פנסי ראש הם אמצעי נוח להרחבת טווח הפעילות שלנו, לריצה אחרי העבודה ובלילה. צפריר ים ממגזין הריצה ראן-פאנל בוחן את פנס הראש הקטן של נייטקור (Nightcore)- מדגם NU25.

היתרון העיקרי של הפנס מתגלה מיד כשלוקחים אותו ליד, הוא קטן וקל. נשאלת השאלה האם הקטן הזה מסוגל לעשות את העבודה כמו גדול? או שהוא סתם גימיק חביב שלא באמת שווה את מחירו. את השאלה הזו הלכתי ובדקתי.

מאת: צפריר ים
צילום: גיאחה

נייטקור

צפריר ים בוחן את הנייטקור

האם הקטן הזה מסוגל לעשות את העבודה כמו גדול?

לפנס יש שלושה מקורות אור. נורה ראשית בעוצמה מקסימלית של 360 לומן, נורת קריאה בעוצמה של 20 לומן ונורה אדומה בעוצמה מקסימלית של 13 לומן. הפעלת הפנס מתבצעת באמצעות שני לחצנים הממוקמים בחלקו העליון.

לפנס יש סוללה נטענת פנימית, והטעינה מבוצעת על ידי שקע מיני USB תקני. גוף הפנס עשוי פלסטיק איכותי, רמת הגימור טובה.

כמו כל פנס ראש, גם לידידנו הקטן יש רצועה. הרצועה חזקה מאוד ונעימה על הראש. תוספת שאהבתי מאוד היא פס סיליקון שמחובר לרצועה באזור המצח. הפס מונע החלקה של הרצועה כלפי מטה וגם הוא מאוד נעים על הראש. בהתחשב בעובדה שהפנס עצמו שוקל רק 9 גרם, אפשר היה להסתפק כאן ברצועה פחות מאסיבית. הרצועה עצמה שוקלת 8 גרם וכאמור היא מחזיקה את הפנס על הראש ללא קושי. ניתן בקלות להפריד בן הפנס לרצועה לצורך שטיפה או הצמדה של שני פנסים לאותה רצועה.

אז איך מפעילים את הקטן הזה?

הפעלת הפנס נעשית באמצעות שני לחצנים מצופים גומי נעים למגע שלא יחליק גם כאשר הידיים רטובות.

לחיצה בו זמנית על שני הלחצנים נועלת את הפנס. במצב זה לחיצה אקראית על אחד מהלחצנים לא תפעיל אותו. מצב זה טוב בעיקר לאחסון הפנס בתיק. לא נעים לגלות בתחילת ריצה שהפנס הופעל בטעות והסוללה שלו התרוקנה.

לחיצה נוספת על שני הלחצנים תשחרר את הנעילה ותדליק את הנורה הראשית בעוצמה המינימלית שהיא לומן אחד.

מצבי ההפעלה כאשר הפנס משוחרר מנעילה וכבוי:

תפקוד הכפתור השמאלי-

  1. לחיצה ראשונה– הפעלת הנורה הראשית בעוצמה המינימלית – 1 לומן. האור הזה מספיק לצורך התבוננות ממרחק קצר, נניח בשעון או בתיק. היתרון כאן כמובן הוא בצריכת אנרגיה מינמלית. במצב זה הפנס יכול לפעול 160 שעות.
  2. לחיצה שנייה- הפעלת הנורה הראשית בעוצמה בינונית – 38 לומן. האור הזה מספיק להליכה על כביש או שביל כבוש שאינו דורש תשומת לב מירבית. במצב זה הפנס יכול לפעול 8 שעות.
  3. לחיצה שלישית- הפעלת הנורה הראשית בעוצמה גבוהה – 190 לומן. האור הזה מספיק לריצה בשטח אבל לא לרכיבה על אופנים. במצב זה הפנס יפעל במשך כשעתיים ולאחר כחמש שעות התאורה תחלש לעוצמה של 38 לומן.
  4. לחיצה רביעית– הפנס כבה.
  5. לחיצה 3 שניות כאשר הנורה הראשית פועלת – (באחד משלושת המצבים הקודמים, או הנורה האדומה)- תפעיל את הנורה הראשית בעוצמת טורבו של 360 לומן למשך 30 דקות. זה יכול להיות פתרון נוח למצבים שדורשים תאורה חזקה לפרק זמן קצר. ידידנו הקטן לא מתחרה בפנסי היצף גדולים, הוא לא יכול לפזר את החום הרב שהעוצמה הגדולה מייצרת בגופו הקטן וגם אין לו מספיק אנרגיה כדי להפעיל את העוצמה הזו לפרקי זמן ארוכים.
  6. לחיצה 3 שניות כשהפנס כבוי- הפעלת נורת הקריאה. האור במצב זה הוא צהוב ולא לבן. אור זה מאפשר לנו לראות את הצבעים בצורה טבעית. נורת הקריאה מפזרת את האור בצורה שווה ולא ממוקדת לכן היא נוחה יותר לעבודה במרחקים קצרים, נניח בזמן בישול או בתוך אוהל, כמו כן היא פחות מסנוורת מהנורה הראשית.

