בהמשך לכתבות שאנחנו עורכים לישראמן 2019, הפעם נמנה את המועמדים הישראלים לניצחון בחצי המרחק – “איש הברזל 113”.

נכון שגם כאן יש הרבה מתחרים מחו”ל שכנראה הולכים לקטוף את הבכורה, אבל מה שבאמת מעניין אותנו זה מה שקורה לנו “בביצה” המקומית. השנה נראה תחרות מעניינת מאוד בחצי המרחק בעיקר בגלל הצטרפותם של כמה מספורטאי האקדמיה בוינגייט. 

מאת: דן קוני

רועי זוארץ

רועי זוארץ הפך כבר את התחרות הזאת למשהו קבוע בלו”ז הצפוף שלו בין התחרויות הבין לאומיות שהוא משתתף בהן. הוא המועמד המוביל מהישראלים לחצי המרחק, והוא יתחרה בפעם השלישית ברציפות במרחק הזה.

רועי היה המנצח מבין הישראלים בשנה שעברה (2018), ובמקום השני בשנה קודם (2017). היתרון הכי גדול של רועי זהו כמובן המיקום- כי הרי רועי הוא אילתי ומכיר את המסלול הזה יותר מכולם. מה עוד שרועי חווה שנה מוצלחת מאוד בסבב העולמי.

האם רועי זוארץ יגן על תוארו בישראמן? (צילם: הראל זילברמן)

נועם רונן ועדן פסימון

בנוסף לרועי מגיעים עוד שני כוכבים עולים שני חברה צעירים מהאקדמיה שמגיעים להראות יכולתם במרחק הזה, אלו הם נועם רונן ועדן אפסימון. יהיה מעניין לראות אותם עולים למרחק הזה, במיוחד אחרי שראינו שהשנה הנבחרת הנורבגית של הצעירים עלתה למרחק הארוך יותר, והיתה כל כך טובה שאף שברו שם את שיא העולם בתחרות בדובאי. מעניין מאוד יהיה לראות של השלשה הצעירה הזאת מתחרה אחד בשני.

נועם רונן (צילום: תמיר בוגין)

בנוסף לחבורה הצעירה שתעמוד על קו הזינוק, יעמדו איתם על אותו קו שועלים ותיקים כמו ויטאלי לייקין, אסף פורת, תום מרמרלי ואמיר בכר שיכול להיות סבא של הילדים שמתחרים בו (לא באמת).

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אמיר בכר

אז הסבא שבחבורה מגיע לתת בראש, אמיר הצטרף לאחרונה לחבורה הלוחמת של זון3, והוא מגיע לישראמן לעשות עוד תחרות אחת בדרך לקבוע קריטריון נוסף לקונה הוואי בדרום אפריקה, ומי כמוני יודע באיזה כושר צריך להיות בשביל לקבל את הסלוט להוואי.

איך יבצע אמיר בכר מול הילדים? (צילום: יונית אבנר)

ויטאלי לייקין

ויטאלי לייקין שמתאמן לגמרי כמו מקצוען תחת הדרכה מקצועית של ליאור כהן בקבוצת אקסטרים. ויטאלי שחיין אדיר שיכול להחזיק את השחייה מול הצעירים שבחבורה ואולי גם עם הזרים. עכשיו השאלה איך ויטאלי יחזיק את העליות ברכיבה, כי אם הוא מצליח לרדת ברכיבה עם הדבוקה הקדמית הוא גם מסוגל לעמוד איתם בקצבים מהירים ומסוגל ביום טוב לרוץ מהר יותר מ-4 דק’ לק”מ!

ויטאלי לייקין: ירוץ מהר יותר מ4 ד’ לק”מ? (צילם: ליאור כהן)

תום מרמרלי

מאוד מעניין הוא תום מרמרלי, שחוזר לתחרות הזאת אחרי שנת שיקום מתאונת רכיבה באיטליה לפני כשנה. מאז התאונה הוא דאג לעשות הכל בשביל לחזור לכושר טוב. מעניין יהיה לראות אם תום חזר לכושר שהיה בו לפני שנה, כי אם כן- אז הוא ללא ספק יכול להתמודד עם כל אחד במסלול שהוא מכיר כל כך טוב. לדעתי הוא גם מאוהב במסלול הזה, כי הוא מחזיק בשיא המסלול (מבין המתחרים הישראלים): ברכיבה למרחק המלא הוא עשה 5:38 שעות בשנת 2014. עכשיו הכל יהיה תלוי באיך תום ירד לריצה ועד כמה מהר הוא מסוגל יהיה לרוץ!

האם תום מרמרלי חזר לעצמו מהתאונה? (צילום: ניר עמוס)

אסף פורת

ויש כמובן גם את אסף פורת שהיה רשום קודם למרחק המלא, וכנראה התכונן למרחק המלא, אבל החליט לשנות את התוכניות ולא להתמודד מול מאמנו אוהד סיני על התואר במרחק המלא. לפני שנה אסף עשה תוצאה פנומנאלית באירונמן טקסס כשירד מה-9 שעות!

יהיה מעניין מאוד לראות את אסף מתמודד עם העליות של אילת- אסף נחשב לרוכב מדהים במישור אבל קצת מתקשה בעליות. סביר להניח שהוא לא יעמוד בקצב השחייה של הדבוקה הקידמית, אבל אז יגיע משקל הניסיון שלו, וכאן הניסיון משחק תפקיד חשוב מאוד. הנסיון ישפיע מאוד על קטע ההחלפה מהשחייה לאופניים שיכול לקבוע המון. לאחר ההחלפה כמובן שתשאל השאלה כמה וואטים אסף יצטרך ללחוץ כדי להדביק את הדבוקה שיציאה לפניו מהמים.

אז לסיכום כאן גם בחצי המרחק יהיה לא פחות מעניין ממה שיקרה במרחק המלא!


אוהבים גם טיולים, סקי ואאוטדור? הכירו את אאוטפאנל- לחצו פה לכניסה