הדגם הפעם במבחן הוא חדש יחסית בליין של ON שמדגישה: הנעליים שלנו נולדו באלפים השוויצריים. הייעוד שלו הוא לריצות שטח מאתגרות בתוואי קשוח.

מאת: גיא חלמיש

On Cloudventure- כרטיס ביקור

  • דגם: Cloudventure
  • ייעוד: נעלי שטח וטרייל
  • המשקל 295 גר’ (מידה 8.5)
  • דרופ: 6 מ”מ.
  • הכוונת תנועה: נייטראליות
  • גזרה: בעלי כף רגל צרה.
  • מחיר: 675 לחברי מועדון ב ING Spor
  • לקניה באינטרנט

עיצוב וסטייל

טכנולוגיה ייחודית וקהל מעריצים

יש משהו במותג הזה ובמוצרים שלו שלא משאיר את הקהל אדיש- לאורך כל המבחן אני מקבל על הנעליים של און הרבה יותר תגובות מכל נעל אחרת. בחדר הכושר אומר לי מישהו שהוא שמע עליהם שהם מעולים, במשרד שאני נכנס מספרת בעלת הבית (לא רצה, הולכת וחיה…) שהיא מכורה להן, ומנהל חנות שמוכרת און נדלק על הצבע ואחרי יומיים אני רואה אותו עם כאלה נעליים בדיוק. מצד שני- אני מכיר אנשים שלא התחברו בשום צורה לנעל. כנראה שזה סיפור של 0 או 1: או שאתה און או שאתה לא. מה שבטוח- שווה לבדוק.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

עיצוב וסקסאפיל

קו עקבי ממשיך ומוכר יש לאון בכל ליין המוצרים שלה: “Fine” היא המילה האחת שאיתה אני יכול לתאר אותו- עיצוב נקי, מדויק, מחזירי אור ואלמנטים שכולם מעוצבים בטוב טעם ודיוק שיוויצרי. למרות שתמצאו דגמים בצבעים בוהקים, כמו הנעליים הכתומות שבחנתי, עדיין תמיד תראו שאון תמיד שומרת על סכמת צבעים קרובה או במקרה המקסימלי שתי משפחות צבעים – גם פה, יש מגוון סוגי ירוק זית חאקי לצד שחור.

הדבר שאני הכי אוהב באון הוא את המרקמים היפהפיים שלהם במבט מקרוב והאופן בו הם מונחים אחד ליד השני. זו באמת יצירת מופת עיצובית, ואם היה לי כסף, הייתי קונה עוד הרבה בגדים שלהם. הכל פשוט פירסט קלאס!

אחיזת עקב ורגל משמעותית

כמה אלמנטים ששווה להכיר

  • Missiongrip™– היא הסוליה תחתונה, החיצונית שפוגשת את הקרקע ויש לה כמה סוגי בלטים ומתארים לאחיזה רב כיוונית ומניעת החלקה ברטוב. נראה שהשקיעו שם הרבה מחשבה לגבי המרקם המדויק והכיוונים של הטקסטורה הזו.
  • העננים– סימן ההכר הכל כך ייחודי של און. הם תוכננו לנחיתה רכה בלי לאבד את האקספלוסיביות בזינוק. אלה למעשה כמה טורי קפיצים שמייצרים תגובה עצמאית ללחץ כל אחד בנפרד, בשונה מסוליות אחרות שהן אלמנט גומי אחוד יותר. און טוענים שזה משאיר מקום לתנועה טבעית יותר.

אוורור מצוין לנעל שטח

  • הספידבורד– משטח קשיח-קפיצי שבדגם הזה חשפו אותו כלפי חוץ. זה מעין קפיץ מייצב תנועה מהעקב אל האצבעות הצובר אנרגיה בקיפול ומשחרר אותה בזינוק. הוא גם מייצר את התשתית לעננים וסייע להוליך את כף הרגל לאורך ה”גייט”- תנועת הדריכה, בסופה הוא נדרך ומשתחרר.
  • הגפה / חלק עליון של און- היא אחת האיכותיות והמרשימות ביותר בתעשיית הנעליים שאני נתקלתי בהן. יש פה דיוק ואיכות, ודקיקות רבה יותר לכף הרגל מרוב הנעליים האחרות שאני מכיר.