הלחצן הימני

  1. לחיצה אחת על הלחצן הימני– הפעלת הנורה האדומה בעוצמה המינימלית – 0.9 לומן. במצב זה הפנס יכול לפעול 68 שעות.
  2. לחיצה שנייה- הפעלת הנורה האדומה בעוצמתה המקסימלית – 13 לומן. במצב זה הפנס יכול לפעול 7 שעות.
  3. לחיצה שלישית- הנורה האדומה תהבהב בעוצמתה המקסימלית במצב זה הפנס יכול לפעול 13 שעות. היעילות האנרגתית של התאורה האדומה פחות טובה משל הלבנה, לכן נשתמש בה למקרים מיוחדים בהם חשוב לנו לא לסנוור אחרים. אפשרות אחרת היא חיבור שני פנסים על אותה רצועה, במצב זה הפנס הקדמי מאיר את דרכנו והפנס האחורי פועל במצב הבהוב אדום ומגן אלינו מדריסה.
  4. לחיצה רביעית- הנורה האדומה נכבית.
  5. לחיצה ל-5 שניות-  בכל מצב בו הפנס לא נעול, בין אם הוא מופעל באחד מהמצבים שפורטו מעלה או כבוי, לחיצה על הלחצן השמאלי למשך חמש שניות ←הפעלת הנורה הראשית בעוצמה טורבו בפורמט SOS.
  6. לחיצה נוספת- הפעלת הנורה הראשית בעוצמה טורבו בפורמט הבזקים. כמו המצב של הבהוב הנורה האדומה, גם מצב זה יכול לשמש לצרכי בטיחות במצב של ריצה או רכיבה על כביש. כמובן שבמצב זה אם רצים במקום חשוך יש להשתמש בפנס נוסף.  
  7. לחיצה אחרונה- הפנס כבה.

ענייני אנרגיה

לפנס סוללה נטענת שאינה ניתנת להחלפה בעלת קיבולת של 610 מילי-אמפר. לשם השוואה, סוללה קטנה מסוג AAA מכילה כ-1000 מילי-אמפר, כלומר ידידנו הקטן לא עתיר אנרגיה. מצד שני, הוא שוקל עם הרצועה שלו בערך כמו סוללה AAA ולכן אין זו השוואה הוגנת.

לצורך הטעינה יש לפנס שקע מיני USB בחלקו התחתון. השקע מכוסה במכסה גומי מאותו הסוג שמצפה את מפסקי ההפעלה. למעשה רוב הזמן המכסה הזה ישמש אותנו בעת לחיצה על אחד המפסקים כמשענת נגד המאפשרת לנו לאחוז בפנס עם שתי אצבעות בנוחות גם כאשר אנו מזיעים. לאחר שהמכסה הוזז בעדינות ניתן לחבר את הפנס להטענה. עם תחילת ההטענה ידלקו שני מפסקי ההפעלה באור אדום. משך הטעינה המלא הוא כשעה וארבעים וחמש דקות. כאשר הסוללה טעונה במלואה  צבע המפסקים הופך ירוק.

