כמדי שנה בשנים האחרונות אני אוהב לחשוף את הסטטיסטיקה של הפאנלים לכולם- גלוי, חופשי, על השולחן: שקיפות מלאה של הנתונים שלנו. לשמחתי שלושת אתרי הפאנלים: OUTPANEL BIKEPANEL RUNPANEL מגיעים לכ 350,000 קוראים בשנה, וממשיכים לגדול! ראנפאנל לבדו הראה צמיחה של יותר מ 50% השנה!

אתרי הפאנל: הכפלת כמות הקוראים בשנתיים!

זה החל בבייקפאנל- אתר-מגזין האופניים הגדול בישראל כבר כ-9 שנים. הצמיחה שלנו נמשכה והוכפלה בשנתיים האחרונות באמצעות הקמת ראנפאנל ואאוטפאנל לצדו. ראנפאנל הוקם בתחילת 2016 והגיע השנה לכ 100,000 רצים. בבייקפאנל כבר היו כ 180,000 ואאוטפאנל בפחות משנה הוסיף 60,000 קוראים נוספים. ביחד הפאנלים- לאופניים, ריצה ואאוטדור מגיעים לכ-350,000 קוראים בשנה!

ראנפאנל לבדו גדל ב 50%-60% השנה ביחס לשנה שעברה! זה לא קורה מעצמו- יצירת תוכן זו עבודה עתירת זמן ומאמץ. בכתבות שאתם קוראים חבויה העבודה הקשה שלנו והרצון שתהנו. המטרה שלנו היא שתעריכו את המאמץ שלנו ושתקבלו תוכן איכותי וראוי. זו ההזדמנות לאמר תודה ענקית לצוות הכותבים (פאנליסטים) של האתרים האלה, ולקבוצת המפרסמים- שתומכת בתוכן ובתרבות האופניים והאאוטדור בישראל!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

גידול משמעותי בראנפאנל – ריצה

ראנפאנל הפך בשנתיים האחרונות לאתר-מגזין הריצה המוביל של ישראל. הוא לא גדול כמו שוונג, אבל איכותי מאוד, ומספק גישה שונה, לטעמנו הרבה יותר איכותית, פחות חדשותית ויותר מגזינית. הגישה שלנו היא שכשאתם רואים כתבה שלנו ותלחצו על הלינק אליה- אסור לנו לאכזב אתכם. אם פרסמנו משהו אנחנו רוצים שהוא יהיה ראוי לזמן שלכם ולא תרגישו שעבדו עליכם ונכנסתם לכתבה שאין בה כלום חוץ מהכותרת המושכת.

  • גידול של 50% בראנפאנל בכמות הקוראים: כ 103,000 קוראים (unique users) ב 2018.
  • גידול של 60% בכמות הדפים הנצפים: כ 324,000 ב 2018.
  • חלוקת המקורות מהם נכנסים אלינו היא שליש מגוגל, שליש בכניסה ישירה (מהאפליקציה, מערוץ הטלגרם והניוזלטר) ושליש מפייסבוק. Google מתחזק ושילש את חלקו, וגם כמות האנשים שנכנסת אלינו ישירות גדלה בצורה יפה. 
  • יש באתר כ 62% גברים וכ 38% נשים.
  • קבוצות הגיל הגדולות: כ 29% הם בני 25-34, 27% בני 35-44.
  • 62% גולשים מטלפונים וכ 35% ממחשבים.
  • קוראים אותנו בעיון רב: כ 2:30 דקות בממוצע לכניסה
  • לוח תחרויות הריצה שאנחנו מעדכנים כל חודש נצפה ע”י כ 5,000 קוראים בכל חודש.
  • את 18 הכתבות הנקראות ביותר ב  2018 – תוכלו למצוא פה.

המספרים של בייקפאנל – אופניים

הנתונים של אאוטפאנל

אאוטפאנל הוא האתר החדש ביותר שלנו- החל לעבוד רק בפברואר 2018 וכבר הגיע לכ 60,000 קוראים. הוא עוסק באאוטדור, טיולים, ספורט אתגרי (כגון טיפוס מצוקים וקירות, סקי וסנובורד) ועוד. אנחנו מפרסמים בו גם את כתבות ריצת השטח והטרייל ראנינג שהופיעו בראנפאנל ואופני הרים וטיולים מבייקפאנל.