במבחן- החלק העליון

בדגם הזה הוא מתאפיין באחיזה הרבה יותר דומיננטית מהאון הקודמות שבחנתי ויותר חיזוקים והגנות. זה אומר אחיזה חזקה יותר בעקב שהוא מעובה גם בחלקו הפנימי וגם המעטפת החיצונית מרגישה קשיחה יותר מהדגמים האחרים שאצלי. כל הנעל מייצרת עמידות ויציבות מול אתגרי הריצה הטכנית בשטח ומחזיקה את הרגל היטב.

למבנה רגל צרה

בצדי הנעל הרבה פחות רשת מש ויותר משטחי הגנה- רואים אותם במרקמים החלקים הממוקמים באלכסון מהעקב אל החלק הקדמי. באזור האצבעות עוד הגנה כמתבקש, וגם כמיטב ז’אנר השטח האגרסיבי- עליה קדמית של הסוליה מלפנים.

הלשון נעימה ורכה, אך לא עבה מדי. השרוכים פחות ארוכים ממה שבד”כ הגיע עם האון וזה לטובה כי הייתי זקוק לפטנט הטיפול בשרוכים ארוכים שלהם בפעמים קודמות:

מדרס וחלק פנימי

כניסה עמוקה יותר לתוך השקע בכף הרגל ואחיזה משמעותית מקרבים את כל המדרס אל הרגל ומבטיחים שליטה טובה יותר בתוואי השטח הטכני. בריצות הראשונות עם הנעל הכניסה הזו פנימה יצרה אצלי שלפוחית (אבל לי יש עור עלוב במיוחד). מצאתי עם המבחן שאני מצליח להתגבר על זה באמצעות רכיסה ממש חזקה של הנעל- זה לא יצר שום Hotspots, חיזק עוד יותר את תחושת האחדות בין הנעל לכף הרגל, ועצר לגמרי את הופעת השלפוחית.

מרקמים וטקסטורות ברמה גבוהה

סוליה מרכזית (העננים והספידבורד)

העננים- הם אותם קפיצים חלולים ומגניבים שאף אחד לא נשאר אדיש אליהם. אלמנטים משככים, הפעם במבנה מעט מוקשח המתאים לשטח ודגש על ספיגה ושליטה בתנועה ובמהירות במקטעי הדאונהיל.

חווית הסוליה: מדויקת, זה לא מרשמלו- אלא סופג יותר מאחור ומעט קשה ומדויק מלפנים ליעילות ניתור, שליטה ופידבק חד. אני מעדיף את הגישה הזו בצורה חד משמעית על פני נעליים רכות יותר שעברו אצלי. יחד עם זאת אומר שיתכן שעבור חלק מהרצים זה יהיה פחות רך ממה שהם רגילים אליו.

אבל הדבר החשוב באמת ב On Cloud לטעמי הוא דווקא ה Speed board – אותו אלמנט פנימי בבסיס העננים שנותן לכל הנעל את האופי שלה בגלגול- אותה תנועת כף רגל מהנחיתה על החלק האחורי או האמצעי דרך האמצעי ואל האצבעות (בד”כ). רמת הקשיחות שלו היא שמגדירה את החוויה ופה היא בהחלט קשיחה יותר מבנעליים האחרות של און שאצלי, מה שמאפשר להשתמש בנעל במתארים תלולים וטכניים בלי שהיא מאבדת את האפקטיביות שלה תחת לחץ.

הגנה קדמית

מצד שני לאחיזה ולקשיחות הכללית יש מחיר של תחושת “נוכחות” של הנעל- יש אנשים שמעדיפים להרגיש שהנעל אוחזת אותם הייטב ויש כאלה שמעדיפים נעל גמישה ורכה ורואים לא מעט מבחנים שמציגים את הרכות בקיפול הנעל כיתרון- היותר וזה מגיב יותר לתנועה הטבעית של כף הרגל. יש מדרג ברור בין גמישות כללית ורכות בין כל זוגות הנעליים שלהם שעברו אצלי- כאשר ה Cloudventure Peak וה Cloud X הן הרכות ביותר- ולכן אני אוהב אותן מאוד בהליכה וביום יום (רכות ונעימות על הרגל, מרגישות כמו המשך של הגרב), לבין ה Cloudflow שהם באמצע ועד ל Cloudventure האלה- שהן הכי “מחזיקות צורה”. בשיחה עם חבר אמרתי לו שאני מעדיף את הרכות להליכה והוא אמר לי שהוא מעדיף את ההפך, אז כדי לדייק אומר- שבסביבה בנויה ועירונית אני מעדיף את הרכות ואילו בטיול בשטח- גם עבורי החזקת הרגל והמבנה המגן עדיפים.

cloudventure

שיכוך ייחודי

סוליה תחתונה

בד”כ במבחני נעליים אין קשר בין סוליה מרכזית שאחראית על השיכוך והייצוב (שבאון מורכב מהספידבורד והעננים) לבין אחיזת הקרקע- מאחר והיא מכוסה כולה בגומי התחתון. אבל פה זה שונה- גם העננים עצמם מתפקדים ככלי לאחיזה. השסעים ביניהם הם חלק ממה שמאפשר להתמודד עם שיפועים משמעותיים. כשהכנתי את הסרט אמרתי שלא נכנסו אבנים בשסעים האלה, אבל השבוע- זה קרה פעם ראשונה… אחת ויחידה בכ150 הק”מ של המבחן.

העננים, המישנגריפ והספידבורד

הם תופסים את הקרקע בחוויה שונה מהבלטים המסורתיים שדומים יותר לספייקס מגומי. אני לא חושב שזה עדיף על הבלטים הדקים והחדים הקלאסיים של נעלי שטח, במיוחד על מסלולי אדמה, אבל בכורכר המדורדר, בעליות ובירידות המדבריות של אתגר ה DMR בדימונה, על סלעים וקרקע טכנית יבשה הם אחזו טוב.

היתרון שלהם, לצד ה Mission Grip (הגומי החיצוני והטקסטורה המיוחדת שלו) הוא דווקא בכבישים- תשומת הלב שניתנה פה למניעת החלקה ברטוב, והאופי של הסוליה התחתונה עם העננים המושטחים מעט, הופך את הנעליים האלה לנוחות יותר על אספלט מנעלי שטח אגרסיביות אחרות שיש בהם בלטים מסורתיים, ארוכים וחדים (אין חוכמות- יש טריידאוף בכל תכונת מוצר).

מבנה הסוליה הופך אותה נוחה יחסית גם בכביש

 

Cloudventure לסיכום

און מייצרת אצל הרבה מהאנשים שאני מכיר חוויה מקטבת- או שהם ממש אוהבים ומתמכרים לאיכות והסטייל הזה, או שלא התחברו למקוריות והגישה השונה שלהן בשיכוך. אני מתחבר לחוויה הזו מאוד. מי שאוהב סוליות עבות, רכות וגבוהות מאוד- זה לא הכיוון באון וזה במיוחד לא הכיוון בנעליים האלה וכנראה שפחות תתחברו. אבל אם אתם מתחברי לכיוון של סוליות נמוכות יחסית בדרופ 6מ”מ, יש לכם כף רגל צרה יחסית, ואתם מקפידים על איכות וגימור גבוהים במוצרים שלכם און היא בשבילכם. יש לה את הטופ שיש לתעשיית הריצה להציע בגימור ועיצוב.  

ה Cloudventure מתאימים אוהבים נעליים שמעבירות פידבק חד ומדויק לאורך מעגל הנחיתה והשחרור, ואחיזה טובה מאוד של כף הרגל, עם תחושת בטחון והגנה לריצת שטח – אבל משמעות אלה הוא גם חסרון למי שאוהב מעטפת וסוליה רכות ומאוד מגיבות לתנועת הרגל (לשם כך יש לאון דגמים אחרים). יש לה יתרון בסוליה נעימה ויציבה יחסית גם בכביש אולם חסרון מסוים באחיזה באדמה. מתאימה למי שמחפש נעל שטח שהמשקל שלה לא חצה את ה300 גרם כלפי מעלה, ורוצה סטייל קצה גם ביום יום.

מאת: גיא חלמיש

 

 

On Cloudventure
איכות וגימורעיצובסטייל ועיצובאחיזת כף רגלפידבק ודיוק
יכולה להיות קשיחה לחלק מהרציםאחיזה באדמה
88%ציון Runpanel
עיצוב וסקסאפיל100%
אחיזת חלק עליון ועקב100%
ריספונסיביות וניתור90%
פידבק וגלגול (תחושת קרקע)90%
שיכוך85%
אוורור80%
אחיזת קרקע75%
תמורה (לחברי מועדון)85%