סלומון מציגה דור שני של אולטרה גלייד: נעל לריצה של 50% טרייל ו 50% כביש. את עמית, כבישון מסור, מרגש לנסות גישה חדשה לנעליים: “סלומון אולטרה גלייד 2 הצליחו לשנות אצלי קיבעון לגבי שימוש בנעל ייעודית לשטח”.
כמו רוב הרצים בארץ, אני מתמקד בריצת כביש כמעט בלעדית, אבל מתוך 80 הקילומטרים השבועיים שלי יש לא מעט קילומטרים של דרכי שטח קליל, בפאתי העיר. עבור הדרכים האלה בדיוק נועדה הסלומון Ultra Glide 2 החדשה – נעל החסות של מרתון ים המלח. זה הדור השני של דגם השטח לייט הזה: דגם שמיועד למשטחים מגוונים. הוא בעל דרופ של 6 מ”מ, שיכוך נדיב, ובלטים של 3.5 מ”מ, וכל זאת במשקל קל יחסית לנעל שמתאימה גם לשטח. וממה שראינו, ההבדל מהדור הראשון של הנעל הוא זניח.
הנה הנעל בוידאו – באינסטגרם שלנו. עקבו אחרינו גם שם!
View this post on Instagram
אני מאד אוהב לרוץ מספר פעמים בשבוע בדרכי העפר והחולות האלה, סביב הבית, אבל מעולם לא הצטיידתי בנעל שטח. תמיד בחרתי באחד מדגמי הכביש שיש לי בארון. אם תשאלו את בת הזוג גם ככה יש הרבה מדי כאלה, אבל זה נושא לכתבה נפרדת. במקרה של האולטרה גלייד 2, מדובר במעבר הדרגתי מאחר ומדובר בנעל דו שימושית 50 טרייל ו 50% כביש. קפצתי לחנות הדגל של סלומון בנמל תל אביב כדי להצטייד בנעליים לקראת המבחן.
לפני שממשיכים, מצטרפים אלינו לניוזלטר השבועי של הפאנל:
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:
מאשר משלוח פרסום ועדכונים
סלומון בישראל
סלומון היא חברה צרפתית מעיירה ציורית על אגם באלפים – אנסי. בעבר היא התמקדה בציוד סקי אולם היום יש לה קטגוריות נוספות של ספורט שטח. בארץ היא מיובאת על ידי אחת מחברות האאוטדור המובילות, קל-גב, שלה עצמה הרבה מותגים מעולים. היא לקחה את סלומון כפרויקט דגל והקימה חנויות מותג מושקעות ויפות כשזו שממנה אספנו את הנעליים נמצאת בנמל ת”א (צמוד לגרמין), ואתם חייבים לבקר שם! מילא ההנחות, אבל האווירה וריחות מוצרי הספורט המגניבים והמגרים מכל עבר… אחחח. לרגע דמיינו שאנחנו ברחוב המרכזי בשאמוני.
ULTRA GLIDE 2 – קווים לדמותה
- נעלי כביש-שטח, יעוד של חצי-חצי
- נייטראלית
- רוחב כף רגל סטנדרטית (במבחן נבדק הדגם הרחב).
- סוליה בגובה 32-26 מ”מ ותחושת שיכוך נדיבה.
- דרופ: 6 מ”מ.
- בלטים: 3.5 מ”מ
- קלה יחסית: 275 גרם (נתוני יצרן).
- מחיר: 699 ש”ח (מחירון,לפני הנחות) – לעמוד אולטרה גלייד 2 באתר סלומון. סביב מרתון ים המלח יש הנחה משמעותית לזמן מאוד מוגבל.
- לקוראי ראנפאנל: קוד 20% הנחה בחנויות המותג ובאתר סלומון: RNP20 (ללא הגבלת זמן)
התרשמות ראשונית
מודה באשמה, אני יבבן משקל. מבחינתי התכונה הכי חשובה לנעלי ריצה היא משקל קל. ברגע שהנעל יוצאת מהקופסא צריך להושיט יד פנימה לתוכה, להוציא את הנייר המקופל בפנים ולהרים אותה באוויר כדי להעריך את המשקל. חששתי שנעל שטח תתקשה לצלוח את השקילה, לשמחתי האולטרה גלייד 2 הפתיעה לטובה. לא מדובר במשקל של נעל כביש תחרותית אבל לייעוד שלה, המטרה הושגה בהחלט: 275 גרם בנתוני היצרן, אצלי במידה 45.3 דגם רחב מתווספים עוד כמה גרמים אבל עדיין נשארים מתחת ל 300 גרם.
מידת הנעליים התבררה כמדויקת – אני קצת מעל מידה 45 ברוב החברות וכך גם הפעם. בחרתי בדגם רחב שהיה נוח ואפשר מרחב לאצבעות ללא תחושת חופש בקרסול. בחנות היבואן בנמל ניתן לאחר המדידה לעשות ריצת מבחן קצרה על מסילת הריצה בחנות, שאצלי עברה בהצלחה ויצאתי לדרכי.
צבע ועיצוב שמושך תשומת לב
בהתאם למגמה עולמית של חברות הנעלים להציע נעליים בצבעים בולטים, גם הזוג שנבחר למבחן בצבעי כחול עזים מושכי תשומת לב. גווני הכחול השונים יחד עם הסוליה הלבנה יוצרים מראה שמזכיר חוף ים כיאה לנעל הרשמית של מרתון ארץ ים המלח. לולאות ההידוק באזור הקרסול והלוגו של סלומון על הלשון צבועים באדום בולט שבעיני מוסיף ייחודיות. שם החברה מופיע בצד אחד של העקב ושם הדגם בצידו השני וגם על מרכז הלשון, הטקסט איננו בולט במיוחד אבל לטעמי ניתן היה לוותר על אחד מהם.
מנגנון הרכיסה הייחודי של סלומון
לסלומון יש שרוכים אחרים, ומנגנון רכיסה מבדל שהוא רק שלהם: Quicklace®. מדובר במיתר דקיק וחזק שהותך לכדי לולאה סגורה, אותה מהדקים במשיכה אחת ללא קשירה. את היתרה מכניסים לכיס קטן בקצה העליון של הלשון.
היתרונות של המנגנון רבים, המתבגרים בבית התלהבו כשראו שלא צריך לקשור שרוכים. זה קל, מהיר ומרגיש מצויין גם בזמן ריצה. מנגנון ההידוק מונע שחרור לא רצוני. האפשרות להחביא את יתרות השרוכים בכיס מייצרת מראה חלק וגם חשובה בטיחותית, מאחר ושרוכים חופשיים בריצת שטח יכולים להיתפס בצמחיה. הביקורת היחידה היא על האורך, נראה שבסלומון היו קצת נדיבים. להערכתי ניתן היה לקצר קצת את אורך המיתר ולארגן את הכיס בצורה נוחה יותר. בשורה התחתונה המנגנון פשוט עובד, מכניסים את הרגל מהדקים ואת השארית מטמינים בכיס ויוצאים לדרך, מהיר ומדוייק. מצאתי את עצמי בוחר בנעליים שוב ושוב כשהיה צריך לצאת מהבית רק בשל מנגנון הרכיסה.
הרגל עטופה בריפוד מפנק
כמו ברכב אמריקאי שעוטף את הנוסעים ברכב, כך גם הרגשתי באולטרה גלייד 2. העקב מחוזק בחומר קשיח המונע תזוזה ומעליו בד רך ועבה שעוטף ושומר על הקרסול.
פס סיליקון קשיח מקיף את הנעל בחיבור הגפה לסוליה כדי להגן על הרגל ממכות קטנות ומחדירת מים בזמן ביקור בשלולית רדודה. הלשון בשרנית בחלק העליון ובשני צידיה בד נמתח שעוטף את כף הרגל ומונע תזוזה של הלשון. דגם ה WIDE שבחרתי איפשר לאצבעות שפע של מקום בלי ליצור תזוזה מיותרת. על הלשון ישנה לולאה שדרכה ניתן למשוך את הלשון החוצה ולכן הרגל נכנסת בקלות גם בעת שימוש בגרבים עבות.
