קיבלנו להתנסות סט של מוצרים של חברת אתלטיק קר דרגון פליי הישראלית – בכתבה ראשונה על משחות למניעת שפשופים ושפשפות לספורטאים על בסיס חומרים טבעיים בלבד. בדקנו:
אם חשבתם שהחלוקה בעולם היא של נשים וגברים, שחורים ולבנים, פלסטינים וישראלים, דתיים וחילונים ועוד כל מני שסעים חברתיים, אתניים וגזעיים ואחרים צדקתם. אבל יש עוד אחת: חלוקת העולם לצרכנים של מוצרים טבעיים מול אלה שלא אכפת להם שיהיה מהונדס מלאכותי.
קיבלתי להתנסות סט של מוצרים של חברת אתלטיק קר דרגון פליי הישראלית שייסדו שוקי שקד ואחיו. הם החלו במוצרים לאמהות ותינוקות תחת מותג Mommy Care. אבל שוקי הוא טריאתלט והוא לא יכול היה שלא להיכנס גם לתחום שהוא אוהב. אז הוא חיבר את אידיאולוגיית הטבעי שהוא מחזיק בה למוצרים לרוכבים. בתמונה כמה מהמוצרים שהצצנו אליהם והכתבה הראשונה היא על משחות מניעת החיכוך לספורטאים.
משחה טבעית למניעת חיכוך
המוצרים שהכי עניינו אותי הם משחות מניעת החיכוך (מתחרות לקרם המוכר של אסוס, אקילן ספורט ואחרות) שמציעה החברה. קרמים כאלה שימושיים אם אתם ממש סובלים משפשופים, או ברכיבות רב יומיות, שבוע בחו"ל וכד'.
קיבלתי שני דגמים שונים להתנסות: אחד כנגד שפשופים בתנאים קשים והשני לתנאים קלים יותר. אסביר: תנאים קשים זה למשל מניעת שפשוף בצוואר בשחיית חורף עם חליפה – גם מים וגם רמת חיכוך משמעותית. כנ"ל גם מניעת שפשוף פטמות בריצה, תופעה שהמון אנשים סובלים ממנה.
תנאים קלים זה קצת שפשפת במפשעה בריצה או ברכיבה. בתנאים יבשים יחסית כאלה החומר יכול להיות יותר קרמי, רך ונספג. זו בדיוק החלוקה בין שני המוצרים האלה:
- "הקרם החזק" יותר- קרם חוחובה, המתאים גם לחליפות שחייה הוא זה שכתוב על האריזה שלו " Dragonfly Skin Protection" ולמטה Swimmer, ותמונת האריזה היא של הטריאתלטים. הוא מכיל 50 גרם חומר, ועולה 45 ש"ח. צבעו צהבהב והוא מאוד שומני באופיו. קונים את זה פה- באתר היצרן.
- "הקרם העדין" הוא גם Dragonfly ללא התוספת של "הגנה על העור" לשחייה. עם תמונה של רוכב כביש מהצד. צבעו לבן, והוא בעל מרקם של קרם עדין. מכיל 100 מ"ל, ועולה 40 שקלים באתר היצרן
כדי להבדיל ביניהם נקרא להם מעתה "הקרם החזק" ו"הקרים העדין" (וזה מבטא את הבעייתיות בבחירת השמות פה. נכון היה לקרוא להם בשני שמות ברורים יותר ונפרדים).
ההסבר של שוקי לחשיבות הקרם העדין: "בזמן רכיבה על אופניים יש חיכוך, העור מתחמם ונקבוביות העור נפתחות וכל מה שנוגע בעור שלנו יכול לחדור למחזור הדם, בטח שאם יש שפשפת או אדמומיות. קרם שמכיל כימיקלים, שמן מינרלי ומערכת שימור שלא ידידותית לגוף שלנו מהווה בעיה, הגוף שלנו מזהה ובצדק את הרכיבים שחדרו כרעל ומערכת החיסון שלנו תיכנס לפעולה ותנסה להוציא אותם מהגוף. מצב כזה יוריד לנו מייד את האנרגיה וכמובן ביצועים. בנוסף חשוב מאוד שהקרם לא יכיל וזלין או בשם המסחרי שלו Mineral oil -הווזלין נשאר על הבד ואינו נשטף והורס למעשה את בגד הרכיבה. הקרם שלנו נשטף מהבד וניתן למרוח ישירות על הביב ועל העור. הקרם למניעת שפשפות נעים לשימוש ומומלץ מאוד גם לאנשים שאינם רגישים. ההרגשה פשוט יותר נעימה אחרי הרכיבה."
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
תוספת ההסבר לגבי "הקרם החזק" – "המשחה מכילה שמן חוחובה אורגני, מונעת חיכוך בין חליפת השחיה לעור, מונעת שפשפת. המשחה אינה נשטפת בקלות עם מים ולכן יכולה להחזיק זמן רב על העור וחליפת השחייה. אינה מכילה ווזלין שהורס את הגומי והחליפה. היא מטפלת בשפשפות ועור מגורה. מרגיעה את העור במהירות, אפילו מעקיצות. מעולה לשפתיים יבשות, למריחה על הפנים בימים קרים או לפטמות כואבות לרצים. היא מיועדת למריחה על העור או על חליפות שחיה, המוצר מבוסס שמן ורצוי לא למרוח על הבד במקום שנראה לעין".
בשימוש
ראשית נתקלים באריזה החיצונית, והיא נוחה ודומה בגודלה לזה של אסוס. אולם יש תחתיה מעין הפרדה בדמות פלסטיק פנימי שיושב על החומר עצמו שאני לא זוכר שראיתי באסוס. "בקרם החזק" יותר, בחסות חום הקיץ שהמס קצת את החומר בתוך הקופסא, הכיסוי הפנימי נדבק כל כך חזק לחומר שהיה קשה להפרידו ולהגיע למשחה. אחרי שבקושי הפרדתי בין הפלסטיק הפנימי לחומר עצמו, השתפרה הגישה אל החומר. לאחר מכן למדתי שהאלמנט הזה שבו אני מחזיק בתמונה אינו הדרך הנכונה לשלוף את הפלסטיק, אלא יש לתפוס אותו מהצד מעל התבריג ולהפרידו עם הציפורן, ורק אז הפלסטיק לאחיזה עושה את העבודה שלו. או שפשוט תוותרו עליו.
התחלתי עם "הקרם העדין" – בעל צבע לבן ומריח טוב יחסית. היה זה שיא חום הקיץ, והאזורים הגבריים, המועדים לשפשפת אכן חשו את העובדה שהריצות שלי התארכו בתקופה הזו (למרות שתי מקלחות ביום ושמירה קפדנית על יובש והגיינה).
במריחה הוא נספג סביר אבל נשארה שארית לבנה באזור שהשאירה חותמה על מכנסי הריצה שלי ופחות אהבתי את זה. למרות שהחומר הלבן הוא רק אבץ- סופח נוזלים מסביר שוקי. וזה לא ירד בקלות בכביסת יד, רק בכביסת מכונה.
הצטרפו אלינו בקבוצת ווצאפ שקטה:
בנוסף לתחושתי הקרם הלבן מעט עדין מדי והשתמשתי בו רק למניעת שפשפת במפשעה בריצה. כדי לעמוד ביותר מזה, צריך לעבור אל "הקרם החזק". כך עשיתי ברכיבות שם האתגר שבין העור לאוכף יותר משמעותי מבחינת עוצמת החיכוך. ברכיבות הוא עוזר במקרה שיש לכם אדמומיות ואזורים שורפים והוא בהחלט אופציה לרכיבות רב יומיות הדורשות את ההתערבות הזו. יחד עם זאת הוא יותר שומני על בגדים ודורש כביסה ממש, ומכיל ריח חוחובה חזק שפחות אהבתי.