האתגרים והדברים שלא באים במספרים

האתגרים שלנו קשורים בעיקר לשני אפיקים עיקריים: הראשון הוא הגדלת התפוצה וכמות הנכנסים לאתר, והשני הוא בתחום המסחרי- מציאת מפרסמים שיתמכו בו כלכלית ויאפשרו את פועלו. שני האתגרים האלה אינם פשוטים! עליהם מתווספים אתגרים רבים של תפעול, תחזוקה ועלותה, וכמובן- יצירת תוכן איכותי שוב ושוב, כולל יותר וידאו שקשה להפיקו והוא צרכן משאבים גדול. 

העובדה שהאתר הוא חלק מרשת של אתרי לייפסטייל אקטיבי, אפשרה זרימה של קוראים גם מהאתרים האחרים וחשיפה שלו, ומחזקת אותו מאוד, היות וריצה- היא ספורט בסיס. למעט מקצועות מאוד אירוביים אחרים (אופניים, שחייה וכו’), כמעט כל מי שעושה תחומי ספורט אחרים בד”כ רץ בעבר או שצריך גם לרוץ כדי לשמור על בסיס אירובי איתן שמעליו הוא בונה את הכושר הספציפי. 

גיוון מקורות החשיפה

אתגר נוסף ומשמעותי מגיע מפלטפורמות האינטרנט הגדולות: גוגל ופייסבוק שמחייב גיוון במקורות החשיפה. בגדול – הפלטפורמות הגדולת בעולם האינטרנט הן מתחרה על תקציבי הפרסום, וגם קו החיים לאתרים. העוצמה שלהם אדירה, ולצד ההזדמנות וקו החיים שהם מספקים יש פה איום, שכן שינויים קטנים באלגוריתמים יכולים לשנות לרעה את מצב אתרי האינטרנט, לא רק שלנו- אלא בכלל. זו הסיבה שאתם רואים אותנו מקדמים את הפלטפורמות האלטרנטיביות לחשיפה אלינו. אנא עזרו לנו ובעיקר- הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו!

פייסבוק היה עד לפני שלוש שנים שחקן משמעותי בהפניות לאתרים חיצוניים, ואז לפתע הם שינו שם את האלגוריתם… מליוני עסקים ואתרים בעולם ששילמו לפייסבוק עצמה הון אדיר בפרסום כדי לצבור לייקים לעמודי הפייסבוק שלהם, גילו שהיא לקחה את הכסף שלהם אבל ביטלה את הטראפיק מהעמודים באחת. דפים ועסקים רבים נחתו בעשרות אחוזים בחשיפה ובהכנסות. אם תהיתם מדוע יש איבה כלפי האתר הזה, הרי שפה היא החלה. כמות אדירה של אנשים איבדו את פרנסתם כתוצאה מכך, עסקים קטנים איבדו את מקורות החשיפה שלהם והכסף שהשקיעו בדפים בפייסבוק ירד לטמיון.

מצד שני יש גם הזדמנויות: חלקו של גוגל בראנפאנל ובאאוטפאנל החדשים קטן יותר, והוא מסייע לצמיחה: עם הוותק שהם צוברים מגלים אותם יותר ויותר במנוע החיפוש וחלקו הולך וגדל, ולכן גם כמות הקוראים שלהם גדלה בצורה מרשימה.

האתגרים ל2019

האתגרים שלנו רבים. הם נוגעים בכל מה שיישות קטנה מתמודדת איתה- השעות הרבות שצריך להשקיע כדי לתפעל את האתרים, עלויות התחזוקה שלהם, האתגרים בזמן וכסף שמציב תחום הוידאו, אתגרי הצמיחה, הרחבת שורות הפאנליסטים, הוספת מרכיבי תוכן חדשים באתרים, שיפורים טכנולוגיים, הגדלת הכנסות ועוד ועוד.

המטרה שלנו ב 2019 תהייה בעיקר לשמור על הקיים בבייקפאנל, ובעיקר להמשיך לצמוח בראנפאנל ובאאוטפאנל. ולא פחות חשוב, אולי הכי חשוב- להמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים: לרכוב, לרוץ, לטייל, לנשום אוויר ולחיות אקטיבי ומהנה, ולתת לכם תוכן כייפי, איכותי, לפעמים ביקורתי ומעורר מחשבה, להיות מעניינים, לשמור על התרבות הכתובה של הענפים האלה, ולהיות ראויים לקליקים שלכם!

שלכם בהוקרה ותודה על הקשר עמנו,
גיאחה