סדרת מבחני אוזניות הריצה מתחילה עם ה Skullcandy Sport של היצרנית Method Wireless המיובאת על ידי רונלייט (יבואני גרמין). במקביל אליהן נכנסו למערכת עוד זוג, ויש להניח שהסדרה תמשך, ונביא לכם עוד מידע על האופציות המעניינות לריצה עם מוזיקה או רדיו (וגם לשימוש יומיומי סלולרי).

מאת: גיא חלמיש

image5

סטייל ואופנה – אווירת גולגלות

אני נכנס לאתר הבינ”ל של  Method Wireless לחפש את ה Skullcandy ואני ישר מרגיש צעיר יותר – ניכרת הפנייה לנוער בין גיל 9 ל-30 (גיל הנוער בימינו), עם גולגולת בלוגו, תמונות של גולשי גלים והרמקול נגד מים, ושימוש בפונטים קוליים. המוצרים מעוצבים היטב, והכל מוקפד מטעם מומחי השיווק למילניאלס.
במקום לכתוב יותר מדי כיצד החברה מתארת את המוצר, קבלו תיאור וידאו קצר מ Method Wireless היצרנית של ה Skullcandy:

המפרט

  • דגם: Skullcandy Sport
  • יצרן: Method Wireless  
  • זמן סוללה (מוצהר): 9 שעות
  • שליטה בווליום, טרק, ומענה לשיחות טלפון
  • עמידות לזיעה
  • קישוריות Bluetooth למרחק של כ 10מ’
  • משקל: 30 גר’ (מדידת RUNPANEL)
  • יבואן: רונלייט
  • מחיר: 359 ש”ח

מגזין הריצה הטוב בישראל- הכניסו מייל למנוי שבועי חינם!

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים


מונח על הצוואר

המוצר בנוי מקשת או “צווארון” (FlexSport™) אליו מתחברים שני החוטים מהצד, כלומר מקו האזניים בערך. את נקודת היציאה של החוטים אפשר לשנות כיוון שהחוט עובר בתוך “מסילה” פנימית, עם “תחנות יציאה” לחוט שמאפשרות שחרור שלו באורכים שונים:

image4

את הקשת הזו מניחים על הצוואר, וממנה נמשכים חוטי האוזניות עצמן אל האוזניים. היתרון של הנחה על הצוואר הוא שאין הפרעה למשקפיים או לקסדה (לא שאני ממליץ למישהו לרכוב עם אוזניות – זה הרגל רע, מגונה ומסוכן בדרכים שיש בהן גם מכוניות… נשמור את המוזיקה לריצה בלבד).

image1

עוד יתרון של ההנחה הזו וכל עיצוב המוצר, שהוא נוח יותר מאוזניות ריצה אחרות שנתקלתי בהן בשימוש יומיומי – היות ויש איפה לשים אותו – על הצוואר, גם בלי שהפקקים באזניים בין שיחת טלפון אחת לשנייה. באזניות שהן רק שני “פקקי אזניים” וחוט מקשר בינם, יש נוחות פחותה בהקשר הזה.

אופציה נוספת היא לשים את הקשת מעל לאוזניים ומאחורי העורף, אם כי מצאתי אותה פחות נוחה מכוונת המשורר העיקרית.

image7

הטעינה

מתבצעת באמצעות מיקרו USB כמו של כל מכשיר אנדרואיד נפוץ. פתח הטעינה נמצא מאחורי דלת קטנה בקצה הקשת (בתמונה מטה- הוא מעט פתוח וניתן לראות את אייקון השקע על “הדלת” שלו). הטעינה נמשכת זמן קצר יחסית ותוך כשעה אין בעיה לצאת לריצה.

image9

השימוש – אין פשוט ממנו

מדליקים את האוזניה באמצעות לחיצה רצופה על כפתור הגולגולת השקוע. בפעם הראשונה מבצעים צימוד של הטלפון הסלולרי עם האוזניה כמו כל מכשיר Bluetooth סטנדרטי – באמצעות לחיצה ארוכה של מעל 4 שניות על כפתור ההדלקה (השקוע- עם הגולגולת) מה שמכניס אותו ל Pairing Mode – נותנים לנייד לגלות אותו, ובוחרים בו בתפריט ה BT של הנייד שלכם.

שולטים בווליום באמצעות כפתורי הפלוס והמינוס, ועונים על שיחות עם כפתור הגולגולת. מעצבי המוצר עשו פה תרגיל חכם – מאחר ואתם מתבססים על חוש המישוש בלבד, הרי שהשימוש בכפתור שקוע ושניים בולטים יותר מצדיו מאפשר שימוש מהיר וקל יותר. יחד עם זאת – אם תרצו שימוש פחות פשטני מכך עבור פונקציות מגוונות, עדיף שתהייה לכם גישה לאפליקציה המנגנת בזמן הריצה. 

image6

גומיות האזניות – קטנות ונוחות

אחת הבעיות הנפוצות שיש לבעלי אוזניים שונות עם אזניות היא ההתאמה האישית – כל מוצר מגיע עם גומיות אזניה בגדלים שונים, ולמי שיש אוזן קטנה (כמוני) יש לא מעט אזניות שהן פשוט לא נעימות עבורו וגדולות מדי. מצד שני – לריצה, עם הקפיצות והאימפקט – צריך שהגומי ייתפס ויכנס, ובעלי אוזניים עם פתחים גדולים יותר צריכים התאמה אישית גם הם.

הגומי הזה הוא מוצר מתקלה, יכול להיקרע או להיעלם במשיכה שגויה – ולא נעים לזרוק 359 ש”ח לפח רק כי נעלם גומי של שקל… לשמחתנו המוצר מגיע עם גומיות ספייר – וזה מעולה (בניגוד למוצר אחר שנמצא אצלנו). בנוסף יש גודל נוסף שני בשקית הספייר – כמו שצריך.

לשמחתי – עבורי אזניות הריצה האלה מושלמות, נכנסות, נתפסות ולא משתחררות, גם בריצה בקצב מרתון של סאב שעתיים (בדקתי! אם כי לא הצלחתי לסיים את כל המרחק…).

אוזניות ריצה

השמע – טוב מאוד

איכות השמע הייתה טובה. אין בידוד מוחלט מהסביבה (כמו שיטענו רבים שצריך להיות באזניות ריצה, בניגוד לאזניות מוזיקה למשל), ואפשר לשמוע מעולה גם רדיו, פודקאסטים וגם מוזיקה.

בריצה – נוח ולא מורגש

מי שיסתכל על המוצר יכול בטעות לחשוב שהוא מסורבל ופחות נוח מאוזניות בעיצוב קשת הסיליקון הנפוץ (ללא חלקים “קשים”. אבל ההנחה על הצוואר, ומשיכת החוט מלמטה נוחה לי, ובריצה האוזניות לא מורגשות בכלל. למעשה, גם אם המשקל שלהם מעט גבוה יותר משל אוזניות אחרות שמוצמדות לאוזניים עם קשת סיליקון או חוט בלבד מאחור, הרי שהגישה הזו של גומיות קטנות שנכנסות לאוזן ללא קשת סביב האוזן, היא נעימה יותר – באוזן הרגישה עצבית, אין שום תחושת מסורבלות כי המפגש של האזניות איתה הוא המינימליסטי ביותר שאפשר. מצד שני על הצוואר 25 הגרם של הקשת בלתי מורגשים לחלוטין. בקיצור – גישה מצוינת עבור אזניות ריצה ותכנון חכם מאוד לטעמי.

בהקשר הזה חסרון מסוים מורגש במבטים חזקים ימינה או שמאלה- עת משכתי את החוט עד קצהו. זה כמובן תלוי באורך הצוואר שלכם והמרחק הנוצר בו בין הקשת לאוזן. אם המרחק קצר מדי, תצטרכו להשתמש בגרסת ההנחה על העורף מעל לאוזניים.

image3

חסרונות

נגיד שאתם רוצים להפסיק לשמוע מוזיקה בריצה. חוטי אוזניות הריצה האלה, כולם בחוץ לכל אורכם וצריך להכניס אותם חזרה למסילה הדקיקה הזו – לעשות את זה תוך כדי ריצה זה אפשרי אבל דורש קואורדינציה לא רעה… צריך לעצור ועם דופק גבוה גם זה לא יהיה קל לחלק מהמשתמשים. זאת ועוד, החוט גם כשכולו בתוך המסילה, משאיר את “הפקקים” בחוץ עם איזה שני ס”מ חופשיים – אלה מקפצים להם על הצוואר ואין מיתקון מקבע לגמרי.
החוטים עצמם – דקיקים עד מאוד – יש פה סיכון קריעה שלהם די בקלות. לבסוף, אמנם יש איפה לשים אותם כשלא משתמשים, אבל מצד שני אי אפשר לקפל את הקשת להכנסה לפאוץ’ קטן או כיס. לבסוף – רמת השליטה במוסיקה ועושר האפשרויות מהפקדים היא די מוגבלת וצריך להשתמש בסלולרי עצמו.

אוזניות ריצה Skullcandy – סיכום

אחלה אוזניות ריצה – אני אוהב אותן, והן הפכו לאוזניות המועדפות עלי – בעיקר משום ה”פקקים” הקטנטנים והמינימליסטיים שלא מעיקים עלי והעובדה שהמשקל והמנגנון הוסטו אל מקום פחות רגיש. 

אוזניות ריצה

מאת: גיא חלמיש

 


מנוי חינם לRUNPANEL – מגזין הריצה הטוב בישראל: https://goo.gl/Auzkl9
מנוי לBIKEPANEL מגזין האופניים הטוב בישראל פה https://goo.gl/4tGh4F


תקציר המנהלים של RUNPANEL
כפתורים גדולים ומדורגיםשמע טובכמעט אפס משקל על האזנייםגומיות בשני גדלים באריזהעיצוב מעניין עם יתרונות על הצוואר
חוטים דקיקים שיכולים להקרעאין אחיזה מלאה של האזניות על הקשתמבנה קשיח- לא נכנס לכיס
85%ציון RUNPANEL
נוחות בריצה95%
גומיות והתאמה לאזניים100%
עיצוב85%
שמע85%
פקדים ושליטה70%
איכות חומרים וגימור70%