קל מאוד להתחבר לסלומון פנטזם s-lab. נעילתן היא כמו טקס כניסה לזון של שיא אישי חדש בריצה: נעל כביש לתחרות, עם טכנולוגיה עדכנית, רשת שקופה מנדפת, סוליה גבוהה, Pebax, קרבון, ומשקל מעולה: רק 219 גרם!

ה S-lab: מיתוג הקצה התחרותי

ה S-lab הוא מיתוג הקצה התחרותי של סלומון. תג יוקרתי המבטא את השימוש בטכנולוגיות הכי יקרות, בתהליך הפיתוח הכי מוקפד. קו מוצרי ה S-lab יהיה תמיד הכי קל, הכי מתקדם, והכי מתאים לספורטאים מחויבים ורציניים מאוד, בדגש על יום המבחן החשוב ביותר שלהם: התחרות. כשרואים את הספורטאים בתחרויות אתלטיקה גדולות מתכנסים לתוך עצמם, עושים סט של פעולות חוזרניות שהן חלק מטקס ריקוד פסיכולוגי שמכניס אותם לזון, אפשר להניח שזו רמת הנעליים שהם נועלים. 

סלומון פנטזם

תבלין של תחרות לשוק הישראלי!

באופן מסורתי סלומון היא חברת שטח עם מיקוד באלפיניזם. אבל בשנים האחרונות היא התרחבה גם לכביש, ומשקיעה המון בתחום. את הנעל הזו פיתחו בצרפת. הפרויקט לקח שנתיים, מהבריף אל השוק. גם בקל-גב היבואנית של סלומון בישראל החליטו להתייחס לתחום הכביש אחרת עם מחירים הגיוניים יותר מהתחרות. ניקח את ה S-lab הזו לדוגמה: התרגלנו לראות מחירים של 1100-1400 ש"ח לנעלי תחרות-קצה של המותגים המובילים. הנעל הזו, עם קרבון וסולית Pebax, קצה קליל ותחרותי מתומחרת ב 950 ש"ח לפני הנחות מועדון. זה כ400 ש"ח פחות מנעליים מתחרות דומות שבדקנו לא מזמן. 

כנסו לקב' הווצאפ של ראנפאנל – RUNPANEL:
הצטרפו לקבוצות ראנפאנל 

מפרט טכני: 

  • דגם המבחן: פנטזם S-lab
  • ייעוד: נעל הקצה לתחרות כביש של סלומון 
  • סגנון: ניטרלית, שיכוך מקסימלי, רכה במיוחד, לרצים יעילים
  • משקל: 219 גרם 
  • דרופ: 9 מ"מ (גובה סוליה 28.5 – 37.5 מ"מ)
  • מחיר: 950 ש"ח 
  • טכנולוגיות ייחודיות: סולית Pebax, לוחית קרבון, רשת שקופה 
  • סלומון ישראל אוהבת את קוראי ראנפאנל – RUNPANEL: 

סלומון פנטזם

עיצוב וסגנון: סקסאפיל של מהירות

מראה הנעל בלתי ניתן להתעלמות. היא עד כדי כך בולטת ויפה שבכניסה לבית קפה הבריסטה לא הצליחה להתאפק, לטשה עיניים וקראה "וואו איזה נעליים מדהימות" ואז התחרטה "אוי אסור לי להגיד דברים כאלה ללקוחות"… הלבן הבוהק, עם האלכסון האדום (זהו ה Power band) עליו כיתוב סלומון בענק ו S|LAB בקטן יותר, בוהקים ומכריזים שהגעתם. הרשת בגפה שקופה לגמרי, כך שצבע הגרביים שלכם ישפיע על המראה. ברור שהיא מספקת אוורור מקסימלי אך גם משובצים בה אלמנטים כסופים מחזירי אור. 

הצטרפו לניוזלטר – פעם בשבוע בלבד עם תכנים מעולים מהפאנל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

גם בסוליה אלמנטים לא טריוויאליים עם החלק האדום שקצת בולט לצדדים ועוטף את ה Energy Blade (לוחית הקרבון). הסוליה נראית גבוהה, ובולטת מעט גם לאחור בקווים מעניינים. זה אחד מזוגות הנעליים היותר מוחצנים שבחנתי לאחרונה. למרות שלבן זה לכאורה לא משהו קיצוני כמו צבעים כתומים וזרחניים, השילוב עם האדום חזק מאוד. יש לה סקסאפיל של מהירות בולטת למרחקים. 

