew 275Inov8 פארקלו 275 – סיכום 

בדיוק כמו שהיא מתוארת אצל היצרן, גילינו ב Inov8 פארקלו הזו, נעל שתתאים לריצת אספלט עם גיוון מזדמן לשטח תרבותי, מהודק וטוב – בפארקים העירוניים היא תהייה בול. התחושה הכללית היא רכה וגמישה, רחבה, רגישה ומעבירה את תחושת הקרקע, ומאווררת. לבעלי רגליים צרות היא תתאים פחות עקב עודף חללים ואחיזה לא מספקת, ואילו בעלי רגליים רחבות ינשמו לרווחה – הנה עוד דגם שאולי יענה לחיפוש שלהם אחר קצת חום ואהבה לכף הרגל שלהם בריצה.

מאת: גיא חלמיש
צילום: גיא חלמיש, אריק מון

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מבחן לנעל של פרוראנר - Inov8 ParkClaw 275
התאמה לרגליים רחבותחופש באצבעותרכות וגמישות רכיסה מעולה ונתפסתאוורורמחיר סביר
אחיזה וקיבועריצה על אבנים ובליטותהתאמה לרגליים צרות
84%ציון RUNPANEL
עיצוב וסקסאפיל80%
שיכוך80%
גלגול90%
ניתור85%
פידבק \ תחושת קרקע90%
אחיזה (סוליה תחתונה)90%
אוורור90%
אחיזת חלק עליון60%
תמורה90%