כל מוצר חדש מעניק תחושה ראשונית. לעיתים זו יוקרה, חדשנות, קלילות, הנדסת אנוש. מנשא שורש Dune משאיר רושם ראשוני של איכות. הרושם המשני הוא פונקציונליות. יש בו מימיה בת 2 ליטרים ומשקל נטו (ללא מים) של 375גר’. המנשא מתאים לטיולים וריצה, הן בתנאי מישור והן בתנאי שטח טכניים קופצניים.

מאת: יגאל רווה
צילום: גיאחה, אתר שורש

מנשא שורש - Source Dune 2L

שורש- יצרן ישראלי מטירת הכרמל

שורש היא חברה ישראלית שלמרות הקשיים והעלויות בחרה לייצר בישראל שנים ארוכות: בטירת הכרמל. שם היא התפרשה על כחמישה מבנים. נכון הם החלו בסנדלים האייקוניים, אבל היום יש להם ליין עשיר של מוצרים, מערכות שתיה, מנשאים, והם גם היבואנים של סנדלי ונעלי Keen לישראל.

מנשא שורש - Source Dune 2L

מאפייני מנשא שורש דיון – Dune 2L- ע”פ היצרן:

  • נפח מימייה: 2 ליטר
  • מידות: גובה: 43 ס”מ, רוחב: 21 ס”מ
  • משקל: 375 גר’
  • וכן: בד ניילון חזק ועמיד, תפס מגנטי לצינור השתייה, רצועת חזה, תאי אחסון לדברים קטנים, כיסי צד גדולים ונוחים לגישה תוך כדי הפעילות, נקודת חיבור לפנס, כיסי צד גדולים ונוחים לגישה תוך כדי הפעילות, מחזירי אור, לולאות גמישות לאיסוף השרכים של הרצועה, רצועת בטן, רשת גב תלת מימדית לאיוורור, רצועות ארגונומיות מאפשרות תנועה חופשית לזרועות. הרצועות תפורות מרשת ומאפשרות זרימת אוויר, מיתר אלסטי להצמדת מקלות הליכה או ציוד נוסף לתיק.

לפני כמה שנים ביקר מגזין האופניים BIKEPANEL בשורש:

הנדסת אנוש חכמה

צורת ההלבשה של מנשא שורש על הגוף מראה שמישהו הקדיש לעניין תשומת לב יתרה: לא כתפיות אנכיות אלא מוצלבות בהתאם לתנועת העליה וירידה הטבעית של הכתפיים (פיצ’ר שנקרא בשורש X-Fit Natural System). חיבור הרצועות מאוד אינטואיטיבי והחיבורים בנויים כך שהם מאפשרים סגירה קלה בלי שמנסים להכניס אחד הפוך מכיוון הקליטה של השני. קיפול חכם של סיומת הרצועות מאפשר ריצה נוחה ללא “אוזניים” מתנפנפות בצידי הגוף. רצועות הבטן מפנקות בזכות רוחב, רכות וגמישות, ורצועת החזה מתכווננת לא רק בהידוק אלא גם על מסילה אנכית, ולכן המוצר מתאים לגברים/נשים בעלי גובה ורוחב חזה משתנה. מניסיון עם מנשא אחר, רצועת חזה לא מתכווננת יכולה הייתה להתיישב על הסרעפת וליצור מועקה בזמן ריצה.

מנשא שורש - Source Dune 2L

צינור השלוקר מגיע לפה על פי כיוונון והתאמה אישית – מכתף ימין או מכתף שמאל, אבל הדבר המדליק הוא מתקן מגנטי בכתף שמתחבר בטבעיות לצינור ומשאיר אותו תלוי בנוחות לשימוש מיידי. בשלוף. לא מתנדנד ולא מפריע.

בשימוש חוזר ביחידות השונות במנשא יש תחושה קבועה של איכות חומרים גבוהה מאוד. חזק. גמיש. מנשא שורש יחזיק לאורך שנים רבות ויעמוד בכל תנאי שטח ומזג אוויר.

מנשא שורש - Source Dune 2L

כיסים ואחסון- איפה הסמארטפון?

