סונטו הפינית הכריזה על שעון ריצה חדש על בסיס מערכת ההפעלה לשעונים של גוגל (Wear OS). מה חשיבות של ההכרזה הזו ולמה היא מעניינת? 

אפשרויות נוספות






על ה Suunnto 7 החדש

בקצרה, מדובר בשעון ריצה יפה, כי סונטו תמיד היתה חזקה במיוחד בעיצוב ובממשקי המשתמש שלה. שהוא גם smart watch על בסיס מערכת ההפעלה של גוגל – כלומר יודע להתממשק עם הטלפון שלכם ולהציג לכם מגוון של התראות ממנו, להשתמש בקישוריות שלו, ולהוריד אפליקציות לשעון (נגיד דיווח מזג אוויר, ומפלס המים בזמן אמת ברחוב אבן גבירול) ולעדכן גרסה מה WiFi בבית לבד. 

ברמת הספורט, מעבר לכך יש לו את 70+ פרופילי הספורט של סונטו, הממשקים וכלי הניתוח שלהם בווב ובאפליקציה. היבטים חשובים נוספים לרצי שטח וכביש: מפות בשעון + מוסיקה בשעון. עוד בחומרה: קריאת דופק מפרק כף היד כמובן, GPS כמובן וברומטר שהוא חשוב למדידת גובה מצטבר. ממשקים לסטראווה ו Training Peaks חשובים לא פחות למתאמנים הרציניים. זמן הסוללה של סמארטווצ’ס לא מתחרה בסמנים הקיצוניים של שעות שימוש: הוא יחזיק רק 12 שעות במדידת GPS וכיומיים במצב שעון רגיל. משקל: 70 גרם. 

מבחינת התצוגה (טאצ’ 1.39″AMOLED 454×454) הוא מהדור החדש והמהמם של התצוגות שהן הרבה יותר חדות, צבעוניות ועשירות והן באמת גורמות לנו לרצות להסתכל רק על מסכים כאלה. והן תמיד באות עם חסרון אחד מהותי והוא שהן זללניות סוללה והמסך חייב להכבות אחרי כמה שניות. במסכים האלה כדי להציץ בשעון צריך לגעת בו או להזיז בנגיעה או בתנועה. 

המאבק לשליטה בפרק כף היד 

יש מלחמה הולכת וגוברת בתחום השעונים החכמים, הפיטנס טראקרס, ושעוני הספורט וסונטו לא היתה במקום חזק עד היום במאבק הזה: 

בתחום הספורט: מול גרמין ופולר היא ראתה את גרמין נוסקת בשנתיים האחרונות עם השקות מכשירים חזקים וכמות פיצ’רים שקשה לעמוד נגדה. בסטראבה דיווחו שהפולר Vantage V הוא השעון שהכי צמח בקרבה בקרב המשתמשים בשנה האחרונה. 

מצד שני אפל מתחילה לנגוס בכל שחקני הספורט האלה- שעון האפל שכבר הופך לאט לאט לטלפון עצמאי (בתנאים מסוימים, קישוריות, מפעילים תומכים וכו’) מעלה שאלה גדולה לעתיד: האם בכלל יש סיכוי לחברות השעונים העצמאיות מולה? 

ההימור על גוגל

גוגל קצת תקועה מאחור בתחום ה WearOS – הוא לא באמת התרומם, היו לו פעמיים גרסאות שדי נקטלו בעבר, אבל גוגל משדרת רצינות רבה. היא לא תשאיר לאפל את המקום הזה ריק בלי מאבק ולכן היא רכשה את FitBit לאחרונה – והופכת ליצרנית שעוני כושר ושעונים חכמים שמתחרה באפל בפני עצמה. 

המטרה של גוגל היא כנראה תחום ה Healthcare בעיקר ולא הספורט. שם נמצא כסף ענק, צורך כואב ומיידי של מליונים, והרבה דטה שגוגל אוהבת לאסוף על יוזרים כדי לטרגט אליהם פרסומות מדויקות משחקנים שמשלמים עליו הרבה. דוגמה: אתה צריך תרופה חדשה לסוכרת? יש לך בעיות בקצב הלב? אלה שני דברים שאפליקציות בשעונים מטפלות בהם, ותעשיית התרופות תשלם מליונים כדי לטרגט אותם. 

סונטו במצב מאוד בעייתי ברמה האסטרטגית- וזה צעד אסטרטגי שרידתי הכרחי ונכון עבורה. אין לה הרבה ברירות- ללא הטכנולוגיות האלה, ללא היכולת להפוך לטלפון סלולרי בהמשך, ללא אפשרויות רבות נוספות שמגיעות עם האקוסיסטם של מפתחים שבאה עם WearOS סונטו פשוט היתה מוצאת עצמה נכחדת בעוד כמה שנים. 

קפצה כיתה?

זה גם מעלה שאלה נחמדה חדשה אחרת: האם פתאום כתוצאה מהמהלך הזה סונטו קופצת כיתה, בזינוק קליל אחד ומרשים מעל לגרמין שנשארת מאחור? הרי גרמין, שעדיין מעמיסה עלינו פיצ’רים ותוספות חדשות ומרשימות בספורט אבל עושה הכל לבדה, יכולה לשרוד עוד 5 שנים בלי מהלך כזה? או שהדיל לרכישתה בידי אפל כבר מתרקם? 

אהבתם? הצטרפו:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים