ריצות טבע בחורף הן בדרך כלל אירוע מאתגר לחלק מהרצים: הרצון לרוץ בטבע נעצר מול בוץ טובעני או שלוליות ענק שהופכים את החוויה לפחות נעימה. היום נגשים חלום: ריצה בחיק הטבע על מסלול אספלט מפנק ושטוח ברובו.

המסלול ממוקם בלב עמק המעיינות ועובר ברובו בתוך פארק המעיינות, שהוא מקום נפלא לרוץ בו במשך כל עונות השנה. במהלך הריצה תפגשו שלושה מעיינות טבעיים, את נחל הקיבוצים, צמחייה עשירה ואם תרוצו בשעות המוקדמות אולי תזכו לפגוש בעלי חיים כגון חזירי בר, שועלים, דורבנים, ואפילו חתולי ביצה. בדרך תחלפו על אתרי מורשת, מטעים, בריכות גידול דגים ובעונות המעבר תוכלו לראות גם ציפורים נודדות. לאורך כל השנה ילווה אתכם הנוף מדהים המשקיף לעבר הר הגלבוע והגלעד.

הירשמו כאן כדי להישאר מעודכנים בכל הכתבות:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

מה צריך לדעת לפני שיוצאים למסלול

אם אתם לא מגיעים לשם רק לתחרויות המתקיימות מדי פעם במקום, את המסלול ניתן להתחיל משני מקומות: הראשון הוא חניית הסחנה והשני הוא חניון נחל הקיבוצים. הפעם נתחיל את המסלול מחניון נחל הקיבוצים או כפי שמופיע בWaze חניון בריכת הקיבוצים. אכן השם מרמז על האטרקציה במקום, בריכה טבעית ומקסימה. לפני שתצאו לדרך ממליץ לכם לארוז בגד ים וכפכפים לטבילה שאחרי שאפשרית גם בחורף משום שטמפרטורת המים היא 24 מעלות לאורך כל השנה. במקום יש ספסלים ושולחנות למתפנקים בארוחה אחרי הריצה.

עמק המעיינות לרוץ

פארק המעיינות, מקום נפלא לרוץ בו כל השנה

ישנה חניה זמינה בחניית עפר חינמית. לאחר שהתארגנתם חפשו את השער הצהוב שנמצא בהמשך לכביש הגישה שעליו הגעתם. השער מונע מרכבים להכנס למסלול אך כדאי לקחת בחשבון שיש סיכוי שכן תפגשו ברוכבי אופניים או רכבים חשמליים במידה ותגיעו בשעות הבוקר המאוחרות. המסלול ההיקפי הוא באורך של כ-10 קילומטרים ועובר בין כל שלושת המעיינות. השדות מעובדים ולרגלי נופי הגלבוע והגלעד אשר השילוב של כולם יחד הופך  את המקום לגן עדן. השבילים החוצים את המסלול מאפשרים לגוון באורך המסלול למי שמעוניין בכך.

עמק המעיינות

אורכו של המסלול ההיקפי כ-10 קילומטר. עובר בין שלושת המעיינות

יוצאים לדרך

מתחילים מהשער הצהוב כאשר הבריכה הגדולה נמצאת מימיננו. כעבור כמה עשרות מטרים השביל מתפצל כאשר משמאלכם תל שוכה או תל השלושה. בראש התל מתנוסס מגדל שנבנה על ידי הבריטים בשנת 1939 כעמדת הגנה על קיבוץ ניר דוד לאחר ששלושה שומרים יהודים נרצחו בדרכם לשמירה. ניתן גם לרוץ במעלה התל ולהגיע לתצפית מרהיבה על האזור בו רצים.

כאשר חוזרים לשביל רצים עם הפיצול הימני, כך שנחל הקיבוצים יהיה מימינכם ושדות עם גידולים עונתיים יהיו משמאלכם. נצלו את הריצה לחפש את פינות החמד בהן תוכלו אחר כך לטייל לאורך הנחל. זה הזמן להרים את הראש אל עבר הרי הגלבוע המהממים מולכם, קחו אוויר ותהנו מיופיים. כעבור 1.5 ק”מ מגיעים לצומת T בה פנייה ימינה בצומת זו תוביל לסחנה. אתם לעומת זאת פונים שמאלה ובמגמת שיפוע קל רצים לאורך מטעי מנגו ואבוקדו, חולפים את המבנים משמאלכם ופונים שמאלה בפניה חדה עם השביל. מימינכם עין שוקק שם אפשר לעצור להתרעננות. השביל ממשיך במגמת ירידה עד לצומת בריכת טחנת הקמח בק”מ 2.65.

בין עין שוקק לבריכת טחנת הקמח היו 2 טחנות קמח כאשר היום נותרו רק שרידי התחנה התחתונה, ניתן לראות בבריכה גם שרידי אמת מים רומית. ממשיכים בריצה ובצומת טחנת הקמח אתם פונים ימינה לכיוון הרי הגלבוע. השביל ממשיך ומתעקל שמאלה. משמאלכם יופיעו בריכות הדגים אשר בהן תוכלו בעונות המעבר להנות משקנאים, חסידות, עגורים ושאר עופות נודדים. לצפות בלהקת ציפורים ממריאה בזריחה זה מחזה בלתי נשכח.

כעבור 4.5 קילומטר תגיעו לפנייה שמאלה ולאחר הפנייה בסוף הירידה תפגשו את הטרקטור האדום. באזור זה השביל מתעקל שמאלה ואתם ממשיכים עם השביל וחולפים בקילומטר ה-5 על פנייה אשר אם תפנו בה היא תחזיר אתכם לנקודת ההתחלה ותקצר לכם את המסלול כך שיסתכם ב-7 ק”מ.

אם באתם לרוץ את כל 10 הקילומטרים, אז אתם ממשיכים בריצה ישר לעין מודע. בעין מודע השביל פונה שוב שמאלה. לפני שממשיכים עוצרים להצטלם בעין מודע ו/או לטבול ורק אז ממשיכים עם השביל. אחרי מעבר ליד שער צהוב נוסף חשוב לשים לב כי מרגע זה אתם רצים על כביש. אמנם כביש צדדי ולא סואן אך עדיין חשוב להיות ערניים ולרוץ בשוליים.

מימינכם מטעי תמרים ומשמאלכם שדות אינסופיים, חדי העין מביניכם יוכלו בעונות המעבר לראות עיט צפרדעים ודיות שחורות שעצרו לנוח בשדות. בקילומטר ה6.5 יש פנייה שמאלה ואתם פונים איתה. מימינכם הישוב שלפים. שלפים הינו ישוב יחודי שנולד משילוב בין הקיבוץ הדתי שלוחות לקיבוץ החילוני רשפים. במקום מתגוררת קהילה מעורבת על גווני היהדות השונים, המקיימת חיי קהילה משותפים. רצים בזהירות על השוליים עד לכביש הראשי ( צומת T). במקביל לכביש הראשי יש שביל להולכי רגיל, פונים שמאלה ורצים על השביל  אשר מביא אתכם בחזרה לחניון.

גלו את הווצאפ השקט שלנו: הצטרפו לקבוצות ראנפאנל

עייפים אך מרוצים מהמסלול בלב טבע

סיימתם 10 קילומטר בלב טבע מהמם על שביל אספלט מפנק. עכשיו אפשר לקחת את הילדים לגן גורו לקפוץ, ללטף ולהאכיל קנגורו ולצפות בשאר החיות אשר בגן. ניתן לקנח בארוחת צהריים במסעדת קימל בגלבוע שנמצא במרחק 20 דקות נסיעה. בונוס למי שרץ ריצה ארוכה יותר: השביל המקביל לכביש ממשיך גם בכיוון הנגדי עד כביש 90.