אולטרה גלייד 2 – בשטח
רצתי עם הנעליים מעל 100 ק”מ על משטחים קשים וגם על משטחי כורכר, דרכי עפר וחולות. בחלק מהריצות השבועיות המסלול הקבוע שלי באורך של כ 15 ק”מ כולל כבישים ודרכי עפר, שם הדו שימושיות נדרשת במיוחד. כרץ שרגיל להשתמש בנעלי הכביש שלו גם בשטח קל, עבורי הנעליים בלטו לטובה בריצות השטח – אין בכלל ספק שיש יתרון לנעלי ריצה ייעודיות לשטח על פני נעלי כביש. הנעל מהנה ויציבה. גם במספר ריצות בגשם הסוליה המחורצת איפשרה אחיזה טובה – הבלטים פה הם בלטי 3.5 מ”מ, שזה מעט והגיוני לנעל שאינה מיועדת לשטח קשוח ותלול או לבוץ כי אם לריצות כורכר ואדמה. על משטחי כורכר, אדמה וחול הסוליה התחתונה העבה יותר מבנעלי כביש משפרת את הבידוד. ביחד עם בלטי הסוליה, היא מפרידה בין כף הרגל לבין האבנים וזה מייצר ביטחון ותחושה המאפשרת לשחרר קצב ולנחות מהר יותר בעת דריכה על אבנים. הקשיחות שומרת על כף הרגל יציבה ובעת ריצה על חול הבלטים תורמים לאחיזה, שנשמרת בניגוד לנעל כביש שמתקשה לאחוז בקרקע.
אולטרה גלייד 2 – על משטחי כביש
על אספלט בריצה על משטחים קשים, הסוליה התחתונה החיצונית הקשיחה פחות מפנקת מזו הדקיקה שיש בד”כ בנעלי כביש ייעודיות, למרות שבמקרה של האולטרה גלייד 2 רמת השיכוך הכוללת של הסוליה המרכזית יחסית גבוהה. עברתי איתן ריצות כביש של עד 10 ק”מ בהרגשה טובה. האולטרה גלייד 2 מתאימה לריצות כביש רגועות, ולטעמי בריצות מהירות תידרש קצת יותר קפיציות והחזר אנרגיה. סלומון אומרים שיש להם רוקר מורגש שמגלגל את הרגל קדימה אבל ביחס לדגמים אחרים בשוק, במיוחד כאלה עם לוחית קרבון או פלסטיק, זה לא הורגש בצורה ברורה בריצה. בריצות השטח החזר האנרגיה פחות משמעותי ולכן תחושת הריצה מצויינת, השיכוך הנדיב יחד, בלטי סוליה בגובה 3.5 מ”מ בשילוב עם טכנולוגית ה Contagrip® לשיפור האחיזה סיפקו יציבות והקנו ביטחון להעלות את קצב הריצה.
סיכום: אולטרה גלייד 2
תמיד כיף לנעול דגם של חברה שטרם הכרתי. סלומון הצליחו לייצר דגם דו שימושי בצורה טובה מאד. היא תשמש אותי בריצות ובטיולים ולא מן הנמנע שעם המראה הבולט (עד שתתלכלך בבוץ) גם בעבודה. מכל מה שראינו גם ברשת, ההבדלים מהדור הראשון מינוריים עד בקושי ברי זיהוי, ולכן אם היינו נתקלים במבצע משמעותי שנובע רק מהוספת ה2 לדגם- היינו הולכים עליו. במקרה של Ultra Glide 2 ההיכרות גם הבהירה לי את היתרונות בריצת שטח בנעל ייעודית לשטח. למרות שקראתי את ההמלצה- 3 סיבות לרכוש נעלי שטח גם אם אתם רצי כביש, לא החזקתי זוג כזה אצלי עד היום. כעת גם אני מצטרף להמלצה החד משמעית: בעת ריצה בשטח נעל כביש לא מספיק טובה וחווית הריצה תשתפר כשנעלי הכביש ישארו בארון ויוחלפו בנעליים מיועדות לריצות שטח.
במרתון ארץ ים המלח שיערך ב 2 בפברואר 2024 אלו נעלי המרוץ הרשמיות. מחיר: 599 ש”ח – לעמוד אולטרה גלייד 2 באתר סלומון. קוראי ראנפאנל: קבלו קוד 20% הנחה בחנויות המותג ובאתר סלומון: RNP20.
יתרונות
- נוחות ויציבות
- דו שימושיות: כביש ושטח קל
- תמורה לכסף
- מערכת השריכה
חסרונות
- קצת פחות טוב על אספלט מנעלי כביש טהורות
- חוסר בקפיציות והחזר אנרגיה
- כיס השרוך קטן, השרוך ארוך וקצת קשה להכניסו
מאת: עמית נבון
אגב, שמתם לב למלבנים האלה לשיתוף כתבות? שתפו: