אם רציתם הוכחה נוספת לכך שהספורט בכלל ואיירונמן בפרט, מעצים את הספורטאי, ויכול לשנות לכם את החיים, הנה עוד מקרה שכבר משפיע על חבורת סטראטאפיסטים ישראלית. הנה הסיפור של Go Heja – החברה שרוצה להיות הבשורה לניהול קבוצות ספורט והכלי המוביל למאמני ריצה וטריאתלון.
תובנה על קו הסיום של האיירונמן
לפני כ3 שנים עשה שגיב דניאל את האיירונמן השני שלו, וברגעי הסיום הגיע לתובנה- הוא רוצה להקים סטארט אפ חדש. המעודדים על קו הסיום באיירונמן השבדי צעקו למסיימים גו הייא (go heja)- קריאת ה”יאללה יאללה קדימה קדימה” או “go go go” המקומית, וכך נולד השם של החברה – שהחלה לפעול, לא בסטוקהולם, אלא באזור התעשייה של קיסריה. כיום מובילים את החברה עמית דוד כמנכ”ל , גם הוא טריאתלט וגם טייס ובוגר הארווארד, ומצד המשקיעים הראשונים, הצטרף לחברה סמנכ”ל הכספים אייל כהן.
שגיב מספר שהוא זיהה כמה צרכים ובעיה גדולה של קבוצות ספורט: בעיית הניהול של הקבוצה וניהול הקשר בין המאמן למאומנים. Go-Heja היא אפליקציה שבתוכה מפעילים המאמנים את כל היבטי הקשר עם המתאמנים שלהם: “אנחנו אומרים- המאמן הוא המרכז. אנחנו רוצים לתת למאמן את היכולת לאמן קבוצת ספורט בצורה הכי יעילה שהוא יכול, זאת אומרת שהוא יכול לנהל הרבה יותר ספורטאים בצורה הרבה יותר טובה” הם אומרים.
המתחרים העיקריים וההבדלים בינם ל Go Heja
Go Heja אינה נכנסת לשוק ריק, אלא לשוק שפועלים בו כבר שנים ארוכות כמה שחקנים עיקריים. המובילות שבהן הן Training Peaks, ו- Today’s Plan. החברות האלה מציעות למאמנים ממשקי ניהול קבוצות ומתאמנים, ואפיקי תקשורת אליהם. המאמנים בונים בהם (או מקבלים מהמערכת) אימונים מפורטים, מקצים אותם לקבוצות או מתאמנים בודדים, ויוצרים לוח אימונים עונתי. Today’s Plan גם מציעה למתאמנים תוכניות אימון מותאמות אישית ללא מאמנים. “הם יותר שמים דגש על הספורטאי וחשיפת המידע למאמן” אומר שגיב.
המתאמנים נכנסים לשירות או לאפליקציות האלה, מקבלים מהמערכות האלה את פירוטי האימון, ומעלים אליהם את הקבצים לאחר מכן, לניתוח המאמן ופידבק.
שאלתי את שגיב מה ההבדל בעצם בין Go Heja לאפליקציות האלה: “יש כמה וכמה הבדלים, כרגע היתרון שלהם הוא הזמן שהם נמצאים וכמות המטריקות שהם עושים שאת זה אנחנו יכולים לסגור. אנחנו אומרים: מאמן זה לא רק המטריקות הספורטיביות, מאמן זה גם כסף, מאמן זה גם תאומים על היומן, זה קשרים, מאמן רוצה לפעמים להביע את עצמו בתוכנה שלו כי הוא מאמן אנשים, ואת כל זה אנחנו מאפשרים וזה להבדיל מהשחקנים האחרים בשוק”
“אתה כמאמן יכול לראות שיש לך ספורטאי שדורש טיפול מיוחד במבט אחד. הבעיה תהייה זמינה לך: האם הוא הגזים באימונים? האם הוא לא התאמן מספיק? האם הוא שילם? האם הוא הגיע לאימונים? הכל נמצא במקום אחד ואתה לא צריך כמה מערכות כדי לתפעל את זה. אתה לא צריך לדאוג מאיזה שעון הוא מגיע, או שהוא מתאמן לפי מתודולוגיה שאתה לא מכיר, כל הנתונים נמצאים במקום אחד, וזה נותן לך את היכולת לנהל יותר ספורטאים בצורה יותר מדויקת.”
