נעלי הריצה On Running מתוצרת שוויץ ידועות בזכות ה”עננים” והעיצוב היפהפה שלהם. כעת גם הם משיקים נעל שיכוך מקסימליסטית חדשה בשם Cloudstratus – אז שלחנו את צפריר ים לבחון אותה ולדווח:

מאת: צפריר ים

און Cloudstratus – נתונים

  • ייעוד: שיכוך מקסימלי, יציבות גבוהה, מרחקים ארוכים, כביש, אימונים.
  • טכנולוגיה: שתי שורות ענני ™Cloudtec מהחומר ™Helion. בתוך הסוליה: Speedboard™, מערכת שריכה ייחודית בתצורת כוכב. 
  • משקל: 305
  • דרופ: 8 מ”מ (28מ”מ בעקב, 22מ”מ מלפנים)
  • מחיר: 750 ש”ח
  • יבואן: ING ספורט, רח’ הברזל 34, רמת החייל, ת”א. לקניית הנעל באתר 

 

על הז’אנר המקסימליסטי

נעלי שיכוך מקסימלי (Max Cushioning) פרצו לעולם בשנים האחרונות. הם חלק מדור חדש של נעליים שמגוון את החוויה וההיצע של הרצים ליותר אפשרויות של גובה הסוליה ורמות שונות של דרופ (“השיפוע”- הפער בין גובה הסוליה בעקב לעומת האצבעות). רבים חושבים על הוקה (בונדי) באופן אוטומטי כשהם חושבים על שיכוך מקסימלי, אבל היום יש כבר לכל חברות הנעליים דגמי שיכוך מקסימלי (גליצרין בבברוקס, זומפליי בנייקי, מיזונו ווייב הורייזן, סוקוני טריומף ועוד…). 

נעלי ספורט

האם זה טוב? קודם כל התשובה היא סוביקטיבית- אם כיף לכם ונוח לכם יותר לרוץ עם שיכוך מקסימלי אז אולי טוב עבורכם… אבל מכון מחקר באורגון מצא שהעומסים על רצים גדלו עם נעלי שיכוך מקסימלי מה שיכול לרמז דווקא על הגברת הסיכון לפציעות. ההשפעה הברורה שלהן היא תחושה רכה מאוד בריצה והחסרון הברור שלהן הוא בד”כ רמות נמוכות יותר של תחושת קרקע ופידבק, והפחתת היציבות והשליטה בתנועה ובמיוחד בזינוק/שחרור. זה עניין של טעם. 

צפריר ים

עיצוב וסקסאפיל

צבען הכתום העז כבש את ליבי מיד. לנעלים האלה יש נוכחות ברורה ושולטת ואין שום אפשרות להתעלם מהן. זו לא נעל שתעבור לידה ותמשיך הלאה, אתה חייב לעצור ולהתעמק בה, היא מיוחדת ושובה לב מידית.

בכלל און, חברה שוויצרית, יודעת לייצר נעליים שנראות מעולה. הקו העיצובי שלהם בד”כ מונוכרומטי יחסית- כלומר הם לא מערבבים צבעים אלא משתמשים בגוונים שונים של אותו צבע בנעליים שלהם מה שנותן סטייל מאוזן ויפה, ומאפשר דווקא להשתולל יותר עם בחירת דגמים צבעוניים יחסית כמו הכתום שפה. 

רמת הגימור של החלק העליון גבוהה מאוד ומוקפדת – כיף לבחון ולראות את הפרטים הקטנים והמדויקים של הנעל. אלמנט ייחודי עיצובי הוא גם פונקציונלי – הרכיסה בצורת כוכב. מייד מגיעים גם לזה.

גפה עליונה ומערכת השריכה

כבר במבט ראשון, לאחר שנרגעתי מעט מהצבע הדומיננטי כל כך, הבחנתי בשיטת השריכה הלא סימטרית של הנעל המייצרת תצורת כוכב. לוקח זמן להבין את הרעיון, אבל הבסיס שלו הוא יצירת חיבור בין החלק הקדמי של הרגל לאמצע כף הרגל בתוך תהליך הגלגול. הוא מייצר גם רכיסה מדויקת ללא נקודות לחץ. 

בדיקה מעמיקה יותר של הנעל מגלה שיש לה מערכת חורים נוספת (שתי שורות מקבילות) שמאפשרת להתאים את השריכה עוד יותר לרגל שלכם ולשחק עם מיקום השרוך בכל נקודה. אני פשוט שרכתי את הנעלים כמו שהן הגיעו והתחלתי ללכת בחנות כדי לבחון את מידת ההתאמה שלהן. 

ההרגשה היא שהרגל יושבת עמוק בתוך הנעל. הנעל מספקת הגנה טובה לקרסול ולרצועות המייצבות את כף הרגל, מה שחשוב מאוד במקרה של נחיתה בזווית לא טובה.

לתקן או לא לתקן? 

אני נועל בדרך כלל נעל “מתקנת”. האנשים באון לא מאמינים שצריך לתקן, הם חושבים שהנעל צריכה להתאים עצמה לכף הרגל של הרץ. במקרה שלי, זה בדיוק מה שקרה. ההרגשה בתוך הנעל טובה מאוד הנעל נוחה לי כמו נעל “מתקנת”. הנעל הזו מתאימה לרצים “ניטרליים” ולרצים שצריכים נעל “מתקנת” או מדרס, היא פשוט מתאימה עצמה לרץ. החלק הקדמי של הנעל רחב ומרווח, לא לבעלי רגליים צרות אבל בדיוק מתאים לי. סיימתי את הבחינה הראשונית, ארזתי את הנעלים הישנות בקופסה של החדשות ויצאתי לרוץ.

