הנעל הרשמית של מרתון תל אביב 2022 – ON Cloud Stratus V2. היא מיוחדת במראה, שחורה כמעט לחלוטין ובעלת סוליה שמנמנה. נחתה אצלי שבועיים לפני האירוע עצמו וכבר הספקתי לרוץ איתה מעל 100 ק”מ אימונים ואת המקצה המלא במרתון תל אביב 2022.

ספונסר של אירוע ענק

חברת ON נכנסה לנעלים גדולות והפכה לנעל הרשמית של אירוע הריצה הגדול בישראל. משיטוט בפייסבוק ניתן היה לראות את החולצות השוות שקיבלו הפייסרים. מנסיעה על כבישים ראשיים ראו את הנעל מככבת וחתיכה במיוחד בפוסטרים ענקיים. בגלל שאני בוחן אותה, חיפשתי אותה על רגלי הרצים באירוע עצמו ונתקלתי בה לא מעט פעמים. חברת און, היא חברה שוויצרית, ומייצרת נעליים ייחודיות במראה ללא ספק. אמנם קיבלתי דגם נטול צבעים, אך הנעל גם מגיעה בצבעים מיוחדים שחברת ON ידועה בהם. זאת הנעל השלישית שלי של חברת ON, ומעולם לא הייתי מאוכזב, איך תהיה הנעל החדשה?

לפני שתמשיכו- תנו באימייל ונפנק אתכם!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

ON Cloud Stratus – כרטיס ביקור:

  • באתר החברה
  • ייעוד: ריצת כביש ניטרלית עם שיכוך מקסימלי
  • דגם: Cloud Stratus V2
  • טכנולוגיה: Cloudtec HELION
  • משקל: 305 גרם (מידה 42.5)
  • דרופ: 6 מ”מ 
  • מחיר: 890 ש”ח (750 ש”ח לחברי מועדון)

נעל המרתון

הרגשה של בית כבר מהנעילה הראשונה

אני שחר ואני חובב ציוד! אני מתעמק בנתונים, רואה וקורא חומרים ואוהב להיות בקיא במגוון המוצרים של רוב החברות. אני לפעמים קונה מסקרנות ציוד שמראש ידוע לי שהסיכוי שיתאים לי נמוך מאוד, רק כדי להרגיש את מה ש”כולם מדברים עליו”. כך גם רצתי עם 2 שעונים במשך שנים ועוד לא מעט שיגעונות, למי שמכיר אותי. 

הנעל הגיעה אלי, ומיד הוצאתי אותה מהקרטון ונעלתי על הרגל. ההרגשה הראשונה הייתה שהיא רחבה באזור הקדמי (וזה טוב, כי החברה לא מציעה מידות רוחב), והבהונות שלי חופשיות לזוז. בתור אחד שקונה מידת רוחב 2E זה היה מצוין. לא חיכיתי יותר מדי, ויצאתי לריצת 5 ק”מ ראשונה בפארק ליד הבית. אני מגוון בין נעלי הריצה שלי וגם בדרופים, ואני יכול להעיד כשיש נעל שפחות נוחה לי, אני מזהה את זה מיד. אך הפעם הייתה הרגשה שבריצה עיוורת, ללא ידיעה איזו נעל על הרגל שלי, לא הייתי יכול לנחש שזו נעל חדשה. היא הרגישה טוב, כמו נעל שכבר רצתי איתה בעבר. ההרגשה הייתה רכה אבל מגיבה, וניכר שהעתיד שלי איתה יהיה מצוין. לא העלתי על דעתי שאצא לרוץ מרתון מלא עם נעל שרק הכרתי, אבל אחרי הריצה הראשונה, לא שללתי את האפשרות שזה אכן יקרה.

ON CLOUDESTRATUS

חלק עליון (גפה)

אני לא נוטה להתלהב במיוחד מגפה, מכיוון שאני דיי נוח בנעלים ומרגיש טוב עם רובן. אני לא מתלהב מגפה קשה במיוחד, אך היא גם לא חייבת להיות דקיקה וגמישה כדי להיות לטעמי.  

הגפה ב-ON Cloud Stratus מרגישה דיי סטנדרטית ועוטפת את כף הרגל טוב. הרשת החיצונית היא חתיכה אחת ללא תפרים עד החיבור לקופסת העקב. הרשת מרגישה גמישה למרות שהיא לא גמישה כלל, והרשת החיצונית היא רק שכבה אחת מתוך 2 בגפה. בפנים יש שכבה נוספת צפופה יותר ומופרדת מהחיצונית (כמו גרב), שתמנע כניסה של אבק ותעניק הרגשה עוטפת. זאת אחת הפעמים הבודדות שאני רואה את זה בנעל כביש שלא מיועדת להיות נגד מים, והסיבה, מעבר לעטיפת הרגל לא ברורה לי. אך היא אינה מפריעה כלל וכאמור עוטפת בנעימות ומחזיקה את הרגל טוב. בחלקה הקדמי של הגפה ישנו פס גומי, שימנע את הכשל והחורים במקום האסטרטגי הזה. 

הלשונית מרופדת ונעימה לכל אורכה ורוחבה. יש נטייה לכל החברות וגם לON להתפשר על עובי הלשונית וליצר לשוניות דקיקות עם נטייה להתקפל. אישית אני לא אוהב את זה, ושמח שיש כאן לשונית “אמיתית” כמו פעם. לטעמי היא טיפה ארוכה מדי (זה נותן לנעל מראה יפה), ולמרות שזה לא משפשף או מציק, הייתי רוצה שהיא תהיה סנטימטר אחד פחות. הלשונית גם מחוברת לגרב הפנימית שהזכרתי בפסקה קודמת.

נעל ריצה On

מערכת הקשירה – “קשירת כוכב” החברה קוראת לסידור המיוחד בקדמת הנעל. אישית אני חושב שזה מגניב בטירוף מבחינת מראה ובהחלט מושך הרבה תשומת לב ומחמאות. האם זה מספק קשירה טובה יותר? אולי קצת, אבל לא משהו פורץ דרך שהייתי רוצה לראות בכל נעל מהרגע הזה והלאה. כמו בנעלי ON אחרות, הרינג העליון הוא הלוגו של און ואני חושב שזה טאצ’ מיוחד שנראה יוקרתי. בעזרת מערכת הגרב הפנימית וההרגשה היחסית יציבה של הגפה, יש הרגשה של קשירה חזקה, וקל לייצר אחיזה טובה של הגפה עם הרגל ללא קשירה הדוקה שתציק.

ריפוד וקופסת העקב – למרות שהנעל יחסית קלה, לא התפשרו על אחיזת העקב והחלק האחורי שלה קשיח ויציב. מודבקת שם חתיכת הגנה מגומי שתגן על העקב. החתיכה הזאת גם מספקת יציבות מקסימלית, ואין סיכוי שהחלק האחורי יתקפל ויאבד מהמבנה שלו. בדגמים הצבעוניים הוא גם נותן קונטרסט מעניין לנעל כשהוא בצבע אחר. לצערי אין לשונית בחלק האחורי, להכנסת רגל מהירה.

הרוחב – כאמור אין מידות רוחב, אבל בהרגשה האישית שלי בתור אחד שלוקח מידת רוחב 2E, היא רחבה ונעימה לרגל שלי, גם בריצה ארוכה של מרתון.

מערכת הHELION והסוליה התחתונה

מערכת החורים הכפולה לכל אורך הסוליה האמצעית היא חידוש, שפעם ראשונה מופיע על נעל של ON. בדגם הקודם זה היה חלקי. מבחינתי ההרגשה מעולה ויש תחושה שהרבה מחשבה ומחקר נעשה במיקום החורים, גודלם והמרווחים ביניהם, כדי לדמות סוליה מלאה אך קלה ומגיבה יותר. לפי ON, שתי שכבות של חומר ספוגי מתקדם Helion שמועשר בטכנולוגיית Cloudtec – פועלות במקביל לריכוך אופקי ורוחבי.

החלק הקדמי של הנעל דואג לפיזור הלחץ על פני כל שטח הסוליה בעת הנחיתה – דבר המאפשר שליטה מלאה תוך זינוק עוצמתי קדימה – נחיתה מרוככת יותר וריצה טובה יותר. בסוליה התחתונה ניכר שיש גומי בכל הנקודות הנכונות והנחוצות, אך לא מעבר לכך. הגומי מרגיש גריפי במיוחד, וכאמור יצא לי לבדוק את זה טוב טוב במרתון תל אביב 2022 במבול.

On

עיצוב ייחודי ויוקרתי

הלוק! מושך עיניים בכל מקום! ואני עוד קיבלתי את הצבע ה”פחות מעניין”. יוצא לי לבחון ולרכוש לא מעט נעלים, ותמיד בפארק אחרי שאני אוסף את הילדים מהגן אני שואל את דעת ההורים האחרים. אותם הורים שאני מכיר ויגידו את האמת. בנוסף, אני מורה לחינוך גופני בתיכון, וגם שם בני הנוער נוטים להגיד את האמת בפנים. הנעל מקבלת מחמאות בכל הגזרות! אולי בזכות מערכת הסוליה המיוחדת והשונה משאר הנעלים, אולי בגלל הדגלון הקטן והאדום שנותן מראה יוקרתי, אולי בגלל השיק אופנה ואולי בגלל הכל יחד. מה שבטוח, במרתון ראיתי את הצבעים האחרים, ובא לי גם אותם!

החלטתי לרוץ איתה מרתון מלא אחרי שבועיים

אני לא רץ מהיר במיוחד, לרוב בכביש האימונים שלי הם אימוני משך/נפח משעממים. הנעלים שאני נהנה לרוץ איתן יהיו בדרך כלל ממשפחת השיכוך המקסימלי עד בינוני, עם הרגשת פלאפיות עננית. ה-STRATUS שונה, היא אמנם מכוונת לאותה משפחה וקולעת, אך לטעמי היא יותר מגיבה, ומרגישה בנוח בקצב מהיר יותר. אין כאן יתרון או חסרון, זאת עובדתית מה שאישית הרגשתי. דווקא אהבתי את הרגשת ההתקדמות המהירה ומגיבה. אין פה איזו פלטת קרבון, רק סוליה שעל הצד הקשה יותר מהנעלים שאני רץ איתן בדרך כלל.

את מרתון תל אביב 2022 רצתי בצמוד לאבא שלי במקצה המלא 42.2ק”מ (שזה המרתון המלא הראשון שלו, ואני גאה ואוהב אותו מאוד). התלבטתי אם אכן לרוץ עם נעל חדשה, כי לחזור עם שלפוחית עצבנית או צפורן שחורה זה פחות לטעמי. אבל לאחר כ-100 ק”מ בשבועיים שקדמו למרתון, החלטתי שהיא מתאימה. 

מרתון תל אביב 2022

עכשיו אחרי המרתון אני יכול להעיד שהיא הייתה לי מצוינת. ממש כמו נעלי ריצה שאני מעדיף בשנים האחרונות. לא היו שלפוחיות, שפשפות, נקודות חמות או לחץ ספציפי על אף נקודה בכף רגלי. כ-20 ק”מ מתוך המרתון רצתי איתה כשהיא ספוגה במים לחלוטין. כף הרגל לא החליקה החוצה ולא הרגישה שהיא זזה ושוחה בתוך הנעל. הקשירה לא השתחררה ולא עצרתי למקצה שיפור שריכה, וההרגשה הכללית הייתה שהנעל דיי חמה למרות היותה רטובה לחלוטין.

דרופ 6 מ”מ

אין לי יותר מדי מה להרחיב, זה דרופ בינוני. הרצים היחפים וחובבי הזירו יגידו שזה המון, וחובבי מיזונו יגידו שזה מעט. בסופו של דבר, דרופ זה נתון לטעם אישי. אישית, אני מגוון בין דרופים לעבודה על מגוון הפוזיציות של המגע עם הקרקע. 

איך היא בשטח?

שאלה שלא באמת כל כך משנה, כי מדובר על נעל כביש טוטאלית. אבל כולנו יודעים שריצות סופ”ש חברתיות הן מגוונות, ולעיתים רבות עוברות בחלקים של שבילי כורכר. לא יצא לי לרוץ איתה יותר מדי על כורכר, אך כשכן רצתי, היא התנהגה יפה מאוד. החריצים העמוקים בסוליה כן מזמנים אבנים, אבל לא בתדירות שתציק. כאמור, היא יציבה והסוליה (גם האמצעית וגם התחתונה) מספיק קשוחה, ולא תחווה שחיקה מהירה או תחתך מאבן חדה.

ON CLOUDESTRATUS

יתרונות

  • נוחה מהרגע הראשון
  • אחיזת הרגל מעולה, וניתן לשרוך אותה חזק בנוחות
  • רחבה מספיק ללא מידת רוחב
  • יפיפיה ותגרוף מחמאות, צבעים מעניינים
  • שיכוך מקסימלי במיטבו עם תגובתיות גבוהה גם למהירויות בינונית/מהירות

חסרונות

  • החורים בסוליה לעיתים תופסים אבנים בדרכי כורכר
  • חוסר בלשונית נעילה מהירה
  • אם הסוליה מתלכלכת, קיים קושי לנקות אותה
  • מחיר גבוה יחסית 

לסיכום: נעל ניטרלית מיוחדת ויפיפה

אם לא יצא לכם לנסות עד כה נעלים של ON, אין זמן טוב מזה. לאחרונה יצא לי להתנסות עם דגם שטח שלהם CloudVenture, ועכשיו גם עם STRATUS. אני יכול להגיד שבחברה מקשיבים ללקוחות, ועושים מאמצים ליישם ולשפר, ואת זה אני מעריך מאוד. יש התקדמות מדגם לדגם, וגם ככה נקודת הפתיחה גבוהה מאוד. אישית לנעל הזאת התחברתי במיוחד. אני מניח שזה בגלל קווי האופי הדומים לנעלי הריצה היום יומיות שלי. התחברתי גם לסוליה המגיבה, קשירת הכוכב ומערכת HELIUM. המראה שלהן, גורף אין סוף מחמאות והרגשתי מספיק בטוח בהן כדי לקחת אותן לריצת מרתון שבועיים אחרי שנפגשנו לראשונה. אם אתם רצים עם נעליים מקסימליות/שיכוך בינוני ורוצים להתנסות במשהו חדש, לגמרי ממליץ!

בחן וצילם: שחר אלוש