עד היום בחנתי כבר שני זוגות של און קלאוד, ושניהם היו מוצלחים ושונים זה מזה. כעת הגיע הזוג השלישי: און קלאוד פלואו (on cloud flow) ועמו עוד חוויה שונה לגמרי. המשותף לכולם הוא המצוינות של החברה הזו, שאני מודה – מתחבר אליה, אל המוצרים שלה ואל האיכות המדויקת והשוויצרית שלהם.
מאת: גיא חלמיש
על הנעל שבמבחן
בכל הנעליים שבחנתי של און יש קו מקשר, איזה DNA שחוצה אותן ומרגישים אותו מיד: זה On Cloud ויש לנעל הזו את האופי שלה. כולן מצטיינות במשקל קליל, במעטפת רגל מדויקת וממלאת חללים, צמודה ואיכותית וברמת גימור מרשימה. מה שמאפיין את הנעל הזו, בעלת דרופ של 6 מ”מ, הוא נוכחות מורגשת ודומיננטית יותר של שיכוך בסוליה והתאמתה למרחקים משמעותיים יותר כמו מרתונים מלאים ואימונים ארוכים.
מאפייני הנעל:
- שם הדגם: Cloudflow
- סוג נעל: נייטראלית
- סוליה: טכנולוגית Cloudtec עם 18 “עננים” נפרדים, חומרי ZeroGravity, ואלמנט פנימי Speedboard
- משטחים: כביש, מסלול.
- גובה סוליה: אין פרטים מהיצרן
- דרופ: 6 מילימטרים
- מידה במבחן: 42 (8.5 אמריקאי).
- משקל: 230 גרם (למידה 8.5 אמריקאי).
- מחיר לצרכן: 630 ₪ לחברי מועדון (במקום 700)
חלק עליון: פיניש, פינס, גימור…
מש עליון חדש- און מספרים עליו שהוא מייצר שילוב של תמיכה ואוורור ושהוא עבר טיפול אנטימיקרובי לטווח ארוך. אני חושב, (ומותר להתווכח איתי, אבל כבר בדקתי לא מעט) שהגימור והדיוק בפרטים של נעלי און הם הטובים בתעשיית הנעליים. מספיק לעבור על הבד העליון (Mesh) ולראות את המעברים הקטנים בין אזורי נידוף, חיבורים, שכבות, הלחמות… חברת הנעליים השוויצרית הזו באמת יוצרת מוצרים מרשימים בדיוק והאיכות שלהם כמו שעונים שוויצריים. זו ליגה בפני עצמה.
הצמדות דקיקה לרגל – לאורך הנעל החלק העליון מגיב בצורה מעולה למנגנון השריכה ויצירת המתח סביבו והיא לא משאירה חללים. מנגנון השריכה מאפשר לדייק את ההצמדה הזו, והחיזוקים והאזורים הלא אלסטיים המשולבים במש העליון דואגים להעברת האנרגיה והתמיכה בכך עד הסוליה. כתוצאה מכך הריצה מרגישה יעילה ובשליטה מלאה.
הלשונית- גם היא דקה וכמעט ולא מורגשת. היא מחוררת לאוורור. ניתן לרכוס חזק גם והיא מפרידה בצורה טובה את התחושות מהשרוך מעליה ולא נוצרות נקודות לחץ לא מאוזנות כשעושים את זה.
תמיכת העקב מצוינת– עם מעטפת קשיחה אולם שוב בסגנון של און- דקה ומדויקת ללא עיבוי ריפודים כמו שרואים אצל הרבה יצרנים אחרים. התנועה בחלק הקריטי הזה של ספיגת האימפקט ופיזורו מבוצעת מעולה. פה אני חייב לציין שההתחלה שלי עם הנעל היתה קשה: רצתי עם גרב מאוד נמוכה, והעקב, היחסית גבוה יצר לי שלפוחית שם מאחור. מומלץ לרוץ עם גרב שתצא אל מעל לחלק האחורי בגיד אכילס. מצד שני- זה מבטא את האחיזה הצמודה והטובה של הנעל באיזור העקב, ועם גרב מתאימה לא היתה שום בעיה!
למה השרוכים ארוכים כל כך?
מאחר וההתלהבות שלי מאון מורגשת, ותמיד הם מקבלים אצלי ציונים מאוד גבוהים, כי זו חברה מרשימה מאוד בעיני, ארשה לעצמי לרדת עליהם מעט בהקשר השרוכים. מה שטוב בשרוכים הדקיקים במיוחד האלה, הוא שהם לא נפתחים אף פעם- וזו תכונה מאוד מרכזית לשרוכים כידוע. אבל למה און בוחרים להצמיד לנעליים שלהם שרוכים שיכולים לעבור בחורי הנעל איזה 4 פעמים? באמת, לא צריך אורך כזה…
אני מתבאס לחתוך אותם באמצע ולקשור תוך השארת פרונקל באמצע הנעל של קשירה לא אלגנטית, אבל בגלל השאריות המוגזמות שלהם לאחר הקשירה, הפיתוי לעשות את זה גבוה. ההמלצה המעשית עם כן היא לרכוש בחנות של ING Sports באינטרנט או ברמת החיל את פטנט שרוכי הגומי עם התופסן.
הסוליה- משככת יותר
הדרופ כאמור בן 6 מ”מ – עדכני, ואם יורשה לי לאמר: מושלם לטעמי, אבל זה עניין מאוד אישי. הסוליה בנויה משני אלמנטים:
האלמנט החיצוני המוכר והייחודי כל כך לאון הם 18 העננים המשככים ומניעים את הרץ קדימה במשקל נמוך יחסית בזכות קצף Zero-Gravity EVA. הטענה של און שיש יתרון לעצמאות של כל אלמנט כזה בשיכוך ובתנועה. המבנה של העננים תומך בקידום קדימה ומרגישים אותם מעט אחרת מסוליות אחרות. אחת התלונות על הגישה הוא שיכולות להיתפס אבנים בין העננים. בריצה זה לא קרה לי ורצתי גם על דרכי כורכר אבל בשימוש שגרתי של הליכה קרה פעמיים.
מה שחשוב בעיני הוא דווקא הספידבורד – בתוך הסוליה (בחלק שבבסיס העננים) יש לוחית המייצבת ומכניסה אנרגיה לגלגול מהעקב לאצבעות. הספידבורד הוא שנותן ביחד עם העננים לנעלי און את התחושה המדויקת שלהם בריצה ואת הריספונסיביות- זה כמו “מקפצה” או קפיץ שנדרך בכיפוף הרגל ומשתחרר בזינוק.
בצד החסרונות בתחושה שבפנים אציין שבנעל ימין, אולי רק אצלי, התחושה שלי קצת שונה משל שמאל ויש יותר נטייה של הרגל החוצה על המדרס מאשר בשמאל המיושרת יותר. זה מעט פחות נוח לי בצד הזה לעומת צד שמאל.
בהשוואה לשני זוגות און הקודמים שבחנתי
אלה יותר משככים. מדובר בסוליה בעלת נוכחות אמיתית ופחות מינימליסטית מזו של שני הדגמים הקודמים. פה מרגישים פשוט “יותר נעל”. כך נוצר מידרג במבחנים ובדגמים:
- הכי מינימליסטי- דגם וונצ’ר פיק Venture Peak הכתום שבחנתי היה הכי רך ודקיק – דגם דו שימושי שטח-כביש שמאפשר לרגל תזוזה מאוד חופשית וגמישה.
- באמצע- דגם קלאודאיקס (CloudX) כבר היה יציב יותר, מחזיק את כף הרגל, אולם עדין מינימליסטי למדי ומתאים למרחקים קצרים ובינוניים עם סוליה שאינה מאוד עבה- כלומר נותן תחושה מדויקת של הקרקע, אבל מעט דקיקה עבור מרחקים ארוכים באמת.
- הכי משכך – קלאודסרפר שמבחן הפעם: נעל שמרגישה עם רמת שיכוך אופיינית לרוב נעלי הריצה. תתאים למרחקים של מרתון מלא (כמובן החל ממרחקים קצרים יותר), ושעות אימונים רבות.
האם יש חסרון ליותר שיכוך?
אל מול עולם הסוליות המוגבהות והעבות שתוקף אותנו לאחרונה, און מייצרת גישה שונה לגמרי. ממש תפיסת עולם מנוגדת ששמה את הדיוק והפידבק בראש. כשעוברים לנעל שיש בה יותר שיכוך, ויותר התאמה למרחקים ארוכים חייבים להפסיד משהו, שאם לא כן לא היה טעם ביצירת נעליים עם פחות שיכוך, נכון? ההפסד הוא בעיקר בתחושת הקרקע ובחופשיות התנועה של הרגל בתוך הנעל. גם המשקל סובל בד”כ מעודף סוליה.
קלאודפלואו, בהשוואה לדגמים של חברות אחרות נותנת רמה עדיפה של פידבק האלה בזכות אופי העננים והמש העליון הדק שעוטף את הרגל בדיוק רב. גם למשקל הקליל של ה 240 גרמים של הנעל הזו יש תרומה לתחושה היותר מהירה שלה ביחס לנעליים רבות אחרות באותה קטגוריה (ששוקלות לא פעם עשרות גרמים רבים יותר). אבל ביחס לנעלי און אחרות היא מרגישה “יותר נעל” ועם טיפה פחות דיוק בהעברת תחושות הקרקע. להליכה אעדיף את גם את הקלאודאיקס וגם את הוונצ’ר פיק שמספקות לי תנועה נעימה יותר ופחות מתנגדת לגלגול מהעקב אל האצבעות. זו רק עוד אינדיקציה שהנעל הזו מתאימה ונבנתה למרתוניסטים ואלה שרצים ממש הרבה במהלך השבוע והיא מתחרה בדגמי רב המכר הכי חשובים של כל החברות האחרות. בריצה עצמה היא פשוט מעולה ונותנת תחושה מהירה מאוד, ובטוחה מאוד.
סיכום – און למרתוניסטים
מדובר בנעל המרכזית של און לרצים למרחקים ארוכים, בעלת 6 מ”מ של דרופ, והתאמה למשטחים קשים לרצים נייטרליים. היא קלת משקל ותחרותית, אולם מספקת רמת שיכוך מפתיעה למשקלה, שמתאימה לספיגת האימפקט שלכם במשך שעות ארוכות על משטחים קשים.
רמת הגימור, איכות המש העליון, האופן שבו היא נצמדת לרגל וממלאת חללים היא מרשימה. החלק הפנימי פשוט עוטף ונעים לרגל, ומעביר את האנרגיה בדיוק רב לסוליה. הספידבורד בתוך הסוליה מדייק את ה”גייטינג”- הגלגול של הרגל מעקב לאצבעות, ומייצר תנועה נשלטת ואפקטיבית קדימה. נעל ברמה גבוהה מאוד שמתאימה לרצים מחויבים למרחקים ארוכים.
מאת: גיא חלמיש
אוהבים גם טיולים ואאוטדור? כנסו לאאוטפאנל!
רוצו איתנו – RUNPANEL!
?♀️ נרשמים לניוזלטר שבועי פה: http://bit.ly/RUNsubscribe
?♀️ הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו! https://t.me/RUNPANEL
מגזין הריצה של ישראל!