עם שחרור הרסן מהמרוצים יצא קול קורא לאחת מסנוניות מרוצי הלילה הראשונות, מרוץ חיפה. הוא מתקיים באחד המקומות הייחודיים של העיר – הנמל. השנה, בשונה משנים קודמות חלקו המהותי של המסלול היה בתוך נמל חיפה, מה שהעניק חוויה ייחודית למי שגדל בסביבה ונוף שהיה שווה את הכל עוד לפני קו הסיום.

אני גדלתי בקריות וביליתי רבות בחיפה. את הנמל תמיד זכיתי לראות מעבר לשערים ולגדרות המקיפות אותו. המראה מרחוק של האוניות העוגנות בו תמיד עוררו בי חלומות על הפלגות למדינות מעבר לים וסקרנות לראות אותן מקרוב ולכן כאשר ראיתי את המסלול לאחר כניסה אל לוח המרוצים של ראנפאנל, מיהרתי להירשם. מסלולי הריצה היו של 5 ו-10 קילומטר, אני בחרתי במסלול של ה-10 קילומטר. את המירוץ הפיקה עיריית חיפה בשיתוף חברת גולדפיש.

מרוץ חיפה בנמל

הנמל 

בחירתו של אזור ההתכנסות בשער 5 שהינו השער הראשי לנמל היה בחירה מצויינת מבחינת זמינות ונוחות הגעה. ישנה תחנה רכבת במרחק כמה דקות הליכה, תחנת מטרונית קרובה ואפילו חנייה הייתה בנמצא. צעד יפה בעיניי של ההפקה היה לתת מענה לרצים רבים אשר לא נרשמו מראש וגילו לשמחתם כי קיימת עמדת רישום במקום. למי שלא אסף את הערכה בימים שלפני המירוץ ציפה תור ארוך בעמדת חלוקת הערכות ובשלב מסוים הסתבר שבאחת המידות נגמרו החולצות הממותגות ולרצים חולקו חולצות ללא מיתוג המירוץ. נספר שהערכה הכילה חולצה, מספר חזה ומבחר מצומצם של דוגמיות.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מעמדת הרישום עברנו דרך עמדת בידוק תו ירוק שהייתה יעילה ומהירה אל מתחם ההתכנסות. שם חיכתה עמדת שמירת חפצים חינמית, במה גדולה, מתחם אקספו סולידי, צמד תקליטנים ויעל מקל המנחה עם אנרגיות הבלתי נגמרות. כל אלו עזרו לייצר אווירת מסיבה ויחד עם תאורה מיוחדת על רקע האוניות נוצרה אווירה מדהימה ומחזה מרשים. כמה דקות לפני ההזנקה ואנחנו מוצאים את עצמנו בחימום מקפיץ ומלהיב. אחוז הרצים הגבוה שהשתתף בחימום העיד כנראה על געגועי הרצים לארועי ריצה המוניים. לאחר דחייה של 10 דקות בהזנקה התקדמנו אל שער הזינוק וגם שם צפיפות הרצים בשרוול לפני ההזנקה העידה כנראה על רמת הגעגוע לאירועי הריצה.

מרוץ חיפה זינוק

מרוץ חיפה. המירוץ בעיר עם תחתית

20:40 ואנחנו מזנקים. המסלול מתחיל בריצה לכיוון מערב בתוך הנמל כאשר מצד ימין שלנו עשרות מכוניות ומעליהן נישאים עגורנים מרשימים. רצים בתוך הנמל ויוצאים משער 10 הקרוב לבית החולים רמב”ם. לאחר מכן פונים שמאלה בכיכר צים, עוברים במנהרת חיל-הים ופונים שמאלה לעבר רחוב העצמאות. חלוקת הכביש לנתיב ריצה הלוך ונתיב ריצה חזור בוצעה על ידי קונוסים שמוקמו במרכז הכביש. חוסר תשומת לב והתקלות באחד מהם גרמה למעידה של רצים רבים. חלפנו על פני הבניין המפורסם של ממגורות דגן, והמשכנו בריצה ברחוב העצמאות, לב ליבה של העיר התחתית חיפה.

הריצה ברחוב העצמאות לוותה בצפירות וקריאות עידוד מצד הנהגים אשר נסעו בצד השני של הכביש. באזור העיר התחתית האוויר היה קצת יותר חנוק וחסרה לנו הבריזה מהים. אנחנו מאיצים קלות אל נקודת הסיבוב אשר נמצאת ליד תחנת רכבת השמונה שם אנחנו פוגשים גם את עמדת המים הראשונה. בהכוונתם ועידודם של המתנדבים אנחנו פונים פניית פרסה חדה וחוזרים על עקבותינו ברחוב העצמאות כאשר הפעם כבר ידענו להיזהר מהקונוסים במרכז הכביש. המכוונים מצביעים לנו לכיוון מנהרת חיל הים, ואנחנו חזרה בשער 10, הפעם בריצה אל תוך הנמל בליווי רוח לילית נעימה וקרירה.

מרוץ חיפה

לכיוון סיום המרוץ

חזרנו בנתיב מקביל לנתיב ההתחלה עד לנקודה בה חולפים על פני שטח ההתכנסות ושער הסיום, המעבר מקשה מנטלית על חלק מהרצים ומוציא לחלקם את הרוח מהמפרשים. המסלול ממשיך אל לב ליבו של הנמל כאשר מעלינו מתנשאות אוניות משא בגובה של גורדי שחקים, חלום ילדות שמתגשם. בפנייה שמאלה לכיוון הים מקבלת אותנו רוח פנים קרירה, הרגליים קצת עייפות והעיניים כבר מחפשות את נקודת הסיבוב חזרה, אנחנו רצים על המזח ולשמאלנו  הים במלוא תפארתו ואורות העיר חיפה ברקע. מבחינתי היה שווה להגיע עד לכאן רק בשביל זה. אנחנו חולפים על פני נקודת הסיבוב של ה-5 קילומטר אשר סומנה באופן ברור ולוותה בסדרנים אשר עשו את עבודתם נאמנה.

עוד כקילומטר ריצה על המזח והנה נקודת הסיבוב חזרה לכיוון נקודת הסיום, ההשתלבות עם רצי ה-5 יוצרת צפיפות על המסלול ויחד עם הרגליים העייפות המקשות על נסיונות ההתחמקות קצב הריצה יורד. צוואר הבקבוק משתחרר כאשר באופק מתגלים האורות המנצנצים וברקע נשמעת מוזיקת מתחם ההתכנסות, זו הדגישה את החוסר בעמדות מוזיקה לאורך המסלול. באזור הזה מתגלה מסלול דליל ברצים, הזדמנות להאיץ אל מעבר קו הסיום. המבט מחפש את המצלמה האוטומטית ולא מוצא אותה. שרוול הסיום מוביל אותנו אל המתנדבים אשר מעניקים לנו את מדליית הסיום ומחלקים מים. במתחם הסיום המתינה עמדת התרעננות בבירה ללא אלכונהול מוזיקה מקפיצה להנאת המסיימים. לדעתי תגבור המתחם בפוד טראקס היה עוזר להשאיר את האנשים עד שעות מאוחרות בשטח ההתכנסות ולהנות מהמסיבה.

מרוץ חיפה – לסיכום

לאורך השנים תמיד זכיתי לראות את הנמל רק מעבר לחומות ולשערים. תחושת הראשוניות ויחודיות המסלול הייתה ערך מוסף גדול עבורי ואני בטוח שגם עבור מרבית הרצים. המסלול השטוח ברובו למעט הירידה למנהרת חיל הים והעלייה חזרה היה ידידותי לרצים שלא מחפשים מסלול מאתגר כמו במרתון ירושלים.

RUNPANEL גם בטלגרם – כנסו!

הדברים שאשמח לראות בהם שיפור בשנה הבאה הם פתרון אחר לקונוסים המסיביים שהוצבו בדרך והצבת עמדות מוזיקה בדרך, שהיו עוזרות להעיר את העיר עוד קצת. בסיכום החוויה עבורי אני נהניתי מהחוויה הייחודית והמסלול הלילי במזג אוויר צונן.

מאת: הוד קליין

ראנפאנל אימון אישי – התוכנית שתקפיץ אתכם מדרגה בריצה