סוליה ושיכוך – מערכת כפולה של עננים

לריצת הבתולין בחרתי מסלול אספלט מישורי יחסית. בהליכה הראשונית אל המסלול אני מרגיש היטב את השיכוך המעולה בקרסול. הנעל הזו יודעת לשכך ולספוג את האנרגיה שמופעלת על העקב בזמן הנחיתה גם של אנשים כבדים ולא רק של השדופים שביננו. היא עושה זאת בזכות מערכת כפולה של עננים (cloudtec), כלומר הוסיפו קומה נוספת של שיכוך. התוצאה היא שבעת הנחיתה העקב סופג את האנרגיה וברגע שכף הרגל דוחפת את הגוף קדימה ולמעלה בחלק הקדמי של כף הרגל, אין הפסד תאוצה והנעל לא שוקעת. 

הטענה של און היא שבניגוד לנעלי שיכוך מקיסמלי אחרות הקלאוד סטרטוס לא מרגישה איטית בתנועה קדימה ובדינמיות שלה. זה הושג בזכות ה Springboard – אלמנט קשיח יותר שפועל כקפיץ פנימי בתוך הסוליה ומנהל את התנועה של הרגל קדימה- נדרך בקיפול ומשתחרר בשחרור הרגל. החומר ממנו עשוי הספידבורד בנעל הזו הוא מהקשיחים ביותר שיש בקו של און כדי לאזן את השיכוך המקסימלי. 

הריצה עם Cloudstratus על אספלט נוחה מאוד. גם כשרצתי מרחקים ארוכים לא הרגשתי כאבים בכפות הרגלים. אין ספק שהנעל מתאימה לרצי חצי מרתון וצפונה, שם נבחין ביתרונות שלה. משקל הנעל 305 גרם, לא נעל מרוצים, אבל בהחלט מתאימה לאימונים. הדרופ 8 מ”מ (ההפרש בן גובה העקב לגובה המשטח על מונחת כף הרגל) אבל ההרגשה היא של דרופ גדול יותר. אני נוחת על העקב ומרגיש מצוין עם הנעל.

סוליה תחתונה

לנעל הזו יש משטח קשה יחסית שבא במגע עם הקרקע. המשטח דק וגמיש והוא נשען על שכבה רכה ואלסטית שלא באה במגע עם הקרקע. התוצאה היא נעל ששומרת על התכונות שלה לאורך זמן רב מצד אחד ומצד שני עדיין סופגת היטב את הזעזועים.

תוך כדי ההליכה אני עובר על אספלט רטוב כתוצאה מהשקיית גינה שלצד הדרך. כאן אני מזהה חיסרון בולט של הנעל (היחידי שגיליתי לאורך כמה מאות קילומטרים של ריצה והליכה), אחיזת הכביש של הנעל על משטח רטוב נמוכה. מקדם חיכוך על אספלט רטוב הוא פונקציה של רכות. ככל שהמשטח רך יותר, כך הוא חודר יותר לשקעים של האספלט וננעץ בהם וכך מתקבל חיכוך טוב גם על משטח רטוב. מצד שני, משטח רך מתבלה מהר מאוד ואנו נאלצים להחליף את הנעל בשל השחיקה. 

האם גם לשטח?

זו נעל כביש בהגדרה ובייעוד שלה, אבל מאחר שאני מאוד אוהב את הריצה בשטח, לקחתי איתי את ה- Cloudstratus לשטח. ברור שהן לא מתאימות לשטח קשה, לזה יש את און קלאוד ונצ’ר, אבל בשטח הרך הנעל עושה עבודה מעולה. היא מצליחה להתגבר היטב על האבנים הקטנות שבמסלול וגם האחיזה בקרקע בהחלט סבירה. הקפידו לשטוף את הנעלים לאחר הריצה במים קרים והן תשמרנה במצב מעולה לאורך מאות ק”מ.

לסיכום – On Cloudstratus

בארון הנעלים שלי ממתינים לי מספר לא קטן של זוגות נעליים. לריצת כביש בינונית או ארוכה, הבחירה שלי כיום היא ה-Cloudstratus. היא נוחה לי מאוד הן בריצה והן בהליכה. הלכתי איתה קטעים של מעל 30 ק”מ ולא הרגשתי שום כאב בכף הרגל. למרות שאני נועל בדרך כלל נעל “מתקנת”, כאן לא נדרשה לי שום התאמה מיוחדת, פשוט נעלתי והתחתי לרוץ, הנעל עושה את שלה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו! https://t.me/RUNPANEL

מבחן לדגם החדש והמקסימליסטי של On Running - עננים כפולים ב- Cloudstratus
שיכוך מקסימליעיצוב יפהפהנוחותרמת גימור גבוהה
אחיזה באספלט רטוב
91%Overall Score
עיצוב וסקסאפיל100%
אוורור90%
תחושת קרקע80%
נוחות100%
אחיזת גפה100%
ניתור ותגובתיות80%
תמורה90%