אני זקוק לנייד שלי בזמן ריצה: ראשית למקרים דחופים (מהבית) או חירום (ריצת שטח בלילה), שנית לאפליקציית מפת המסלול ושלישית כשאני רץ לבד אני שומע מוזיקה מיוטיוב. חיפשתי מנשא שישחרר אותי מהתלות במנשא טלפון ידני. מה שהיה חשוב לי בעניין זה הוא שליפה מהירה ונוחות נשיאה. את שניהם לא מצאתי במנשא הנוכחי לצערי – הכיסים בצידי המנשא באזור האגן אמנם גדולים ומאפשרים קיבול גדול לג’לים או תמרים, אבל נסגרים בקושי לנייד בגודל “5.2 (סמסונג A5, ואייפון 6 פלוס לא ייכנס כלל!), מה שעושה את השליפה המהירה לבעייתית מכיוון שנדרשים 2 ידיים לפתיחת הרוכסן (בלחץ). בנוסף מתגלה שעם הכנסת הטלפון הנייד הכיסים מאבדים מגמישותם והופכים ל”קרש” דוקר וקופץ. הייתי מעביר את הכיסים הגדולים לרצועות הכתפיים ומשיג את יתרון השליפה המהירה וכן את היעלמות הדקירות.

מנשא שורש - Source Dune 2L

להעדר המקום הזמין לסמארטפון יש אפקט גמילה: מנשא שורש הכריח אותי להצטרך פחות ופחות את הטלפון הנייד עד שכיום שליפת הטלפון לא חשובה לי כ”כ. אני יותר מרוכז בריצה עצמה. ובטיולים השליפה המהירה לא כזו משמעותית, היא יכולה להיות גם אטית. 

מנשא שורש - Source Dune 2L

פונקציות נוספות

יש למנשא עוד פיצ’רים מוצלחים, למשל – נקודת חיבור לפנס, מיתר אלסטי להצמדת מקלות הליכה או ציוד נוסף, כיס רשת פתוח משני צידיו למגבת או חולצת החלפה- כיס הרשת שימש אותי כשהתחלתי לרוץ בבוקר קר עם חולצה ארוכה שהסרתי כשהטמפרטורה עלתה אחרי שעה.

מנשא שורש - Source Dune 2L

השקית של שורש

השקית, האייקונית אפשר לאמר- היא פיתוח של שורש ומאוד אופיינית לה בתחושה ובאיכות. היא עשויה חומר חזק וגמיש, אך בעל שמירת צורה מסוימת, עבה יותר מרוב השקיות שאנחנו מכירים. היא מספקת איטום מלא, ונראית עמידה גם בטלטולים החזקים ביותר. היא נפתחת לכל רוחבה באמצעות השחלת “סרגל” פלסטיק. מצד אחד הפתיחה הרחבה מקנה יתרון למילוי מהיר וייבוש מקסימלי, מצד שני חסרונות הסרגל הן שיש קושי לדייק בהרכבתו עם ידיים רטובות (מזיעה או מים) וכן הוא ברגע שחרור מהשקית הוא נשאר ללא מיתר אבטחה (כמו בדגמים אחרים של שקיות), ובתנאי שטח או ראות חלשה הוא עלול ללכת לאיבוד.

הפיה פשוט מעולה. שסתום ™Helix מעניק חוויה של איכות חומרים ועיצוב בעלת 2 אבטחות – נשיכה לשתייה וסיבוב לנעילה. אין טפטוף כלל, ואף פעם לא היתה תחושה לא אסתטית או צורך בתחזוקה וניקיון.