סלומון פנטזם

משקל הנעל והשפעתו – דרמטי

אני היום בהחלטה אסטרטגית: מעדיף נעליים ששוקלות מתחת ל 250 גרם. נכון, יש לי נעלי שטח ששוקלות יותר, יש לי גם נעלי אימונים ששוקלות יותר. אבל בסוף אני מגלה שבכביש אני אקח שוב ושוב את הקלות יותר גם אם זוג מצוין ונוח במיוחד מחכה לידן בארון. הפנטזם s-lab 2 הן חלום רטוב של משקל קליל: רק 219 גרם כייפיים, מהירים, קלילים.

מחקר מעניין של אוניברסיטת קולורדו מצא שעל כל עליה של 100 גרם במשקל הנעל יש עליה של אחוז אחד בצריכת החמצן ואצל רצי עלית זה יכול להיות מתורגם לכמעט דקה במרתון מלא. גם אני וגם אתם כנראה לא רצי עלית, אבל אני מבטיח לכם שגם בלי קשר לתוצאה, התחושה מורגשת ונעימה יותר בנעל קלה. 

נעל

גיא חלמיש מדגים: הנאה מהנעל על המסילה

מידה ורוחב

ביחס לנעליים אחרות ולמידה הרגילה שלי המידה שלקחתי היא סטנדרטית לגמרי ונכונה. אני תמיד 9 אמריקאי (שזה 42 ו ⅔ אירופאי) וזה היה בול גם פה. זה מה שנקרא בלעז: True to size. אבל מבחינת התאמה לסוג כף הרגל – זו נעל צרה באופן מובהק. פה המקום של היבואן להתבאס עלי קצת כי השוק המקומי הוא חובב של נעליים רחבות. אבל אין לי דרך אחרת לאמר את זה: ה S-lab הזו חובבת כף רגל צרה. כמו שלי לשמחתי. יחד עם זאת הרוחב הצר הוא בעקב ועד מחצית הנעל בערך. אז הוא משתנה בצורה מורגשת וברורה באזור כריות כף הרגל הקדמיות ותיבת האצבעות ומתרחב. שם הנעל מאפשרת נחיתה יציבה ומרחב מצוין.

אם חשבתם לקחת חצי מידה מעל, אני חושש שאיני ממליץ על כך בנעל הזו – זו נעל תחרותית, שתוכננה להיות צמודה לגמרי לכף הרגל, להרגיש כמו עור שני. את המרווחים האלה ניתן לקחת קצת יותר בנעלי אימון מרופדות, ופחות בנעל תחרות יעילה שצריכה להתמזג לגמרי עם כף הרגל ללא מרווחים מיותרים. 

אופי, מרקם וחומרי הגפה

בסלומון מספרים שאחד הדברים הכי מאתגרים בפיתוח של הפנטזם S-Lab היה פיתוח החומר שמוביל את הגפה. המטרה היא לייצר בד רשת דקיק במיוחד, מאוד קל, ומאוורר למקסימום. בד הרשת המיוחד הזה נקרא MATRYX® מחברת טכנולוגיית טקסטיל צרפתית בשם Chamatex. זו רשת שקופה לגמרי משכבה אחת בודדת. ללא ספק מאוורר מקסימלי וקליל. לצדו חלקים נוספים המייצרים העברת כח ועמידות חזקה יותר למתיחה כמו "רצועת הכח"- ה-Powerband – אותו קו אלכסוני אדום. מחומר דומה לזה של רצועת הכוח בנויים גם החלק הקדמי, מעטפת העקב ומסגרת אזור השרוכים. משובצים גם בה פתחי אוורור מלבניים בחלק החיצוני. 

ריצה

באזור הקרסול בפנים ריפוד דקיק נעים פנימי סביב כף הרגל עצמה. אבל זה לא עבה, אלא מרגיש כמעין לבד דקיק מאוד עם קצת ריפוד נעים שעוטף את האכילס. אין פה יותר מדי עובי או נוקשות סביב הקרסול – עקביות עם הקו הכללי היעיל וקליל. אופי הבד וכל תחושת הגפה דקיק וחסר דיפון עבה לחלוטין. ניכר שעבדו פה על הפחתה מקסימלית של משקל. הגפה אינה עוטפת את כף הרגל עם שכבה עבה וללא שום תחושה ספוגית. התחושה היא של עור דקיק שני ונעים שיושב בדיוק על הרגל. בזה היא מאוד שונה מאחותה לאימונים: הפנטזם 2 שאינה S-lab – הנעל הקודמת שבדקנו מסלומון. 

אגב, את כל החומרים והשכבות מניחים בתהליך הייצור בצורה מדויקת ומתיכים אותם כך שהשכבות יתחברו זו לזו בחום עם מינימום תפרים. התוצר במהלך הייצור הוא גפה שטוחה, אליה מוסיפים כמה אלמנטים כמו לשון, מגן קרסול, ותפירות שמקנות לה את המבנה הנפחי, לפני חיבור לסוליה. 

