סאקוני הוציאה ליין חדש של נעליים והראשונה שמגיעה לארץ היא ה-triumph 17. הפעם לא מדובר בעדכון גרסה פשוט אלא בחידוש משמעותי של הנעל וכל המאפיינים. יצאנו לבדוק.
בשורה משמחת לאוהבי סאקוני ובפרט לכל מי שפשוט קונה נעליים, סאקוני החליטה להשקיע ולעצב ולהמציא מחדש את כל הקולקציות הקיימות שלה. ב-2020 תכנס גם קולקציה תחרותית שנועדה להתחרות בשיגעון הקרבון של נייק, אבל עד אז, הנעל הראשונה שנחתה אצלנו היא ה-Triumph 17. (הדגם הזה הוא דור ההמשך של דגם קודם: Saucony triumph 5 iso).
סאקוני טריומפ 17 – כרטיס ביקור
- דגם סאקוני: Saucony Triumph 17
- ייעוד: נעל כביש נייטרלית
- דרופ: 8 מ”מ
- משקל: 305 גרם – במידה 42 / 9 (ארה”ב)
- עובי: 33.5 מ”מ בעקב ו-25.54 מ”מ מקדימה
- רמת שיכוך: גבוהה
- מחיר: 689 ש”ח
- לקנייה באתר סאקוני
תיאור היצרן
קשה לא להשתעשע מעט מהניסוחים של אתרי אינטרנט. מה אתם אומרים על זה?
“כשיוקרה פוגשת ריצות ארוכות ועכשיו, קלה יותר מאי פעם. לכל אלו שמשתוקקים לרכות אולטימטיבית ששומרת על הרגל, הטריומף 17 היא הנעל הנייטרלית הכי רכה שלנו, נותנת את כל מה שצריך כדי לשייט בריצות הארוכות ביותר, סוף סוף תשימו את ה”האנגאובר” שלאחר הריצה מאחוריכם.”. אבל מעבר לסגנון יש פה הסבר ייעוד ברור: דגש על משקל (305 כאמור, לא הכי קל בקטגוריה), רכות היא המאפיין, והנעל נייטרלית לריצות ארוכות.
עיצוב – שדרוג גדול מהדור הקודם
הנעל קיימת בארץ ב-2 צבעים, האחד שקיבלתי ואחד נוסף שהוא שחור עם סולייה אפורה. אישית יותר התחברתי לצבע שבמבחן. את הצבע איתו החברה מפרסמת את הנעליים לא ניתן להשיג בארץ וקצת חבל. אולי על עיצוב אפשר להתווכח אבל על זה שזה הצבע שהכי תופס וכנראה גם בחרו בו בשל כך יסכימו רבים.
דווקא לנשים מחכה קצת יותר גיוון עם דגם אחד שחור וניטרלי ואחד כחול וקצת יותר מוחצן ושמח. בכל מקרה, כל העיצובים החדשים עולים בכמה רמות על העיצוב הקודם. נתקלתי גם באנשים שקנו את הנעל בתור נעל הליכה ליום יום, אני חושב שזה מציג את השיפור בעיצוב בצורה הכי טובה שאפשר. הנה הישן מול החדש:
הכל קל יותר
סאקוני החליטו לקחת השנה צעד קדימה כדי להתחרות עם נייק (דומה שכרגע אף חברה, גם לא אדידס, עומדת בקצב). המגמה הכללית בנעל הייתה לעשות אותה קלה יותר ונעימה יותר וזה בדיוק מה שמקבלים. על ההבדלים בין הדגם החדש לישן ארחיב לאורך כל הכתבה. אבל חשוב לציין את זה בהתחלה כי זו מגמה כללית שאנחנו נראה מהחברה בזמן הקרוב.
חלק עליון ותוך הנעל
החלק העליון של הנעל מחולק לשני חלקים: איזור העקב נוקשה ונועד להגן על העקב והקרסול, והגפה עצמה שעוטפת את כף הרגל. בניגוד לדגם הקודם, הפעם החלק הזה גמיש יותר ויותר אוורירי, כחלק מהמגמה הכללית של להוריד את משקל הנעל ולהפוך אותה לקלה יותר. מי שרץ עם הדור הקודם של הנעל (triumph 5 iso) יגלה שכאן הכל יותר עדיך ורך. הנעל הקודמת הייתה קצת נוקשה והיה נדרש זמן כדי “לשבור” את הנעל ושהיא תרגיש נוחה יותר.
בנוגע לרוחב הנעל
נקודה שמעניינת הרבה מאוד רצים. ראשית, לי יש רגל צרה ואף פעם לא נתקלתי בבעיית רוחב בנעליים, אבל אני דיי בטוח שהנעל הזאת לא תעשה בעיות לאף אחד. בכל מקרה היא קיימת במידה רחבה והיבואן מעדכן אותנו שיש מידות רוחב במלאי בעת הפרסום גם לנשים וגם לגברים.