לגבי איכות המים – (ההשוואה העיקרית שלי היא למנשא מים אחר שעשיתי בו שימוש לפני כן), כאן הופיעו 2 יתרונות משמעותיים – ראשית טעם המים היה ללא טעמי לוואי גם אחרי מספר ריצות לעשרות ק”מ (תרומה של מה שמתאר היצרן: יריעה תלת-שכבתית ללא טעמי לוואי וריח בטכנולוגיית Taste Free™ System), שנית המים שמתחממים במהלך הריצה עברו בשלוק אחד או שניים ומיד מגיעים למים הקרירים יותר שבמימיה. חקירה קצרה באתר היצרן העלתה שיתרון זה טמון בצינור שתייה דו שכבתי מצופה ששומר על הצינור מקרינת UV.  מנשא שורש - Source Dune 2L

מנשא שורש בריצה

לאחר מספר קילומטרים מתגלה הפתעה שמפחיתה את גורם ההנאה – רצועות הבטן המפנקות יוצרות לחץ בבטן התחתונה דווקא בגלל רוחבן, שמפנק במצב מנוחה. ניסיתי לקפל אותן לחצי מרוחבן, זה עוזר כאילתור אבל לא כפתרון תמידי.

מנשא שורש - Source Dune 2L

בתקופת המעבר (אוקטובר), לפני כמה שבועות, יצא שיצאתי לרוץ בעשר בבוקר. נהניתי מאוד מהמחשבה שעד לפני חודש-חודשיים לא יכולתי אפילו לחשוב על אימון בטמפרטורה של אחרי שעה 6 וחצי בבוקר. אחרי חצי שעה ריצה עם המנשא עצרתי לבדוק תחושות ולהפתעתי גיליתי שבהסרת המנשא הגב שלי נוטף מים. בדקתי אם אין נזילה, והשקית כאמור מעולה ואטומה לחלוטין, וגיליתי שה”מים” הינם למעשה זיעה מוגברת. למחרת רצתי בשעה דומה עם מנשא אחר ולא חשתי את אותה עוצמת רטיבות בגב. נראה שלמרות מחשבה על רשת איכותית בגב, עדיין יש בעיית איוורור שגורמת לקירבה הדוקה מדי לגב ולכן להזעת יתר.

זה מפריע רק בריצות למרחקים קצרים (עד 10 ק”מ), אבל מרחק כזה לא דורש מנשא כלל, ובריצות ארוכות (25-30 ק”מ) הזעת הגב לא מורגשת – מכיוון שהבעיה נבלעה בנחלי הזיעה הטבעיים.

מבחינת התנועה הטבעית – היצרן עומד בהבטחתו. המנשא לא זז ולא מתנדנד. מצד אחד הרצועות משוחררות ולא מפריעות, מצד שני השחרור לא גורם למנשא להיות משוחרר. בצורה מדהימה המנשא מותאם לגוף ו”רץ” איתו ביחד כאילו היו גוף אחד.  

מנשא שורש - Source Dune 2L

סיכום:

יש יתרונות חדים למנשא שורש: וההשוואה למנשא הישן שלי לימדה עד כמה יכולה להשתפר איכות החיים עם תכנון חכם. עד לשורש, סבלתי ממנשא לא מהודק במיוחד, מה שגם שבקפיצות בהרי ירושלים הוא טפטף בגלל סגנון האטימה בהברגה. רצתי איתו לא מעט ימים כדי לחוש שהוא הולך להישאר הרבה שנים בזכות ההשקעה בחיבורים, תפירה וסוג החומרים. עבורי הידוק המנשא לגוף ואיטום המים (ואיכותם) הם הקטגוריות שעליהן לא הייתי מתפשר, מצאו גם אתם את שלכם ובחרו מה שנכון לכם. רק אל תפסיקו לרוץ ולטייל!!

פלוס:

  • איכות החומרים
  • איכות השקית (איטום ואיכות המים)
  • צמוד, מהודק ומותאם לתנועת הגוף הטבעית ללא נדנוד

מינוס:

  • רצועות הבטן רחבות מדי
  • כיסים לא מאפשרים שליפה מהירה של הנייד
  • אוורור הגב
מאת: יגאל רווה
צילום: גיאחה, אתר שורש

על המחבר: יגאל רווה, חוקר ומאמן בתחום ההתנגדות לשינוי. חובב מרתון וקרוספיט, גם אימון וגם כתיבה עליהם מהיבטים מנטליים. בעל חברה שמריצה תכנית ייחודית לשינוי הרגלי תזונה דרך הראש.  yigal.rave@gmail.com


רישום לניזולטר הריצה הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/Auzkl9