ישראל כמגרש האפיון לפיצ’רים חדשים בשירות
כמו בהרבה סטארט אפים ישראלים, השוק המקומי אינו היעד העיקרי, אלא הבינלאומי, אבל הוא חשוב מאוד ככלי לקבלת פידבק מהלקוחות הפוטנציאליים. במובן הזה יש הזדמנות לא קטנה למאמנים בישראל בקיומה של חברה כזו פה, ליד הבית, היות והיא קשובה יותר לצרכים שלהם: “אנחנו משחררים בקרוב גרסה גדולה עם הרבה פיצ’רים. השוק הישראלי מבחינתנו מכתיב את החלומות של המאמנים- אנחנו בקשב רב למאמנים והרבה מהפידבקים אנחנו מיישמים. דוגמה ששמענו מהמאמנים ויישמנו בגרסה הקרובה היא Workout Builder- שבו אפשר לבנות את האימונים ולהוריד אותם ישירות לשעון, והדבר השני הוא בתחום אחר לגמרי- ניהול הלידים של המאמנים- המערכת מאפשרת לקלוט השארת פרטים על ידי מתאמנים פוטנציאליים ואלה מגיעים למרכז הניהול של המאמן והוא יודע להתמודד עם זה.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מהו המוצר ואיך משתמשים בו
“כמאמן אתה רואה את כלל הספורטאים שלך בקבוצה, ואת מצבה- אם יש איזשהי בעיה שאתה צריך לטפל בה. הדבר השני הוא שאתה יכול לנהל אותם במסגרות ספורטיביות שונות ואתה יכול לנטר את האימונים שלהם ברמה הפיזיולוגית הכי גבוהה שיש אם אתה רוצה להכנס לרזולוציה הזאת. אם ראית בעיה אצל אחד הספורטאים אתה יכול להכנס לאימון שלו ולראות מה הוא עשה, הנתונים מגיעים מהשעונים. יש גם כלי לתקשורת על גבי אימונים עם תוכנה למסרים על בסיס אימון- לא משהו פתוח, אלא כלי שמדבר על האימון הספציפי ובתוכה המאמן מעביר פידבקים והמאמן עונה ומגיב” אומר שגיב.
בניגוד לאפליקציות האחרות, Go Heja מספקת גם היבטים ניהוליים-כספיים לקבוצות ולא רק את ההיבט הספורטיבי. שגיב דניאל: “אתה כמאמן יכול לנהל את התשלומים שלהם, את המסמכים שלהם (ביטוחים ואישורים רפואיים, אישורי הורים אם צריך), ומעבר לזה אנחנו נותנים למאמן את היכולת לנהל את התשלומים, למכור ביגוד קבוצה או מחנות אימונים- אצלנו יש חנות שבה הוא יכול להציע את כל השירותים האלה למתאמנים שלו בקליקים בודדים, וזה כבר נמצא אצל המשתמשים, מתנהל מאחורי הקלעים, והוא לא צריך לדאוג לחשבוניות – פשוט להחליט מה הוא מוכר וזהו.”
חסכון בזמן והפחתת מנהלות
אחד הדברים הבעייתיים ביותר עבור מאמנים הוא הזמן שהם משקיעים במנהלות מסביב לאימון עצמו. חשבו למשל רק על היבט הגבייה- מספר לי המאמן אורי ארבל מהרצליה שגם כותב ב RUNPANEL: החברה חסכה לי הרבה כאב ראש בגבייה- אחד משלם במזומן, שני בשיק, שלישי באשראי ורביעי שכח… כשהכל מסודר דרך המערכת זה מקל ועובד לבד ומעצמו, וחוסך הרבה זמן ופספוסים”.
ליאור כהן, מאמן Xtream ונבחרת ישראל בטריאתלון:” כתבתי אימונים לספורטאים שלי עם Training Peaks והיא דרשה ממני הרבה מאוד זמן. בגו הג’ה אני עושה את זה הרבה יותר בקלות… חסך לי המון זמן כמאמן ואין לי זמן מיותר, אני קם כל יום בארבע ורבע, ומקרה הטוב הולך לישון ב12 בלילה, וכל דקה מבחינתי היא סופר משמעותית”.
עמית דוד: “Go-Heja נולד מתוך הבנה מאוד עמוקה של עולם ספורט הסבולת של מתאמנים ומאמנים, וההבנה שהמאמנים נדרשים לתת שירות מאוד מקצועי וקשה להם- משום שהם מאוד מאוד טובים בעולם הזה של הספורט והאנשים, וקשה להם יותר עם הצד של הניהול והעסק. אנחנו נכנסים, ונותנים להם כלי אחד אחוד, שמנהל את העולם הספורטיבי, התקשורתי, הניהולי והכספי במקום אחד פשוט ונוח. וההבדל ביננו לבין כל האחרים הוא באחידות הזו”
“הדבר הכי חזק שאנחנו שומעים, זה שהמאמנים אומרים שכרגע הם יכולים להתמקד באימון הרבה יותר משהיה קודם. במקום השני- מאמנים שנאבקים על הפרנסה שלהם מגדילים את השורה התחתונה כל חודש – היות ויש להם מערכת מידע פשוטה ומודרנית, הם יכולים לנהל את כל התהליכים שלהם בצורה הרבה יותר יעילה. הם יכולים להתמקד במה שהם טובים בו ולהשאיר לנו ולמערכת להתמקד בכל מה שהם עושים פחות טוב. בד”כ הצד הניהולי והכספי זה צד שמאוד קשה למאמנים, ואצלנו בצורה מאוד קלה, קובעים מי צריך לשלם מה, ומאותו רגע ואילך המערכת דואגת שזה יקרה. המאמן במאמץ מינימלי משפר את הביצועים שלו ומתמקד במה שהוא אוהב ובסיבות שבשבילן הוא מאמן: בשביל האנשים, בשביל הכיף שלו, בשביל הספורט והוא בד”כ לא מאמן בשביל הבירוקרטיה והשיקים.
התועלת למתאמנים בקבוצות
עמית דוד, המנכ”ל מספר: “אחד הסלוגנים שלנו זה keep the coach closer – גם המתאמן רוצה שהמאמן שלו יראה אותו, שיהיה אליו קרוב, ושישים לב למה שהוא עושה. בצורה שאנחנו מספקים את השירות המאמן מאוד קרוב למתאמנים שלו, הוא רואה מה הם עושים, הוא מתקשר איתם, הוא יודע כל רגע מה קורה עם המתאמנים שלו. המתאמנים מרגישים את זה- הם רואים שבמקום אחד הם מקבלים את הספורט שלהם, הם מקבלים את השירות שלהם ובשורה התחתונה הם מרגישים שהשירות משתפר”.
בשיטות אחרות, מקבלים מיילים מהמאמן- בתוכו בד”כ אקסל עם האימון השבועי. באפליקציה בקליק אחד רואים את האימון של מחר, ובגרסה הקרובה – זה עובר כבר ישירות לשעון הריצה.
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
האם זה רלבנטי גם למאמנים שמעבירים תוכנית קבוצתית?
אחת ההתנגדויות שיש לגישה הזו היא זו שאומרת- ממילא מאמנים רבים עובדים ברמה קבוצתית, החברה של לא מנתחים אימונים יותר מדי, התוכנית גנרית לכולם. ליאור כהן מאקסטרים מסביר: “יש מקום גם לקבוצות לא מקצועיות להשתמש בזה. יש אפשרות מאוד נוחה שהאימון מסתנכרן ליומן גוגל של המתאמנים והם יכולים לראות בדיוק ביומן היכן האימון, ואם השתנה מקום המפגש או השעה כתוצאה ממזג אוויר למשל. הוא גם יכול לנווט לשם ישר מתוך היומן בווייז. אתה יודע בדיוק מתי האימון ולא צריך להתקשר למאמן לברר האם האימון ב 7 או ב 7:30 – דבר שקורה הרבה בקבוצות גדולות… והעובדה שניתן לנתח גם בקבוצה גדולה של אימונים גנריים חשובה גם – כי תמיד יהיה מדי פעם צורך לנתח ביצועים של מאומן ספציפי. אתה יכול להיכנס על המקום לאפליקציה ולבדוק מה היה, איך היה הדופק… יש לך מעקב מושלם אחרי המתאמנים גם אם אתה לא רוצה להכנס לרזולוציות כמו שאני עושה עם המתאמנים האישיים שלי או המתאמנים היותר הישגיים.
עוד דבר חשוב הוא באפליקציה להעביר את רמת המאמץ האישית לכל מתאמן גם כאשר הגדרת האימון היא קבוצתית: “- כל ספורטאי מזין במערכת את היכולות שלו- FTP באופניים, את ה-T בריצה ובשחיה ונתונים נוספים, ואז יש קוד מאוד פשוט שגם באימון שנכתב גנרי- התוכנה מצייחת לכל ספורטאי בדיוק את ההראה בצורה אישית- אם אתה רץ של 3:30 דקות לק”מ תדע בדיוק באיזה קצב לרוץ באימון, וגם ספורטאי אחר שרץ בקצב 5 דק’ לק”מ יודע באיזה קצב לרוץ. זה הופך את זה לאישי, פתרון נפלא.” אומר ליאור כהן.
כמה זה עולה?
“אנחנו היום משרתים את השוק הישראלי כחלק מהבנייה של Go-Heja ומחיבים את הקבוצות בסכום קטן על כל משתמש של 5 ש”ח בחודש וכל תשלום שעובר במערכת יש ממנו עמלה קטנה. העלות הזו כדאית להם- מאמנים שעובדים איתנו לאורך זמן מבינים שהעלות שאנחנו גובים מהם חוזרת אליהם עשרות מונים ומשפרת להם את הביצועים.
