HOKA השיקה קולקצייה חדשה של נעלי כביש והגיע הזמן לצאת ולבדוק האם כל הרעש סביב החברה והנעליים שלה, שהן אחת מנושאי השיח הגדולים ביותר ברשתות החברתיות, מוצדקים?

מאת: עדן מאירוביץ’
צילם: גיא חלמיש, אופיר סבר-OUTPANEL

קולקציה חדשה של חברת Hoka One One, הנקראת Fly. כל הנעליים בקולקציה חדשות ולא עדכון של גרסאות נעליים ישנות והיא כוללת 3 דגמים: ה-Mach, ה- Elevon ו-Cavu, אותה קיבלנו למבחן מחנות הדגל של הוקה במתחם מנדרין, חוף הצוק. למרות התדמית שטח ואולטרה מרתון בלבד של Hoka, היא לא נעל הכביש הראשונה של הוקה, שלאט אבל בטוח נוגסת גם בתחום הזה.

CAVU – כרטיס ביקור

  • דגם: הוקה Hoka One One – Cavu
  • ייעוד: נעל כביש נייטרלית
  • דרופ: 4 מ”מ
  • משקל: 232 גרם – במידה 42 / 9 (ארה”ב)
  • עובי: 24 מ”מ בעקב ו-20 מ”מ מקדימה
  • רמת שיכוך: קלה
  • מחיר: 549 ש”ח

תיאור הוקה את הנעל

הוקה קאבו היא נעל כביש ניטרלית ממשפחת Fly  של הוקה. קאבו היא נעל לרצים שאינם רק רצים. משקלה הנמוך והעיצוב שלה מאפשר לכם לנעול אותה לכל סוג של פעילות שתבחרו: אימוני ריצה מהירים, טמפו ואינטרוולים, חדר כושר, הליכה ושימוש יומיומי.

הסוליה בנויה משני פולימרים: האחד-סוליית Profly שתעניק לכם תחושת שיכוך מצוינת בעקב ובמרכז הנעל, וקשיחות קלה בחלקה הקדמי להעברת תנועה קלילה ומהירה של כף הרגל משלב הנחיתה ועד ניתוק הבהונות. הפולימר השני R-Bound בחלקה החיצוני של הסוליה, מעניק לה כושר תגובה והחזר אנרגטי גבוהים. הגפה אוורירית מאוד ורכה למגע, והעיצוב כולו משדר נוחות, פשטות ויופי.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

הסקסאפיל של הוקה Cavu- מטיס!

מודה, נפלתי. “אני חייב לרוץ בזה?” הייתה אחת מהמחשבות הראשונות שעלו לי כאשר קיבלתי את הנעל, בקטע של חבל שהנעל תתלכלך… העיצוב הוא מרשים ביותר, מחברה שעיצוב הוא בהחלט אחד הצדדים היותר חזקים שלה. בדיוק ככה צריכים להתייחס לנעל כביש: כזאת שלא תבייש אותנו ללכת איתה ביום יום ולכל מקום. תכלס? גם לא בשביל ריצה הייתי שמח לקבל נעל כזו. הצבעים, כחול כהה בשילוב של צהוב ואפור בסולייה מאוד מושכים. קשה לי לחשוב על מישהו שלא היה אוהב את העיצוב שלה. הנעל גם זמינה בצבעים של אפור כתום לגברים וכחול כהה עם נגיעות ורוד לנשים. אבל לפי דעתי זה הצבע היותר מושך מבין כולם.

מה הפתיע קצת לרעה? הוקה Cavu חסרי כל פס מחזיר אור בחלק האחורי של הנעל. קצת לקח לי זמן לקלוט את זה, אולי כי אני בדרך כלל רץ כשיש אור, אבל זה כן משהו שצריך לקחת בחשבון אם אתם רצים בחשיכה.

נעילה ושריכה

השרוכים ב-Cavu רכים וגמישים. מודה, במגע הראשוני שלי עם הנעל, זה היה החשש העיקרי שלי ממנה. הם גמישים מאוד ופחדתי שזאת תהיה הבעיה העיקרית של הנעל. להפתעתי לפחות בינתיים, בחלק הזה אין תקלות. זה אולי מרגיש קצת שונה ממה שאני רגיל אליו, שזה שרוכים קצת יותר נוקשים, אבל זה עושה את העבודה.

בנוסף, גם האורך שלהם קצת מציק. הבנתי שלא משנה איך אני קושר אותם (חוץ מקשר כפול בעצם), איכשהו זה יכול להפריע קצת. מדי פעם נוגע ברגל השניה, אפילו פעם גירד את הכביש. צריך לשים לב פה מה הולך עם השרוכים, או לפחות לשים לב איך קושרים אותם.

אגב, מבחינת מידה. הנעל הזאת גדולה בכחצי מידה ממה שאנחנו רגילים (וזה גם מצוין באתר העולמי של הוקה, כל הכבוד להם על הדיוק). אז בסוף אני, שרגיל למצוא את עצמי במידה 42.5, לקחתי 42.

חלק עליון תוך הנעל ואזור העקב

בכללי, כל המעטפת העליונה של הנעל עשויה מחומרים חזקים יחסית שהמטרה שלהם ברורה – לתפוס את הרגל. כן, יש טיפה גמישות, אבל הנעל בעיקר מחזיקה את הרגל. החומר פה הוא לא סטרצ’י (או mesh), בדיוק בשביל להתאים לתכונות של נעל תחרותית. העקב גם הוא נוקשה, ומשלים את כל הרעיון הזה בחלק העליון בנעל, להחזיק את הרגל. איוורור? אין פה משהו מעבר, לא בצד החזק ולא בצד החלש של הנעליים. לי לא הייתה כל בעיה בנושא.

מבחינת רוחב. נושא שאני אישית לא סובל ממנו ולכן לא רוצה להיות שיפוטי מדי לגביו, מרגיש לי שבנעל הזאת לא תהיה בעיה מיוחדת, חוץ מלאנשים חריגים. לתחושתי בחלק הקידמי של הנעל יש טיפה מקום ספייר.

סוליה – לא רק לגובה

למרות שחלק גדול מהנעליים של הוקה מאופיינות בתוספת משמעותית לסולייה, פה זה לא המקרה. גם באתר הרשמי של החברה, בקטגוריית השיכוך, הנעל מוגדרת בקטגורייה הנמוכה ביותר – Responsive, כאשר הרמות מעל הן Balance ו-Plush.

אישית, אני חושב שזאת בדיוק הדרך לרוץ בה. במבט ראשון, הסולייה נראית יחסית נוקשה אבל אחרי מספר ריצות היא טיפה מתרככת (לא יותר מדי) ועונה בהתאם לתיאור שלה: ריספונסיבית. מה שכן, למרות שזאת הקטגורייה הנמוכה של החברה, כן מרגיש כאילו זה מעט גבוה יותר ממה שחברות אחרות היו מגדירות כנמוך, משהו שבהחלט צריך להתרגל אליו.

מגבירים קצב עם הוקה

המבחן האמיתי לנעל בשבילי היה כל האימונים בהם אנחנו מגבירים מהירות. לא חוכמה שנוח כשרצים לאט ובקצב שרחוק מהקצב התחרותי שלנו (גם אם אנחנו לא מתכוננים לתחרות כזאת או אחרת). צריך שנעל תהיה ורסטילית ותתאים לכל סוגי האימונים שלנו כי בסוף, בניגוד למקצוענים, אנחנו קונים רק אחת.

כרגע יש לי מבחר יחסית נוח של נעלי כביש, ככה שלאט לאט גיבשתי את העמדה שלי בנוגע לאלה. לאימונים אני מעדיף לקחת את ה-CAVU על פני זוגות אחרים. בכל ריצה ארוכה, בין אם היא שחרור או ריצת נפח, נהנתי מאוד לקחת אותה. גם בריצות ארוכות עם קצבים גבוהים יותר כמו טמפו או פארטלק הייתי מאוד מבסוט. איפה פחות העדפתי? בריצות שהמהירויות בהן יחסית גבוהות כמו כאלה שמבוצעות באצטדיון ריצה או פשוט חזרות קצרות גם מחוצה לו, פשוט כי קל לי יותר לפתח מהירויות גבוהות בנעליים עם סולייה פחות גבוהה.

אגב טיפ נחמד, בגלל שהסולייה טיפה נוקשה ויחסית  גבוהה, גם בריצות על שבילים לבנים נהנתי ממנה בלי שום כאבי דקירה מאבנים וכדומה.

הוקה Cavu – מצוינות!

ה-Cavu מסדרת Fly החדשה היא ללא ספק כמו שהחברה מגדירה אותה : Versatility and Comfort Mile” After Mile”. כל המאפיינים שלה, הקלילות, האחיזה הגדולה בכף הרגל ובניגוד לקו הרגיל של נעלי הוקה, סולייה דקיקה יחסית ויותר ריספונסיבית, הם התנאים ליצירת נעל שאפשר לייצר איתה המון קילומטרים, גם מהירים.  הנעל קצת שונה מהנעליים של הוקה שאנחנו רגילים לראות בחוץ, אבל שווה לשקול לבדוק אותה אם החלטתם לנסות נעליים של החברה.

 

עדן מאירוביץ- עדן הוא סטודנט להנדסת מכונות בבאר שבע. המוטו שלו: “אם על ההר יש שביל אפשר לרוץ בו, וגם אם אין אפשר” ואתו הוא מבלה סביב ה 100 ק”מ בשבוע ומתחבר חזק לעולם האולטרה מרתון. כשהוא לא בבאר שבע הוא מבלה על הסינגלים (Trails) הביתיים בהם גדל: בהרי ירושלים ליד ביתו בשורש – גן עדן לחובבי עליות וריצה טכנית.

 

מבחן ראנפאנל להוקה קאבו
עיצוב מרשיםקלות משקלסולייה רספונסיביתתמחור ותמורה לכסף
דרופ 4מ"מ- נמוך ולא מתאים לכולםסוליה עבה- צריך גם דקות יותר בליין
88%ציון RUNPANEL
עיצוב וסקסאפיל100%
שיכוך90%
פידבק\תחושת קרקע70%
ריספונסיביות\ניתור\תגובתיות90%
אחיזה (סוליה תחתונה)90%
אוורור80%
אחיזת חלק עליון90%
תמורה90%