יתרון חשוב של הפנס הזה הוא שניתן להפעיל אותו גם בזמן טעינה.

 

כאשר הפנס נעול (לחיצה על שני לחצני ההפעלה), לחיצה על אחד מהלחצנים תגרום ללחצנים להבהב בצבע אדום (כמו בזמן ההטענה)

  • שלושה הבהובים ← הסוללה טעונה ביותר מ-50%
  • שני הבהובים ← הסוללה טעונה בפחות מ-50%
  • הבהוב אחד ← הסוללה טעונה בפחות מ-10%

תכלס בשטח

רצתי והלכתי עם הפנס הזה לא מעט. אני מאוד אוהב אותו הגם שהוא לא חף מחסרונות. אין ספק שאצרף אותו אלי לכל פעילות בה ייתכן שיהיה צורך בפנס. הוא קטן כל כך וקל ואין שום סיבה אמיתית להתלבט לגביו.

להליכה- הוא נותן פתרון מצויין להליכה על שביל נוח גם אם מדובר על הליכה מהירה וארוכה. בהליכה לא חייבים להפעיל את העוצמה המקסימלית והפנס ישרוד זמן רב.

לריצה- הוא יכול לתת פתרון טוב לריצה בשבילים נוחים אם מדובר על ריצה לא ארוכה במיוחד, שכן עבור ריצה, בה מתקרבים למכשולים במהירות רבה יחסית להליכה, חייבים להפעיל את העוצמה המקסימלית כדי להגדיל את טווח המבט.

בצד החסרונות לריצה- לא הייתי בוחר בו למסלול חשוך וארוך כמו המסלול בסובב עמק או ריצה בתוך יער. לא הרגשתי מספיק נוח איתו במסלולים טכניים יותר כמו בסינגלים, שם צריך לתכנן יותר את המהלך, להתבונן מדי פעם למרחק כדי לאתר את השביל ובו זמנית להחליט היכן להניח את הרגל בצעד הבא. במקומות חשוכים מאוד, יותר נוח לרוץ עם פנס שיש לו אלומה שמאירה למרחק ובו זמנית נותנת פיזור רחב בקרבתנו. ידידינו הקטן מחייב אותנו לבחור בין אלומה מרוכזת לטווח בינוני לבין תאורה מפוזרת לטווח קצר שאינו מאפשר ריצה בטוחה.

מצד שני, אנו בדרך כלל לא רצים לבד. כאשר רצתי בזוג עם פנס נוסף (שגם הוא היה קטן) ההרגשה הייתה נעימה יותר, כאשר רצנו זה לצד זה, הפנסים עשו יחד עבודה מצויינת. כל השבילים בהם רצתי והלכתי עם הפנס היו מוכרים לי, לשביל לא מוכר שבו הייתי צריך גם לנווט ולאתר סימון שבילים או סימונים למינהם הייתי לוקח פנס חזק יותר.

לסיכום

הפנס הקטן הזה נותן פתרון טוב לריצה במקומות מתורבתים יחסית. ההצטיינות הגדולה שלו הוא בכך שהוא מאוד קל ולא מורגש על הראש. מוגן מים ואבק, ולא רגיש לנפילות על הקרקע. בנוסף, מחיר של פחות ממאה וחמישים ש”ח הוא מחיר מצוין.

נכון שלא הייתי בוחר בו לאולטרה מרתון לילי או לרכיבה על אופניים, אבל לריצת לילה של שעתיים שלוש בשטח נוח יחסית או על אספלט, הוא יעשה את העבודה. בזכות המחיר והמשקל הוא בהחלט מועמד טוב כפנס גיבוי. אם אתם יוצאים לטיול שלא בטוח שיסתיים בשעות האור, 20 גרם בתיק לא יורגשו אבל בשעת החשיכה, הם יעשו הבדל גדול.

הפנס מייובא לישראל ע”י חברת היי סטנדרט ונמכר ישירות לצרכנים במחירי חו”ל באתר https://www.nitecore.co.il.


לא עוזבים לפני שנרשמים לקבלת התכנים הטובים בארץ לרצים:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים