מרוץ התחתונים 2018 בספורטק בפארק הירקון- הבוקר החל בגשם די חזק, ו… כן- התבאסות קטנה והתלבטות האם לצאת לריצה.

חור קצר בגשמים ואני ניגש לעמדות הרישום- פאק, הנעליים נכנסות לשלולית מוסתרת בגשם ונרטבות!


לפני שממשיכים- הצטרפו אלינו לריצה! הניוזלטר השבועי של ראנפאנל מעניין ונוח:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים


עם הגשם, הרטיבות של המסלול, והנעליים הספוגות, ריצה מהירה לא תיהיה פה, אני כבר חושב לעצמי. את הפוליפ האדום זה לא עניין- הוא רקד לו והיה מבסוט לגמרי בקו הזינוק!

המקום הפך לשלולית בוץ ודי פיקשש למרוץ את חווית הכינוס שלפני והפיזור על הדשא שלאחריו. על קו הזינוק של 5 הק”מ עומדים אלה שתפסו מקום קדמי: (משמאל- כפיר דניאל ודוד אוחנה).

יובל חץ הכרוז מזהיר מהמסלול החלק, ויו”ר עמותת צו מניעה ד”ר שלמה לבקוביץ חבוש מגבעת מזניק את כולם:

אנשי המרחקים הקצרים יותר- ל5 ק”מ תחרותי ו2 ק”מ עממי יצאו עוד במצב רטוב למדי…

אבל לימים כאלה יש פוטנציאל גדול- לא היה קר מדי, ואם הגשם יפסיק, הרי שאלה תנאי ריצה נפלאים! אביב גריני נראה מבסוט:

אבל לא כמה טיפות יגרמו לאנשי הריצה לאבד חיוך! הענף הזה שנכנסתי אליו בשנים האחרונות, מתאפיין ב”מצב רוח טוב” ברמות גבוהות יותר בהרבה מענפים אחרים שאני מכיר. הרצים פשוט אוהבים לשמוח!

לקראת מרוץ ה-10 ק”מ הגשם פסק, והתנאים הפכו לחים אך לא מרטיבים. למעשה קרוב למושלמים. הנה- גיתית ביכלר נהנית בריצה!

save your ass

אני חייב להיבדק, אני חייב להיבדק, חשבתי כל הדרך במרוץ התחתונים – גם כשאיתמר לוי ואביב איל רצו מולי:

ריצה צה"ל

וזה לא שלא ידעתי את זה, אבל המרוץ שם לי את זה בפרצוף שוב, והזכיר לי חזק שדי – אי אפשר לדחות את זה יותר. הדס קליין גם רצה וחייכה:

אהבתי מאוד את ההומור שבתחרות הזו, את תימת התחתונים ואת סיסמת ה Save your ass! זו גישה מצוינת לקידום של משהו מאוד רציני, ומציל חיים, וזה ברור לכולם. אבל כמות לובשי התחתונים היתה מעטה מאוד. רצים – להבא למרוץ התחתונים באים עם תחתונים!

“…אני חייב להבדק, אני חייב להבדק!”… רק לפני זמן לא רב שמעתי על חבר יקר: עדי דויטש שגילה שיש לו סרטן מעי גס ונכנס בקרוב לטיפולים.

אני מחכה בעמדת הזינוק, חושב על המקרים הקודמים שהיו במשפחה, על זה שאני מתקרב לגיל 50… גם אתה- אפילו אם אתה גיבור על- אתה חייב להבדק!

גיבורי על

ובדיוק כשאני מקל על עצמי שעוד לא הגעתי ל50, מספרת לנו מישהי בכריזה שלאחרונה מגלים שצריך להבדק עוד קודם, וכל יום מגיעים 10 אנשים לתובנה שיש להם סרטן מעי! אני בטוח שרינה אפרטין מסכימה להמלצה הזו:

אשה רצה

מרוץ התחתונים מאורגן על ידי עמות צו מניעה שעוסקת בתחום הזה וקיים כבר 8 שנים. בנימין בנסימון השתתף בו השנה ונתן קצב לא רע למרות הביגוד הלא ספורטיבי בעליל!

חרדי רץ

נקודה משפטית מהמרוץ הזה עלתה אצלנו בכתבה סביב מקרה משפטי בו נתבע משתתף שרץ עם כלב במרוץ והפיל אישה שהלכה בפארק.

מים

האמת שהעוברים ושבים פחות צפויים להתקל בנו במצב נורמלי- אלא הרצים עצמם זה בזה. היו קצת יותר מ 1000 משתתפים לפי מבט למרוץ. רחלי יהב ארליכמן (מימין) ושרי גבאי פינדק (משמאל) הגיעו שתיהן ראשונות בקטגוריה שלהן ונתנו קצב יפה!

תחרות ריצה

המסלול בתוך פארק הירקון היה בנוי מהקפה של 5 ק”מ (2.5 הלוך, 2.5 חזור) שאנשי ה10 עשו פעמיים. היה תענוג להגיע אל שער הסיום!

מרוץ התחתונים

באתי כדי לשחק קצת עם שעון הריצה החדש של פולאר-  ה Vantage V וכדי לראות איך יהיה לנסות ולרוץ על וואטים במרוץ תוך התעלמות מסוימת מדופק וקצב- עבור הכתבה הבאה על השעון הזה.

גיא חלמיש

ובאמת- זה עבד! הערכתי לפי ריצות קודמות ואימונים שאני צריך לרוץ על 330 וואט עבור ריצה טובה אך לא מקסימלית במרוץ כזה, וזה בדיוק הממוצע שהיה לי. רצתי על קצב 4:17 תוך שאני מצלם ונהנה – 43 ד’ ל 10 ק”מ של כיף לא קיצוני מדי. אחד הדברים שיעניינו אותי בהמשך המבחן זה לראות האם גישת הוואטים תעבוד גם על מסלול עליות כמו שהיא מבטיחה.

אבי חנינההיה כיף לפגוש אנשים שעד עכשיו היו רק באינסטגרם ובפייס עבורי- כמו את אבי חנינה (בתמונה מעלה) שניצח את העשרה ק”מ 50+ בתוצאה של 38:33 (כן כן- 3:51 לק”מ. נסו את זה גם אתם…)

חבל שהיה קצת קר וגשום אחרת היינו נהנים קצת יותר על הדשא, מכירים עוד חברים מהפייסבוק והאינסטגרם, וממצים את חווית המרוץ עד הסוף. אבל היה קר, וגשום- אז רצנו שני פאנליסטים להתחמם בקפה וארוחת בוקר לא רחוק משם. תודה לאגודת צו מניעה ולשלמה ורעות על ההזמנה להשתתף ולסקר.

כתב וצילם: גיא חלמיש

אוהבים גם טיולים, אאוטדור וספורט אתגרי? הכירו את אאוטפאנל!