העתיד של Go Heja
עמית דוד: “אחרי שהוכחנו שהשירות הזה נדרש ועובד, הכיוון העיקרי הוא להגדיל אותו מאוד מאוד ולצאת לחו”ל. יש לנו כבר שתי קבוצות שעובדות עם המערכת בחו”ל- אחת בשוויץ ואחת בהולנד, והן משמשות לנו סנסור להרגיש את השוק האירופאי, ואנחנו מרגישים שזה כיוון נכון. אז המקום הראשון זה להגדיל מאוד את השימוש – אם יש היום כמה אלפי משתמשים, אנחנו רוצים להגיע למיליונים ואת זה אנחנו נעשה בחו”ל.
במקביל לגידול הזה אנחנו כל הזמן משפרים את המערכת ומוסיפים עוד ועוד יכולות שאנחנו מבינים מהלקוחות שלנו שהם צריכים. למשל, עד היום אנחנו שרתנו את המתאמנים והמאמנים כשהם כבר לקוחות, אבל אנחנו מבינים שלמאמנים יש גם צורך לגייס את המתאמנים החדשים שלהם, ואנחנו הולכים לסייע להם כבר בגרסה הקרובה, ולתת שירות גם למי שאינו מתאמן עדיין אצלם. ניהול לידים זו דוגמה למשהו נוסף בעולם הצרכים של המאמן שברגע שאנחנו מבינים את הצרכים שלו, אנחנו מפתחים להם מענה”.
אנחנו יוצאים עכשיו לגיוס שהמטרה שלו היא בדיוק זו: הוכחנו את המודל, הוכחנו את הצורך והיכולת, ועכשיו אנחנו רוצים לגדול. לגדול מחוץ לגבולות המדינה זה דורש משאבים גדולים. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות, יש תוכנית מאוד ברורה, ובשביל זה אנחנו מחפשים שותף אסטרטגי שילך איתנו ויהנה גם הוא מהצמיחה של Go Heja.”
הפרשנות של RUNPANEL
נכון שיש שתי חברות מתחרות חזקות מול מאמנים בעולם אבל אין אף חברה ישראלית כזו! חוץ מהיתרון שיש לתרבות הסטארט אפ הישראלית (שמתורגמת לתגובתיות ומהירות, יצירתיות ונחישות), היתרונות של Go Heja הם בחשיבה כוללת במוצר על כל הפעולות שאפשר לחסוך איתן זמן וכסף למאמן ולקבוצות. בניגוד לשירותים האחרים בעולם שהם אומנם מתקדמים יותר בהיבט האימוני נטו, ובכלי הניתוח שהם מציעים, אבל אינם לוקחים בחשבון את ההיבט הניהולי הרחב של קבוצה.
מהיכרותי עם מאמנים רבים- יש מקום לפתרון כזה, שנותן להם חבילה כוללת, End-2-end, ובחבילה הזו יכולים להכנס ב Road Map עוד הרבה דברים שאינם קשורים רק להיבט האימוני ולפעמים הם דווקא אלה שיגרמו לה להצליח מול המתחרות שלה. חלקם יהיו קשורים בתפעול ואחרים ייצרו הכנסה למאמנים ויהפכו את השימוש באפליקציה לגורם שמרוויחים ממנו – במקום גורם שמשלמים עליו… וזה כבר יכול להפוך את הצמיחה של Go Heja בעולם הזה למהירה מאוד. הרבה יותר קל “למכור” משהו שמייצר ללקוח שלך הכנסה והחזר השקעה מאשר משהו שמייצר לו עלויות…
בתור גורם מרכזי אחד שיעבוד מול מאות קבוצות, היא יכולה לספק גם שירותים נוספים להפעלת הפעילויות האלה, כגון- הקמת אתרי אינטרנט ואפליקציה לקבוצות (Wix ייעודי אם תרצו). אפשר להכניס אליו חנויות Affiliates של צד ג’ בתוך הממשק וכך לייצר הכנסות גם למאמנים בלי שהם צריכים לבזבז על זה זמן. אפשר להשתמש בזה ככלי לשיווק אירועי ספורט לקהל הזה- שוב עם יצירת הכנסה למאמן, ועוד ועוד…
בדרך לכל הצמיחה הזו עומדת היכולת להגיע לאלפי קבוצות בעולם במהירות ולשכנע אותן, ולשם כך נדרשת השקעה… יש לכם כמה מליונים להשקיע? עלו על נעלי ריצה או על האופניים, ובואו לקיסריה…