הלשון ומערכת חורים, שריכה והידוק (lock-in)

הלשון כמו כל הבד בנעל הזו היא מהז'אנר הדקיק ביותר שיש. היא אלסטית מאוד בזכות בד שמרגיש כמו לייקרה בצדדים היכן שיש חפיפה לגפה עצמה, ובמרכזה רצועה מייצבת עם ממש מעט ריפוד, פחות גמישה. יש חור חשוב להשחלת השרוך כך שהיא לא תנוע באופן עצמאי לצדדים ויהיה קל יותר לנעול את הנעל (היא נשארת למעלה). אין שום Hot-spot – נקודות לוחצות או עבות אבל בגלל הדקיקות צריך להשקיע שניה בלסדר אותה נכון ללא קיפולים. חורי השרוך מלבניים צרים, והשרוך במבנה שטוח תואם שנכנס אליהם. הוא דקיק וסטנדרטי יחסית. לא נרשמו נטיות לשחרור לא רציני ולא נאלצתי לעצור לקשור שרוכים באמצע ריצות. 

גיא חלמיש

סוליה ושיכוך 

יצאתי לריצות מגוונות עם הנעל בכמה מהירויות ועל כמה משטחים. אי אפשר להמנע מהמסילה בקיץ המעפן שלנו, החם והלח במוגזם. אבל בהחלט גם לאספלט שטוח, עליות, קצבים משתנים. זאת ועוד, יצאתי כמה פעמים למבחנים משווים עם נעליים נוספות בקטגוריה התחרותית. בחרתי הקפה מגוונת עם עליה משמעותית, ירידה משמעותית, ומקטע מישור כדי לחוש בדיוק בהבדלים. בשורה תחתונה: כיף גדול לרוץ מהר וקליל עם ה S-Lab!

בלימת הזעזועים של הנעל הזו מקסימלית. גם סלומון מגדירה אותה כנעל ברמת השיכוך הגבוהה ביותר שלה. היא נעל רכה במורגש, אבל לא רכה במידה שפוגעת בתחרותיות כמו נעלי אימון של max-cushion. בSalomon Phantasm 2 Slab מרגישים היטב כיצד הרכות הזו מקבלת כיווניות מדויקת וייצוב מלוחית הקרבון שבפנים והשילוב – מדויק. אתם מרגישים קפיציות רכה, אבל הנחיתה יציבה. כאילו יש פה בסוף השיכוך מעין Bottom out מגיב שסותר את הרכות ונותן לכם קיפול ודחיפה אפקטיביים קדימה בלי להתפזר לצדדים. למרות היותה צרה מאחור ובמרכז, היא רחבה מספיק באזור הקדמי – וזה מקנה את היציבות בנחיתה. סלומון עשו פה תרגיל נכון בטיפול בבעיות שיכולות להיות בנעל Pebax רכה וגמישה. היא לגמרי אפשרה לי להעביר לשם את מקסימום הכח לדילוג הבא. 

נעלי ריצה

גמישות הגפה הדקיקה היא ברמה מקסימלית גם כן (מעבר לייצוב שמספק הקרבון בסוליה) והיא אינה מחזיקה את הקרסול כמעט. נעל תחרות קלילה כזו מתאימה לרצים יעילים ואם יש אובדן אנרגיה, תנועות לא יעילות, קריסות למיניהן – הן יורגשו. אל תחפשו פה יציבות ותמיכה. מצד שני, התגובתיות והדחיפה מעולות. באמת הרגשתי מהיר יותר כשחומר הסוליה המתקדם (Pebax) והקרבון נדרכו והשתחררו עם כל צעד. זמן קרקע קצר, דינמיות, כיף!

זה בהחלט מתאים יותר לנחיתה מרכזית וקדמית. למרות שהחלק האחורי גבוה במידה משמעותית מהקדמי (דרופ 9) התחושה היא של פחות מכך. אולי בגלל מבנה הרוקר שבסוליה, יחד עם רמת הדחיסה הגבוהה שלה תחת משקל מלפנים. הרגיש לי נכון למקד נחיתה קדמית יחסית ושם היא דווקא יציבה, ולא רכה מדי. הקרבון סותר את רכות הפיבקס המוגזמת בדיוק ברמה שאני אוהב. נעל רכה מדי מורידה לי את הכיף ותחושת השליטה והתגובתיות, וזו מאוזנת היטב. זה מתאים מאוד לריצות קצביות מהירות. 

סלומון פנטזם

סוליה תחתונה מינימליסטית 

היא מיועדת להפחית משקל ולייצר אחיזה, עם חומר מגן חיצוני שחור מחוספס מלפנים. מאחור יש אזור נחיתה בהדבקת גומי שטוח מגן, שמרגיש פחות עמיד מהשחור הקדמי – כאמור נראה שהם מניחים שנעל תחרות רכה וקלילה כזו תגיע אל רצים של נחיתה מרכזית וקדמית בעיקר. האחיזה של הקרקע מלפנים מצוינת ואין החלקות (נבחן בקיץ על משטחים יבשים). 

סוליה

הרבה יותר מיין מקומי

סיפור צדדי, מציגה סלומון בסרט ששחררה: בעיני זה סיפור סופר-מעניין על מעבר לייצור מקומי של נעליים באירופה. בעוד שהדגם הספציפי שאני בדקתי עדיין מגיע מסין, סלומון מנסה להעביר יותר מהייצור שלה לצרפת ומדינות אחרות באירופה. "made in France" זה כבר לא רק בקטע הצרפתי הפטריוטי. המשפט הזה מקבל משמעויות גיאופוליטיות רחבות בהרבה ממה שהיה תמיד.

אלה לא רק דרישות חוק באירופה עבור הזכות לכתוב "תוצרת צרפת", זה סיפור גלובלי-פוליטי של המערב מול סין ורוסיה. באירופה ובעולם המערבי מתחילים להציב חסמים גושיים, כלכליים על ההצפה הסינית. סין מאיימת על כל הכלכלה המערבית, וכשזה מתחבר למכונת המלחמה הרוסית והאיראנית, לסיפור באוקראינה, וכעת גם לישראל וחמאס, ארה"ב ואירופה פועלות.

העולם עובר מכלכלה גלובלית לכלכלה גושית.  הכלים: הפחתת יבוא באמצעות מיסים גבוהים מאוד על מה שלא מיוצר במערב, מענקים למפעלים מקומיים ומעסיקים מקומיים, חקיקה מסיבית בארה"ב נגד חברות סיניות ואיסורים לפעול על שטחה, הוצאת כל מה שאסטרטגי מהמזרח (צ'יפים ו AI) ובניית אלטרנטיבות מקומיות. אם תשאלו אותנו – נעלי הקצה המהירות שלנו הן ללא ספק נשק שאסור שיגיע לידיים הלא נכונות: 

סיכום: Phantsm 2 S-lab 

כבעל כף רגל צרה, מאוד נהנתי מהנעליים, והן ללא ספק דחפו אותי לריצות מהירות יותר. סלומון הוציאה נעל נהדרת שלוקחת את יישום הז'אנר (סולית פיבקס ולוחית קרבון) למקום נכון ומהיר: משקל קליל, שיכוך מדויק שכויל לספק זמן מגע קצר ויעיל לקרקע לרצים מתקדמים, קלים ומהירים. היא נעל מעולה לשבירת שיאים במרחקים של 5-21 ק"מ, ותתאים גם למרתון לרצים קלים ויעילים עם זמן קרקע קצר. 

פנטזם

עוד היבט שאהבתי במיוחד היא הגפה (החלק העליון) המרשימה המרגישה כעור שני. הרשת הזו תאוורר אתכם כמו שרק ישראלים יכולים להעריך.
היא פחות תתאים לרצים עם נחיתת עקב, הדורשים הרבה דיפון סביב הקרסול, חיזוקי קליפה חזקה מייצבת סביב הקרסול, וסוליה משמעותית יותר בחלק האחורי.
ולבסוף – המחיר. בזמנים בהם נעלי הקצה (שדווקא הן מחזיקות הכי פחות) חוצות בלי למצמץ את ה 1000 ש"ח, סלומון ישראל הלכה על סבירות והוגנות. חברי מועדון וקוראי ראנפאנל (עם הקוד Newroad בחנויות המותג ובאתר סלומון בישראל) יכולים לקבל אותה במחיר ממש מצוין.

יתרונות

  • משקל מדהים של 219 גרם
  • רכות וספיגה במידה נכונה – מתאימה למרוץ (לא רך מדי)
  • יציבות ושליטה בנחיתה קדמית 
  • עיצוב הורס, יפהפה, בולט
  • גפה נהדרת, מרגישה כעור שני, עם נידוף לחות מקסימלי
  • המחיר שלה בישראל מנצח את התחרות!

חסרונות

  • צרה מאחור ובמרכז הנעל
  • לשון דורשת תשומת לב קלה שלא תתקפל
  • מינימליסטית בעקב, סביב הקרסול וגם בסוליה מאחור (פחות לנחיתה אחורית)
  • לא תתאים לחובבי דיפון גפה עבה ומנחם

כתב וצילם: גיא חלמיש

שתפו את הכתבה, עם הכפתורים פה למטה: