רוג’ר פדרר הטניסאי השוויצרי האגדי, מנצח 20 גראנד סלאמס, בן 38 כרגע מדורג 3 בעולם, ומתחיל לבנות את המשך הקריירה שלו, ונכנס כמשקיע בנעלי און.
מאת: גיא חלמיש
צילום: און ראנינג, גיא חלמיש
רוג’ר פדרר באון – לא הסכם חסות
לחברה חשוב להדגיש שזה לא הסכם חסות על פיו היא שילמה לכוכב כדי שיהיה מזוהה איתה, אלא שפדרר נכנס אליה כמשקיע ושותף בניהול. און היא חברה פרטית ולא משחררים פרטים מספריים על סכומי ההשקעה והאחוזים שהיא מקנה לפדרר. בתור ספורטאי מוכר הוא הולך להיות גורם מעורב בצוות החברה בצד פיתוח המוצרים, שיווק כמובן, תקשורת וקשר עם הקהל.
החיבור לרוג’ר פדרר החל כשהמייסדים של החברה, שמעו שהכוכב השוויצרי משתמש באופן פרטי בנעליים שלהם (יש לו כ250 זוגות נעלי ספורט הוא העיד בראיון לפני כחודש). הם יצרו איתו קשר וכך נוצר החיבור.
פדרר לא ישחק בתקופה הקרובה עם נעלי און מאחר ואין לה דגם המתאים לטניס עדיין. און מדגישה שהוא לא בהכרח יעסוק רק בטניס ומקפידה שלא לגלות מהו הדגם עליו פדרר עובד כרגע. הם לא מכחישים שזה הולך להיות בתחום הטניס, אבל מדגישים שהוא יעסוק בכל קו המוצרים.
את On Running מייצגת בישראל ING Sport וניתן לרכוש את הנעליים שלהם ישירות באתר האינטרנט של היבואנית, ובחנויות מותג בקניונים המובילים.
על צמיחה וכוכבים – פרשנות RUNPANEL
סביב הצטרפותו של רוג’ר פדרר לאון, מסרו מאון שהיא חברת נעלי הספורט הצומחת ביותר בעולם היום ותופסת נתחי שוק הולכים וגדולים בארה”ב, אירופה ויפן. אני רוצה להתייחס הפעם לשלושה היבטים שמהווים לטעמי את ההסבר להצלחה, ולהביט חשוב נוסף במגמות שרואים בספורט העולמי שהצעד הזה הוא סימן נוסף שלהן: כוכם של הכוכבים בעידן הרשתות החברתיות והקשר הישיר ל Fan Base.
1. עיצוב עקבי
בד”כ כשכותבים על נעלי און מתמקדים בנושא העננים- הסוליה הייחודית שלה, אולם לטעמי אחד המאפיינים החזקים של און שמייצרים לה צמיחה חזקה, הוא דווקא עיצוב החלק העליון שלה. זהו סגנון מזוהה ועקבי המתבסס על צבע עיקרי מוביל וצבעים מאוד דומים לו לידו. באופן הזה, מתקבל מראה מאוד עדין ואחיד יחסית במבט מרחוק, אולם עשיר במרקמים ומעניין במבט מקרוב. העיצוב הזה מאפשר לכם ללכת על מוחצנות אם תקחו לעצמכם נעל כתומה, אולם גם על מראה נקי אחיד, שמתאים גם ליום יום ולעבודה- אם תלכו על צבע שמרני יותר.
2. סוליה ייחודית ותחושת קרקע
היבט נוסף שמאפיין את הנעליים שלהם קשור לסוליה- הוא העובדה שהיא בד”כ אינה מאוד גבוהה, והיא נותנת פידבק מעולה מהקרקע. חריג אחד לכך הוא דגם ה Cloudstratus (למבחן) שהנו כפול עננים וקורץ ישירות לקהל של Hoka ורצים כבדים.
בחלק מהדגמים, כמו למשל דגם ה On CloudX (למבחן) ודגם ה On Venturepeak די מינימליסטית אפילו וכתוצאה מכך הן הפכו להיות הנעליים המועדפות עלי להליכה היום. העובדה הזו בשילוב עם מבנה העננים והספרינגבורד- לוחית קשיחה בבסיס הסוליה לאורך כל הנעל מייצרים חווית גלגול מאוד נוחה ומגיבה לכף הרגל. היא לא מינימליסטית על פי ההגדרה, אבל היא מצליחה לתת את החוויה של תחושת קרקע והפעלת כף הרגל. נוסף על כך רוב הדגמים שלהם קלים מאוד ביחס לתחרות.
3. גיוון לעולמות האאוטדור, ההליכה והאורבן
און טוענת כאמור שהיא החברה הצומחת ביותר בעולם היום. כדי לצמוח משמעותית לא מספיק להתמקד בריצה ובאתלטים המחויבים יותר שהם הבסיס לחברה הזו במקור. היא עושה זאת לאחרונה על ידי גיוון ויציאה מתחום הריצה בלבד אל עולמות ההליכה עם דגם האאוטדור (למבחן ווידאו על נעלי הטיולים ב outpanel.co.il) ואל עולמות האורבן והאופנה (על השקת נעל הלייפסטייל ב fitpanel.co.il).
4. השינוי הבא: כוחם העולה של הספורטאים
הכותרת פה צריכה להיות אולי “כוחם של הכוכבים”. עידן המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות מסמן שינוי דרמטי בכוח האישי של אלה שמצליחים להיות כוכבים בינ”ל בכל תחום- שחקנים הוליוודיים, כוכבי טלוויזיה והדבר הבא: ספורטאים. השינוי הזה נובע מהקשר הישיר של הספורטאים עם ה fan base שלהם. הקשר הזה הופך את סוכן הספורטאים, הקבוצה, או גורמים מתווכים אחרים לחלשים הרבה יותר, ואת הכוכב- למותג המוביל והמשווק את עצמו. זו לא הדוגמה הראשונה (מייקל ג’ורדן…) אבל ההערכה היא שהדבר יגבר.
בתעשיות הכוכבים האחרות לספורט, השינוי הזה ייצר החלפה של יחסי הכוחות ומבני ההסכמים המסחריים: אם בעבר שחקנים שידעו להביא קהל לסרטי ענק קיבלו משכורת, הרי שהיום הם חותמים על הסכמי שותפות בסרטים שלהם, או שעברו להפיק אותם בעצמם. אם בעבר כוכבי ריאליטי יכלו לקוות לקבל תפקיד נוסף מעבר לריאליטי במדיה, הרי שהם הפכו להיות בעלי עסקים בעצמם (הקרדשיאנית המליארדרית הצעירה בעולם כדוגמה).
כוכבי ענק בספורט שקיבלו חסויות ענק היו תמיד, אבל העידן הבא הולך לעבוד אחרת. המהלך של פדרר ואון ראנינג מדגים את הכיוון גם בספורט.
הצטרפו לניוזלטר השבועי שלנו (אפשר לצאת בכל עת):
הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו: