קרבון בשטח?? כן כן כן. התנועה של חברת סאקוני לכיוון חדש הביאה לה פופולריות מוגברת בהחלט. אני מסתכל על קוי הזינוק במרוצים ב 2022 ורואה שהרבה בחרו אותה כנעל המירוץ שלהם. גם בשטח סקוני יודעים את העבודה שנים, ואת הדגם המקסימלי החדש, ה Endorphin Edge הייתי חייב לנסות.

בוקר קריר במושב אמץ

מעירים את הילדים מוקדם ויוצאים בנסיעה למרוץ אמץ לזכרו של אביב זהר ז”ל, במושב אמץ. על הרגל הנעל החדשה לשטח של חברת סאקוני, ה Endorphin Edge שאספתי רק אתמול. הספקתי לרוץ איתה ערב לפני כמה קילומטרים בשביל התחושה, ממש לא מספיק. אך מהחוויה הראשונית היא הרגישה לי נוחה ומהירה, ואני מחליט שהיא הנבחרת למרוץ. מדובר על 5 ק”מ בשטח, עם עיקולים חדים. קבלת הפנים של המירוץ נהדרת, פוגשים חברים והתחושה היא שהיום תהיה ריצה טובה.

המסלול יחסית מהיר, אבל בכל זאת השטח קצת בוצי, עם אבנים, בורות ושלוליות. אני מוצא את עצמי בחמישייה הראשונה ויחסית מצליח לעמוד בקצב שלהם. כל שאר ה 4 לפחות 10 שנים פחות ממני בגיל ונראים מאומנים להפליא. תחושת הנעל מצויינת ואני דוחף קילומטר ראשון ב 3:49 דקות. מציץ בשעון ומרוצה מאוד. הנעל מרגישה סופר מהירה! התחושה של המומנטום לפנים שפלטת הקרבון נותנת, מרגישה לי טוב. העיקולים מתחילים ו 3 מתוך ה 4 שהיו איתי מתחילים להתרחק. אני מבין שאותם כנראה לא אוכל להשיג, אבל להגיע במקום ה 4 והמכובד יהיה טוב. תוך כדי הקצב המהיר ביותר (בשבילי) אני חושב על הנעל, וכמה שהיא מרגישה לי כמו נעל כביש במהירות והנוחות. אני רגיל לנעלי שטח שהן עדינות ומהירות, או אגרסיביות ואיטיות. מסיים את המקצה על 20:05 ומרוצה ביותר! פתיחה טובה למערכת היחסים שלי עם ה Endorphin Edge.

לפני שתמשיכו- תנו באימייל ונפנק אתכם!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כרטיס ביקור

  • דגם: Saucony Endorphin Edge
  • ייעוד: ריצת שטח מהירה עם שיכוך מקסימלי ופלטת קרבון
  • טכנולוגיה: ריפוד קצף PWRRUN PB וצלחת סיבי פחמן CarbiteX™ 
  • משקל: גברים 255 גרם (מידה 42.5) ונשים 221 גרם
  • דרופ: 6 מ”מ (35 מ”מ בעקב ו 29 מ”מ בכרית כף הרגל)
  • מחיר: 1099 ש”ח
  • באתר היבואן

Endorphin Edge, מפתיע עם קרבון בשטח

נעלי שטח מהירות עוד לא היו לי

לאחר 100 ק”מ עם ה Endorphin Edge אני מודה שנעל כזאת עוד לא הייתה לי, ואני שמח שהיא הגיעה אלי לביקורת. אני חובב נעלים גדול. במהלך השנים של ריצה והליכה בשטח החלפתי עשרות של נעלים, ולא בגלל שהייתי חייב, אלא מפני שאני אוהב ציוד! 

נעל קרבון מהירה ייעודית לשטח עוד לא ניסיתי, כי זה פשוט מוצר שאין ממנו הרבה היצע בשוק. ועכשיו אני גם יכול להעיד שיש לה מקום מיוחד אצלי בארון הנעלים. אין לי ספק שאשלוף אותה קבוע במירוצי שטח מהירים וקצרים, כי בתחושה שלי אחרי מרוץ אמץ, שהיא לגמרי סייעה לי בתוצאה. בנוסף, היא נותנת פייט גם בריצות הארוכות למגוון הדגמים מהחברות השונות שיש לי בארון (ויש הרבה!). ב 2019 כשסיימתי את סובב העמק 166 ק”מ, בתחנה המרכזית הבאתי איתי 4 זוגות של נעלים כדי לגוון. בפועל השתמשתי רק ב 2. לאחר היכרותי עם Endorphin Edge אין לי ספק שהייתי בוחר אותה בטופ 2.

חלק עליון (גפה)

אני לא נוטה להתלהב במיוחד מגפה, מכיוון שאני דיי נוח בנעלים ומרגיש טוב עם רובן. אני לא מתלהב מגפה קשה במיוחד, אך היא גם לא חייבת להיות דקיקה וגמישה כדי להיות לטעמי.  

הגפה – ב Endorphin Edge מרגישה דיי סטנדרטית לנעל שטח ועוטפת את כף הרגל טוב. הרשת החיצונית היא חתיכה אחת ללא תפרים עד החלק האחורי וזה מרשים. הרשת צפופה ואמורה לסייע לדחיית לחות, ש”תחליק” למטה, האם זה עובד? בערך וטוב שכך, כי היא גם לא מיועדת להיות נגד מים, וכאן בארץ נידוף לחות וניוד של חום חשובים יותר. למרות שהרשת לא גמישה כלל, היא גם אינה קשיחה במיוחד. מסביב לכל הגפה ישנו פס גומי, שימנע את הכשל והחורים במקומות האסטרטגיים האלו, וזה מעולה כי אין דבר יותר מעצבן מלקנות נעל פרימיום, ואחרי ריצה אחת לגלות שאבן ארורה שרטה אותה ויש חור. 

ריצת שטח

הלשונית – דקיקה למדי. ולמרות שהיא כן מחוברת לצידי הנעל מספיק גבוה, עדיין יש לה נטייה לצנוח תוך כדי פעילות לצד הלטרלי. מצאתי שגם קשירה חזקה לא תמנע את זה. אומנם זה לא מפריע לי לפעילות, והעובדה שהלשונית בצד לא גורם לי ללחץ או אי נוחות, אבל אסתטית זה קצת פחות לטעמי. ניתן למנוע את זה ע”י קשר עם השרוכים באמצע הלשונית, ובכך להכריח אותה להישאר במקום. לא חובה, אבל למי שזה מפריע בעין כמוני, יש פתרון.

מערכת הקשירה – במרכז הגפה משני הצדדים, יש חריץ של כס”מ וחצי, ומתוכו יוצאות רצועות שמתחברות לבסיס הסוליה. זה דבר דיי נפוץ, ואני שמח לראות את זה גם כאן. השרוך איכותי ויש מספיק נקודות וחורי קשירה כדי לענות על הצרכים וההעדפות של מגוון הרצים.

ריפוד וקופסת העקב – הנעל קלה למדי, וכך גם הריפוד שלה. אך הריפוד לא מינימליסטי כלל, והוא גם לא שמן במיוחד. אישית הייתי מעדיף טיפה יותר ריפוד, ואולי קצת יותר גובה. שכבת הבד החיצונית של הריפוד הפנימי אינה מודבקת לספוג מתחת, וזה יכול לגרום לסוג של קיפול בגלל שזה רפוי. כמובן שמדובר באינטראקציה של העקב שלי אישית עם קופסת העקב. בכל זאת, למרות שהייתי מעדיף דיוקים, היא נוחה לי ולא נוצרו לי בעיות בריצות מהירות או ארוכות בשטח.    

הרוחב – אין מידות רוחב, אבל בהרגשה האישית שלי בתור אחד שלוקח מידת רוחב 2E, שהיא רחבה ונעימה לרגל שלי. בריצות ארוכות עם נעל על הצד הצר יותר אני חווה אי נוחות, ולכן חשוב לי שלא יהיה לחץ על הצד הלטרלי של כף הרגל, שכן בסוף יכול להעיק. 

מערכת ה CarbiteX™ ו PWRRUN PB

מערכת ה CarbiteX™ היא פלטת קרבון שהומצאה ותוכננה במיוחד בשביל שטח, היא תעניק לכם הנעה קדמית בחינם. אם זה עובד או לא, מדעית לא בדקתי, אבל אני יכול לשתף בתחושות האישיות והן מצויינות. מנעלי קרבון אחרות שהיו לי, לא תמיד הסתדרתי עם הקשיחות ולעיתים זה היה אף מפריע לי בהאמסטרינג (השריר בחלקו האחורי של הירך). התחושה היא מהירה ומבחינתי, פלטת קרבון מעניקה בדיוק את התחושה שחברת סאקוני מכוונת אליה. כך גם ההרגשה בתחושת הקרקע בריצה בירידות, ואני לא מתכוון לתחושת האבנים (שאת זה אני מעדיף אישית לא להרגיש כמעט כלל, וגם מתחת לשכבת הגומי יש פלטת אבנים ייעודית), אלא לאנרגיה החוזרת מהקרקע בעקבות האינטראקציה עם פלטת קרבון. 

אם כבר בעובי הסוליה עסקינו, ריפוד הקצף PWRRUN PB העבה (35מ”מ) מפחית את תחושת האבנים שדיברתי עליה קודם, לתחושה מינימלית. זאת אותה טכנולוגיה שסאקוני מכניסה לנעלי ריצת הכביש התחרותיות שלה, וזה מעולה שבחרו להכניס אותה גם לשטח. הסוליה כמכלול מרגישה יציבה ומספיק קשיחה כדי שלא תמרח בעיקולים קיצוניים בריצה מהירה, או על קצוות של אבנים. דבר שקצת חששתי ממנו, בעקבות הגעת הטכנולוגיה מהכביש. בנוסף להכל, בשילוב על טכנולוגיית SpeenRoll (גלגול מהיר מעקב לכרית כף הרגל) זה ברור שהנעל מכוונת למהירות וביצועים גבוהים. אישית אני לא רץ עם מדרסים, והנעל כן מספיק מרווחת כדי להכיל כאלו. אבל כן היה לי חסר 1 או 2 מ”מ בחלק המדיאלי של כרית כף הרגל.

סוליה קרבון

הסוליה התחתונה

אני שמח לבשר שהסוליה התחתונה (הגומי, מה שנקרא), מלאה ומכסה את כל החלק התחתון של הנעל עם טכנולוגיית PWTRAC שמספקת אחיזה מצוינת ואחידה לכל אורך ורוחב הסוליה. זה משמח כי נעלי שטח עם שטחים חשופים בשכבת הגומי נוטות להיפצע הרבה יותר מהר. עם זיזים של 4 מ”מ, שהם מספיק ארוכים כדי לתקוף שטחים קלים עד בינוניים פלוס, אבל גם אם תחליטו לרוץ איתה בכביש מדי פעם, זה לא יהווה בעיה משמעותית, חוסר אחיזה וחלקלקות מוגזמת, כמו בנעלי שטח עם זיזים ארוכים יותר, פחותים יותר ואגרסיביים יותר. הזיזים בצורה של V בכיוונים שונים כדי לאפשר אחיזה אופטימלית בעליות, ירידות, ולא להפריע יתר על המידה במישור. 

לחצו פה להצטרף לערוץ ראנפאנל בטלגרם!

עיצוב אש!

לוגו ענק, צבעים עדכניים ומיעוט בגימיקים מיותרים, אני מוצא את הנעל הזאת הורסת! היא גם גרפה לא מעט מחמאות כשהוצאתי אותה לביקורת ההמונים בתיכון שאני עובד בו בתור מורה לספורט, ובגינה עם הילדים אחרי הגן. אני חושב שהסיבה העיקרית היא שהנעל לא צועקת “ריצה ריצה שטח שטח”, אלא יכולה להתאים במראה שלה גם למפגש שאינו כולל ריצה בהכרח. אומנם הביצועים שהיא מציעה והמחיר שלה לא יום יומיים, אך אני מוצא שהמראה כן. 

Endorphin Edge, מפתיע עם קרבון בשטח

דרופ 6 מ”מ

אין לי יותר מדי מה להרחיב, זה דרופ בינוני ואני שמח לראות את סאקוני מתאימים את עצמם. הרצים היחפים וחובבי הזירו יגידו שזה המון, וחובבי מיזונו יגידו שזה מעט. בסופו של דבר, דרופ זה נתון לטעם אישי. אישית, אני מגוון בין דרופים לעבודה על מגוון הפוזיציות של המגע עם הקרקע. 

איך היא בכביש?

שאלה שלא באמת כל כך משנה, כי מדובר על נעל שטח דיי טוטאלית. אבל כולנו יודעים שריצות סופ”ש חברתיות הן מגוונות, ולעיתים רבות עוברות בחלקים של כביש. לא יצא לי לרוץ איתה המון על כביש, אך כשכן רצתי, היא התנהגה יפה מאוד. הזיזים בסוליה כאמור כן יחסית אגרסיביים, אבל לא בצורה שתהיה מורגשת או תציק. היא אמנם קצת קשיחה ומכילה פלטת אבנים, אך לא מצאתי את זה בעייתי בעליה על הכביש.

Endorphin Edge, מפתיע עם קרבון בשטח

יתרונות

  • פלטת קרבון להחזר אנרגיה ומהירות
  • סוליה מלאה לשמירה על עמידות הנעל
  • אחיזת הרגל מעולה, וניתן לשרוך אותה חזק בנוחות
  • רחבה מספיק ללא מידת רוחב
  • יפיפיה ותגרוף מחמאות, צבעים מעניינים
  • שיכוך מקסימלי במיטבו עם תגובתיות גבוהה גם למהירויות בינונית/מהירות

חסרונות

  • ללשונית יש נטייה לצנוח לחלק הלטרלי של הנעל
  • ריפוד העקב מינימלי יחסית
  • הגפה מוקפת בשכבת הגנה מגומי שמרגישה בתחילת השימוש טיפה קשה
  • מחיר גבוה לנעל קצה

ריצת שטח

לסיכום: נעל קרבון סופר מהירה לשטח

בתוך עולם מגוון של נעלי ריצה ונעלי שטח בפרט, הדגם הזה מייחד את עצמו. הנעל נוחה, מהירה, יפה וייעודה מיוחד. פלטת הקרבון בהרגשה האישית שלי עושה את ההבדל, ונותנת בדיוק את האדג’ שחיפשתי (כמו שמה של הנעל) הקצת יותר הזה, שיקח אותי לתוצאה שאני רוצה. הסוליה האמצעית והחיצונית עובדות ביחד טוב עם כל הטכנולוגיות הנ”ל. השימוש בה גם כן יכול להיות מגוון והייתי לוקח אותה לריצות קצרות, ארוכות וגם משולבות כביש אם אין ברירה, בבטחון רב. כן, המחיר שלה גבוה, אבל גם לא חריג מנעלי קרבון מהיצרנים האחרים.  

בחן וצילם: שחר אלוש

⬇️⬇️⬇️ אגב, שמת לב למלבנים האלה לשיתוף כתבות? אם אהבת את התוכן שלנו, התודה הכי גדולה עבורנו היא שיתוף שלהן לקבוצות הווטסאפ והפייסבוק שלך