סוליה – מקסימום שיכוך
הסולייה מעוצבת וחדשה. היא עשויה מחומרים שעתידים להיכנס בכל הדגמים הקרובים של החברה. על פי הפרסומים הסוליה עצמה קלה יותר ב25% מהדור הקודם, וזה מה שמוביל לשינוי המשמעותי במשקל הנעל (323 גרם בדור הקודם לעומת 305 בדור הנוכחי). זה שינוי שלא בא ברגל ולרוב חברות שמוציאות דגמים חדשים לא מצליחות להוריד כל כך הרבה במשקל. יחד עם זאת, במשקל של 305 גרם קשה לתייג אותה כקלה במיוחד- היא דומה לאדידס אולטרה בוסט 20 שבחנו לא מזמן, אבל הרבה יותר כבדה מ On Cloudflow שנבחנה לאחרונה ואפילו מה Mizuno Wave Rider 20. מצד שני ביחס לאלה היא מספקת יותר סוליה, לחובבי הז’אנר העבה.
מבחינת הסוליה, מקבלים פה סוליה עבה שנועדה לספק שיכוך גבוה, בהחלט ניתן לראות שהמגמה היא לעבור לחומרים רכים וקלים יותר כדי לתת לרצים את מה שהם מצפים לקבל בנעליים שלהם. חוץ מזה, השכבה התחתונה של הסוליה מצופה במעיין שכבת גומי שנועדה להוסיף אחיזה טובה יותר בכביש בזמן ריצה – גילוי נאות, אני רץ דיי הרבה עם סאקוני וחייב לציין שההבדלים שאני מרגיש בין הדגמים עם החומר הזה לאלה שבלי הם מזעריים או לא קיימים בכלל, אבל כל עוד זה לא עושה נזק, אין לי בעיה עם זה.
מבחינת הסוליה, גם במהלך ריצה וגם על ידי בדיקה ידנית, אפשר להגיד בוודאות שהדגם הזה רך יותר ורספונסיבי. בנוסף, איזור העקב זוכה להגנה נוספת על ידי חומרים קשיחים יותר על מנת לפצות על המעטפת היותר קלילה ואוורירית ביחס לדגם הקודם וגם לשכבת ריפוד פנימית נוספת.
סאקוני טריומפ 17 – מה עושים איתך?
השימושים שלי בנעל הם ל-2 סוגים שונים של אימונים, הריצה הארוכה וכל הקילומטרים הקלים לאורך השבוע. בהתאמה לפני הנעל הזאת מצאתי את עצמי מדלג בין 2 דגמים שונים בשני סוגי האימונים האלה (ארוכה וריצות שחרור), אבל הנעל הזאת נכנסה בדיוק במרווח ופתרה לי את הקונפליקט הפנימי.
זאת גם המטרה העיקרית של הנעל ולרוב זה גם מה שתראו ספורטאים של סאקוני עושים איתה. לצורך המבחן ניסיתי לקחת אותה לאימון קצת יותר אינטנסיבי, קשה להגיד שהתאכזבתי כי אני פשוט רגיל, אבל לפי דעתי מי שיקח אותה לייעודים כאלה לא יקבל את מה שהוא צריך: שיכוך יתר לאימון אינטנסיבי מפחית שליטה ומהירות. בנוסף לשימוש לריצות הארוכות או הקלות, אני חושב שזאת יכולה להיות נעל כניסה מעולה למי שרק מתחיל עם הריצה או נמצא בשלבים הראשונים שלה.
עמידות – נושא לבדיקה
תמיד קשה להגיע במבחנים מהסוג הזה לבדיקה של נושא עמידות הנעל (אנחנו משתדלים לפרסם לאחר 100ק”מ עם נעל, אבל לא הרבה יותר). הדור הקודם של הטריומפ החזיק לי ב-2 נעליים שונות עד ל700 ק”מ ללא קרעים או פגמים קריטים בסוליה שדרשו להחליף אותם. אחר כך לרוב אני לא ממשיך לחפש הרפתקאות ומחליף נעליים. אני אישית צופה טיפה ירידה בעמידות של הנעל, בעיקר לקרעים קטנים, זאת בגלל החומרים החדשים ממנה עשויים הגפה העליונה. דווקא בסוליה אני לא צופה בעיות בדיוק מכיוון שציינתי שהנעליים עם השיכוך הגבוה של סאקוני לא אכזבו אותי בהיבט הזה. כאמור, זה נושא שניתן יהיה לשפוט אותך רק לאחר ריצה ממושכת עם הנעל.
סאקוני טריומף 17 – סיכום
קודם כל, כיף לקבל נעל חדשה מהיצרן שהיא באמת חידוש. לרוב ההבדל בין דגם החדשני לקודמו הוא עיצוב טיפה שונה וכמה גרמים פחות או יותר, אבל חוץ מזה, כלום. הטריומפ 17 היא נעל שעשתה קפיצת מדרגה. היא נעל חדשה ודי שונה ולכן מי שרץ עם הדור הקודם לא בהכרח יתחבר לנעל החדשה, או לפחות יצטרך זמן להתרגל אליה מחדש. היא מעולה לריצות הקלות או הארוכה, זה הייעוד שלה ומי שינסה לעשות איתה דברים אחרים יתכן שיגלה שכדאי להחזיק עוד נעל בארון.
מאת: עדן מאירוביץ’
צילם: שחר מלמד
___________________________________________________________________________
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו: