כשרצים מוקדם בבוקר לפני הזריחה צריכים פנס שמאיר למרחק גדול ובעוצמה מספקת לזהות מכשולים. קל וחומר למי שעושה את הריצות האלו בשטח. לקחנו למבחן את Nitecore UT 27, פנס ריצה קומפקטי בעל שתי אלומות מרכזיות וזמן עבודה ארוך.

כמשתתף ריצות אולטרה אני זקוק לפנס ריצה אשר יודע להאיר לזמן רב, יושב בצורה טובה על הראש, מאיר בעוצמה מספקת ובאותה מידה גם נח לנשיאה לאורך זמן. פנס שימשיך לעבוד גם אחרי שהוא נרטב מהגשם שהחליט להפתיע, שימשיך לעבוד אם בטעות הוא נפל לפודרה באחד מהשבילים. פנס שתהיה לו אפשרות להאיר גם לרוחב וגם למרחק ואם הוא נטען ויש לו אפשרות להחלפת הסוללה הריקה בסוללה טעונה זה בונוס משמעותי, האם ה UT 27 נותן מענה על כל אלה?

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תיאור פנס הריצה

  • 2 נורות לד לעוצמת תאורה מקסימלית: 520 לומנס 
  • לד תאורת מיקוד:
    • עוצמת תאורה מקסימלית במצב ממוקד (תאורה צהובה):  420 לומנס
    • זמן עבודה מקסימלי: 6 שעות
  • לד תאורת הצפה:
    • עוצמת תאורה מקסימלית: מצב תאורת הצפה 200 לומנס
    • זמן עבודה מקסימלי: 8 שעות
  • מרחק הארה מקסימלי: 128 מטר
  • זמן עבודה מקסימלי: 13 שעות
  • משקל כולל: 74 גרם
  • תקן עמידות למים ואבק IP66 
  • ייחודיות: 2 אלומות, פלוס תאורת עזר אדומה
  • מחיר: 239 ש”ח
  • ניתן לרכוש ב https://www.nitecore.co.il

פנס NITECORE

קל ועוצמתי

מהרגע שנשלף משקית האחסון שלו ניתן להרגיש כי ה UT27 עשוי מחומרים איכותיים, החל מבית הפנס, הלחצנים ורצועת הראש. הפנס בעל 3 מקורות אור הממוקמות אחת ליד השנייה בחזית הפנס: אלומה רחבה בעלת עוצמת אור של 200 לומנס, אלומה ממוקדת בעוצמה של 420 לומנס ואלומת עזר אדומה הממוקמת במרכז בעלת עוצמה של 16 לומנס. האלומות מתופעלות על ידי 2 לחצנים הממוקמים בחלקו העליון של הפנס.

רצועת הראש רחבה ועשויה מחומרים נעימים למגע, בתחתית הרצועה פס סיליקון אשר מונע מהרצועה להחליק. הרצועה עשויה מבד נושם ומשולבים בה אלמנטים מחזירי אור. התאמת הגודל מתבצעת באופן פשוט וידידותי, מנגנון שינוי הגודל מורכב משתי לולאות פלסטיק אחת פתוחה ואחת עם גשר אמצעי. למרות שבית הפנס עמיד למים הוא עדיין ניתן לניתוק מרצועת הראש לטובת שטיפת וניקוי הרצועה.

פנס Nitecore

טעינה דו שימושית: סוללה נטענת או סוללות AAA 

בית הפנס הוא קופסא סגורה לחלוטין. הטעינה מתבצעת על ידי פתיחתה של חלקו האחורי של הפנס וגישה ישירה לסוללה עם תקע מסוג USB-C. ל-UT27 סוללה נטענת אשר ניתנת לשליפה וטעינה מחוץ לבית הסוללה ובזמן שהיא נטענת אפשר להשתמש גם בסוללות AAA נטענות או רגילות.

זה יתרון משמעותי: אם במקרה שכחתם להטעין את הסוללה המקורית תוכלו להכניס לבית הסוללה 3 סוללות AAA ולצאת לדרך. זה מאוד שימושי גם למסלולים רב יומיים, טרקים וכל שימוש מנותק ציביליזציה שאפשר להביא אליו כמה סוללות גיבוי. מסיבות אלו הפנס מתאים לרצי אולטרה או לטיולים ארוכים ללא חשמל.

 

עוד פיצ’ר ייחודי הוא הצגת אחוז הטעינה על ידי הבהוב. נפעיל את המצב הזה על ידי לחיצה קצרה על אחד מלחצני ההפעלה. מספר ההבהובים שהתקבל בתגובה מייצג את אחוז הטעינה:

  • 3 הבהובים – מעל 50%
  • 2 הבהובים – מתחת ל 50%
  • הבהוב אחד – מעל 10%
  • הבהובים מהירים – נדרש להטעין את הפנס בהקדם.

 UT27 NITECORE

תפעול פנס הריצה

תפעול הפנס מתבצע על ידי 2 לחצנים  הממוקמים בחלקו העליון של גוף הפנס, הלחצנים עשויים גומי בעל חספוס לתפעול נח. הלחצנים מסומנים באותיות T – תאורת מיקוד למרחק, W – תאורת הצפה לרוחב. תפעול תאורת מרחק – לחיצה ארוכה על כפתור T תדליק את תאורת המיקוד, לחיצה קצרה נוספת תשנה את עוצמת ההארה. חשוב לציין כי תאורת המיקוד היא תאורה צהובה כך שבמקרה של ערפל ניתן להשתמש בה מבלי להסתנוור. לחיצה ארוכה על הלחצן תכבה את הפנס.

תפעול תאורת מרחק – לחיצה על לחצן W תדליק את תאורת ההצפה גם פה לחיצה קצרה נוספת תשנה את עוצמת ההארה. כיבוי יתבצע על ידי לחיצה ארוכה  כאשר אחת מהנורות דולקות לחיצה קצרה על לחצן התאורה השניה תעביר את התאורה אליו.

בזמן שאחת התאורות  דולקת ותרצו עוצמה חזקה יותר תוכלו לעבור למצב טורבו על ידי 2 לחיצות מהירות על אחד הלחצנים. במצב זה הפנס יישאר רק למשך 30 שניות ואז יחזור אוטומטית למצב תאורה בו היה מצוי לפני הלחיצה.

תפעול תאורת העזר האדומה יתבצע ממצב כבוי על ידי שתי לחיצות מהירות על אחד הלחצנים, לחיצה נוספת ותאורה האדומה תהבהב. מעבר למצב כבוי יבוצע שוב על ידי לחיצה ארוכה. במצב אחסון ניתן לנעול את הלחצנים כדי למנוע הפעלה מיקרית על ידי לחיצה רצופה על שני הלחצנים, לשחרור הנעילה נדרשת שוב לחיצה ארוכה.

פנס ריצה היברידי

תאורת הצפה

יצאנו לרוץ

בתקופת המבחן ריצות החושך שלי מתחילות בשעות הבוקר המוקדמות, החשוכות והחורפיות. מיותר לציין שחושך מוחלט בחוץ והתנאים מושלמים לבחון את הפנס. כדי לחבוש את הפנס הגדלתי את הרצועה. הגדלת הרצועה מתבצעת בצורה נוחה וקלה על ידי משיכת הרצועה מצד אחד של לולאת הגשר והידוק מתבצע על ידי משיכה מצידה השני.

הרצועה יושבת בצורה נוחה מאוד על הראש, לפנס 4 מצבי הטייה אפשריים דבר אשר מגביל מעט בבחירת הזווית הנכונה עבור הרץ,  כיוונתי את הפנס באופן כזה שיאיר למרחק המרבי קדימה. תפעול הפנס גם כאשר לא רואים את המפסקים פשוט – לחצן ימני תאורת מיקוד, לחצן שמאלי תאורת הצפה.

בריצות אשר התחילו על שביל רחב ובחרתי במצב הצפה, התאורה אכן מאירה באופן רחב ובטווח בקרוב העוצמה מאפשרת ריצה בטוחה ללא חשש מעידה, אך לא מאפשרת להסתכל קדימה למרחק. כאשר רצתי עם שותפים הלובן שלה סינוור אותם בהטיית ראש שלי הצידה גם היא לא הייתה גדולה. במעבר לשטח או בריצות  שטח ייעודיות השתמשתי בתאורת המיקוד, המעבר לתאורת הצפה לתאורת המיקוד פשוט תפעולית.

בריצה הוא מאפשר לרוץ יותר בביטחון בשטח מכיוון שניתן להסתכל יותר קדימה ולזהות מכשולים מרחוק. כמו כן האור הצהוב והחם מייצר רוגע בעיניים ובמקרים בהם היה ערפל לא נגרם סינוור מאלומת האור. במהלך הריצה הפנס יושב באופן יציב על הראש ולא קופץ, רצועת הראש מרגישה נעימה ולא מציקה. פס סיליקון גם מדביק באופן יותר טוב את הרצועה מצב וגם מונע טפטוף של זיעה לעיניים.

פנס היברידי

תאורת מיקוד צהובה

בריצות אשר בוצעו עם שותפים, ביקשתי משותפי לריצה לא להדליק את הפנסים שלהם, במצב תאורת הצפה האלומה הרחבה והקרובה סיפקה תאורה בטוחה ומספקת לכולם. כאשר עברתי לתאורת מיקוד המענה היה פחות טוב הרצים מאחורי הרגישו חוסר ביטחון ונדרשו להדליק את הפנסים שלהם.

בזמן הריצה בשטח היו מקומות בהם נזקקתי לתאורה חזקה יותר כדי לרוץ בבטחה, במקומות אלו עברתי למצב טורבו, מצב בו שתי הנורות דולקות המצב מקסימלי. מצב טורבו נמשך אוטומטית במשך 30 שניות ואז הפנס חוזר עצמאית למצב בו היה לפני, במקרים מסוימים 30 שניות היו זמן קצר מדי. במקרים בהם זרחה השמש ועדיין רצתי השארתי את הפנס על הראש, משקלו הקל והרצועה נחה סייעו לכך שלא ארגיש באי נוחות גם אם רצתי עם הפנס מספר שעות.

לסיכום

הUT 27 פנס ריצה קומפקטי, קל משקל, נוח וקל לתפעול, עמידותו במים ואבק מאפשרים לרוץ איתו בל תנאי מזג אוויר, בזכות הרצועה הנוחה גם לאחר ריצה לאורך זמן לא הורגשה אי נוחות, זמן הסוללה הארוך יחסית האפשרות להחלפת סוללה היא יתרון משמעותי וכן המענה כפול שהפנס נותן לתאורה ממוקדת ולמקומות בהם נדרשת אלומה רחבה. חוסר היכולת לכוון לכל זווית מהווה חסרון במקרים מסוימים וכן זמן התאורה במצב טורבו קצר מדי לטעמי. 

מאת: הוד קליין