המקום שבו הקרם הצהוב הצטיין הוא אכן בשחיה. פה הוא מתחרה בסטיק הכחול של Body Glide שרבים משתמשים בו שמבחינת אריזה ומריחה הוא נוח יותר אבל הקרם הטבעי ביצע מצוין ולא היו לי שפשופים כלל בשחיה עם חליפה בים- ובד"כ אני רגיש מאוד לזה.
מה הקשר לחיסונים?
את שיחת הרקע עם שוקי עשינו ברכיבה משותפת. את סיפורי ההקמה של חברות, הקשיים, המחסומים בדרך וההצלחות של יזמים ועסקים אני אוהב, ולשוקי יש שפע של סיפורי מורשת מרתקים על הקמת החברה. הדרך הזו הובילה אותם להיות הבעלים של כל היבט הייצור כולל המפעל עצמו ויש להם שליטה מלאה על המוצר.
בשיחה שלנו גם ברורה היתה העובדה ששוקי מתחבר לצרכנות טבעית בכל מאודו. זה פוגש אותך בסט שלם של ערכים, התייחסות ובחירות – חיסונים, אכילה, צרכנות, התייחסות לחומרים שונים שיש סביבנו.
בשיחה כבר התגלו הפערים ביננו: יחד עם העובדה שאני מזדהה עם הרצון לשמור על אורח חיים בריא, אני פחות מוטרד מקיומו של חומר כזה או אחר בתכשיר שאני משתמש בו. הטענות של שוקי ועולם הטבעי בד"כ נשמעות ככה: "יש בזה חומר X שגורם לY (כש Y בערך בחצי מהמקרים הוא סרטן). למעשה מה ששוקי אומר הוא שהמוצרים המתחרים פשוט מכילים חומרים שאינם בריאים כמו המוצרים שלו. והיות והוא בא ממקום של מוצרי תינוקות מחמירים עוד יותר, הנושא הזה בעדיפות הראשונה אצלו.
היות וכבר נתקלתי בחיי לא מעט בשימוש מטעה במידע ובמחקרים, ועוד יותר בפרשנות שגויה למשמעותם האמיתית, אני מודה, אני קצת סקפטי. עישון הצליח לעבור אצלי את סף השכנוע בצורה מובהקת. איזשהו חומר בכמות של 0.000 משהו אחוז, שיכנס לי מהשפשפת לדם פעם בשנתיים שאני צריך את החומר הזה? פחות… אז כל אחד ותפיסת הסיכון שלו.
ברור שאף אחד לא רוצה לצרוך חומרים שיסכנו אותו, רק ששינוי הבחירות שלנו לצריכת טבעי מצריך שכנוע שבאמת זה חשוב, ושהתועלת והאפקטיביות של המוצר גדולה על העלות שלו בכסף, זמן חיפוש, ושינוי הרגלים סביב זה. אני אישית, שם דגש עיקרי על הפונקציונליות של המוצר ובזו המוצרים של אסוס ובודי גלייד היו אפקטיביים קצת יותר. סיימתי את הבדיקה עם תחושה שהמוצר הזה באמת מתאים בעיקר לחובבי הז'אנר שצריכה של מוצרים טבעיים חשובה להם מאוד.
מה דעתכם? למה שלא תנסו בעצמכם?
זה באמת פשוט לקנות את זה אונליין, זו קניה מיצרן ישראלי ואני ממש ממליץ לכם להתנסות! במקום לשאול אותי – תרגישו את הדברים בעצמכם: קונים את קרם החוחובה באתר היצרן, ופה קונים את המשחה הלבנה.
אשמח לשמוע תגובות לכתבה בקבוצות הפייסבוק בהן אציב קישור אליה ועמוד הפייסבוק שלנו!