מערכת ראנפאנל ובייקפאנל מרכינה ראש על מותו של שי ראשוני. שי היה חבר מערכת ראנפאנל – ובמסגרת שיתוף פעולה שלנו עם שי והעמותה שעמד בראשה הוא היה “פאנליסט” והיה לנו הכבוד להיות לצדו בעמוד הפאנליסטים של ראנפאנל.

שי ראשוני ודנה צימרמן כתבו את “המדריך לרץ המתחיל” – ספר המיועד לרצים מתחילים שהכנסותיו מועברות לעמותת “פרס לחיים” ולמציאת תרופה למחלת ה A L S. ב-RUNPANEL החלטנו להצטרף לשי ולתמוך במאמץ הזה. במסגרת הזו פרסמנו, ונמשיך לפרסם באישורו מדי פעם פרק מהספר, ומעודדים לתרום לעמותה שאנחנו בטוחים שתמשיך לפעול במרץ למצוא את התרופה.

שי היה איירונמן, מרתוניסט וחתיכת טיפוס ייחודי ביותר. הוא היה חלוץ בתחום האופניים כשהפיק תחרויות אופניים במתכונת גראן פונדו בישראל. ביחד עם הראל נחמני הרים את הקונספט של גראן פונדו בתחילה בצפון ולאחר מכן בירושלים – עם מיתוג משותף של ג’ירו ד’איטליה.

הוא יצא למבצעים יוצאי דופן- כגון ההשתתפות שלו במרתון תל אביב עליו סיפר ב RUNPANEL בצורה ישירה לקוראים: על 42 קילומטר של אהבה. רק שי ראשוני יכול היה ללא יכולת לדבר ומתוך שיתוק מוחלט להניע כל כך הרבה אנשים להרים את המבצע הזה, שהוא מורכב מאוד: “העובדה שאיני יכול ליזום תקשורת ושאני תלוי לחלוטין בקבוצה המלווה אותי, יצרה קשר מיוחד במינו. צריך לזכור שמעולם לא עשה מרתון משותק אילם ומונשם. דיק הויט ומקרים מפורסמים אחרים אינם מונשמים. מצבי הסיכון הפוטנציאליים פה היו גדולים בהרבה. דוגמא קטנה:  אורך חיי הסוללה של מכונת ההנשמה שאינו מספיק למרתון, שיפשוף ברץ אחר שמביא לניתוק צינור ההנשמה, ועוד.”

באמת, לא נתקלים בהרבה אנשים כאלה, עם חריפות, הומור חד ויחס מקורי לעולם ולמציאות. המאבק שלו לשמור על אורח חיים פרודוקטיבי למרות ה ALS, והסירוב המוחלט לשקוע ברחמים עצמיים היו דוגמה ייחודית לחשיבה חיובית לכל אדם. כל אחד נתקל בקשיים, בעיות ואתגרים, אבל מעטים מתמודדים עם רמה כזו של התמודדות. שי הראה לכל מי שנאבק שהכל בראש- לא רק כספורטאי אלא כאדם המביט קדימה, נשאר פעיל ועוסק בדברים שמעניינים אותו למרות הנסיבות הקשות של מחלת ה ALS.

שי ראשוני

יחד עם זאת, במקביל לכך הוא תמיד ברח מהפוזיציה הקלישאתית של המחלה, ושל החולה. בהכירנו את שי אנו יכולים להעריך שאפילו האמרה שלו: “Life Is Good” בוודאי נולדה כסוג של סרקזם והומור שחור, גם אם לא התקבלה ככזו על ידי הקוראים אותה. החדות והממזריות שלו היו חלק מגניב באישיותו, לצד חתירה בלתי מתפשרת, עיקשת, למטרות.

שי, נתגעגע אליך ונמשיך במשימה בה התחלנו ביחד.

מערכת BIKEPANEL ו RUNPANEL