נעים מאוד קוראים לי גיא חלמיש ואני לא לקוח סמוי, ההפך: אני לקוח רגיל שמגיע להתאמן. המוטיבציה שלי בהרשמה לקרוספיט היתה פשוטה: לחזור להתאמן על כח כמו שצריך. אחרי שאימוני כח ביתי עצמאי שעשיתי עם עצמי הלכו ודעכו עד שמתו, חיפשתי מסגרת.

מעבר לעובדה שאני המייסד של הפאנלים, אני גם מאמן ריצה בתוכנית אימון מרחוק, גם בוגר קורס מאמני חדר כושר בעצמי והשלמתי MBA בניהול באוניברסיטת ת"א. הרקע הזה גורם לי להביט סביבי ובמיוחד על עולם הפיטנס בצורה מודעת למדי גם מזווית הלקוח וגם מזווית הבעלים וחשבתי שיהיה מעניין לחלוק אותה, ואולי אפילו לגוון קצת במקומות אותם אני בודק. בכולם אני משלם דמי מנוי כלקוח רגיל. 

זה לא באמת חשוב איזה מועדון זה, זה לא באמת משנה מי הנפשות הפועלות- הם משקיעים את כל נשמתם בעסק הזה. כדאי לקרוא את זה כמשל כללי לתחום באשר הוא.

דבר איתי בעוד יומיים

למעשה היה זה כבר נסיון שני שלי להגיע, והפעם באתי נחוש. בעבר כבר היתה לי איזה שיחה מקדימה איתו שלא התממשה להצטרפות כי היא הסתיימה ב"דבר איתי בשבוע הבא, טוב"? ברור שזה לא קרה בסוף. 

הפעם שוב- הניסיון להתחיל להתאמן שם החל בשיחת טלפון ובה התבקשתי להתקשר עוד מעט. התקשרתי לאחר מכן, וקיבלתי הסבר קצר ולא הכי ברור איך השיטה עובדת. בגדול מה שצריך לזכור הוא מסר פשוט: תבוא לשיעור ניסיון ואחרי זה נדבר כבר, אומר לי הבעלים בעודי חש שאני נוחת עליו בזמן הכי לא מתאים שאפשר. 

גם השיחה הפעם הסתיימה במשפט הזה שמבקש לברוח משום מה מאיסוף מספר האשראי שלי והתחלת ספירת הכסף שלי אצלו בארנק. אבל לא הפעם: אני כבר מבין שאני צריך להיות איש המכירות ולבצע את נעיצת המכירה במקומו. נחוש מתמיד, אני מקשה עליו ודורש ממנו שימכור לי: "אז איך קובעים? איפה נרשמים, מתי תכלס לבוא?". "תבוא בראשון ב8"… הוא בסוף מתרצה, ושולח אלי לינק לשאלון רפואי כסת"חי טיפוסי כמוהו גם אני שולח למתאמנים שלי. אני ממלא את הטופס, ומתייצב ביום ראשון ב8. 

אני לא כועס! הבנאדם איש של קרוספיט, מה אתם רוצים ממנו עכשיו עם טלמרקטינג ומכירות? 

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

אבל איפה המועדון?

הגישה הלא מתאמצת להשיג לקוחות ממשיכה בחיפוש המקום עצמו. לקרוספיט הזה אין שום שלט, שום סימן לפנות בכביש, שום הכוונה. המקום אינו רגיל כמו יעד שווייז היה מביא אתכם אליו באופן סטנדרטי – הוא הוסווה בהצלחה לא מבוטלת כאחד המקומות שם באזור התעשיה. אם הצלחתם לאתר את המקום בלי להתקשר שוב לבקש הכוונה בפעם הראשונה סחתיין. אפילו אחרי ההכוונה אולי תתקשו לזהות את הכניסה בין כל הלוחות, המחסנים והערמות מסביב. דווקא מסתדר עם אווירת ה Strong Man התעשייתית הכללית – אלה Weird Objects פה מסביב שנצטרך להרים? 

אתה בטוח שאתה רוצה לשלם? 

אני מגיע לשיעור הראשון בבוקר המנומנם של יום ראשון, ו 8 אמיצים מוכנים למצוא אנרגיות כמוני בתחילת השבוע. נחזור לאימון הזה בהמשך. בינתיים אגלה לכם שגם אחרי האימון אני נאלץ להמשיך ולהתעקש שמישהו יתרצה ויקח ממני כבר כסף! באימון הנסיון עצמו, בעודי שם, שום עסקה לא נסגרה כי בעל הבית מפעיל את המקום לבדו. כשהגעתי הוא ניקה את המקום עם שואב אבק ענק, ביצע שיחות ווטסאפ ושיחות טלפון של בעל מקום עמוס במשימות, במקביל לכל שאר הפעולות וגם קלט אותי. הרצון לדחות את השיחות לשבוע הבא למול אולי שיעור שהוא מעביר במקביל מתחיל לקבל הסבר והבנה. 

השיעור החל, חשתי שהשקיע בי כמתלמד בשיעור הניסיון יותר מבאחרים שכבר מכירים ומנוסים. הוא הראה לי איך לעשות את הדברים עם תשומת לב ליציבה ולתנועה. קיבלתי ממנו משימות מעט שונות כי הרמת משקולות מחייבת שיעור יסודות. בגדול היה שם חלק ראשון של כח עם משקולת מוט (אני עשיתי סווינגים בין הרגליים ולמדתי שזה צריך לבוא מתנועת אגן ולא כתרגיל כתפיים כמו שאולי נדמה במבט בסרטי היוטיוב… בכל זאת יש ערך למדריך אמיתי. 

לאחר מכן עשינו סטים של 5 עליות מתח (רק אני עושה בסגנון חדר כושר וכולם שם מתנופפים להם בסגנון קרוס פיט טיפוסי), 10 שכיבות שמיכה ו 15 סקוואטים, בתוך 4 דקות, ויתרת הזמן משקולת המוט. כל זה כפול 4 פעמים, כלומר כ 16 דקות של עבודה קשה. אני לא ממש מצליח לזכור מה צריך לעשות ובעיקר מסתכל על האחרים. איך הם לא מתבלבלים? 

 

ערוץ הכושר של RUNPANEL בטלגרם – מצטרפים פה! 

 

סושיאל חשוב אבל האשראי שלי חשוב יותר

אז אחרי אימון הקרוספיט מגיע המסרון המובטח בווטסאפ שאמור לעזור לי להכנס כמנוי משלם. זה נראה על פניו כמו מסרון Cut & Paste מיומן ונכון יותר: "היי! מה עניינים? ראיתי שהיית באימון ניסיון. רציתי לשאול איך היה? והאם יש שאלות נוספות לגבי ההרשמה. לינק לקהילה בפייסבוק, לינק למחירון מלא, לינק לקבוצת ווטסאפ…". 

סבבה, סושיאל זה חשוב, אבל איפה אני משלם לכם כבר וקובע את האימון הבא שלי? הפרט החשוב הזה לא מופיע במסרון.  לפייסבוק, בכיף, אבל לשלם לנו? למה לך? 

אני ממשיך להקשות – "אבל היי, בשלושת ההודעות למעלה אין גביה, וגם לא אפליקציה לקבוע אימונים" אז היא נאלצת להקליד את מה שלא הסבירה ב Cut & Paste המקורי: "היי שי שלחתי לך למייל יוזר לאפליקציה.. אתה מכניס אמצעי תשלום אני מעדכנת לך מנוי תלת חודשי. יש גם סדנת יסודות שכל מתאמן חדש מחויב לעבור .. היא תתקיים בשבוע הבא בשלישי ב19, תגיד לי אם לא מסתדר". 

מילא שאני בכלל לא שי אלא גיא, מתברר שגם האימייל היחיד שהגיע באותו זמן נראה כמו איזה ספאם חשוד ואין בו מילה שקשורה בקרוספיט הזה אם כי יש בו Hack The Box – כמה סימבולי! 

בירור עם השולחת שולל את הכיוון הספאמי הזה ומתברר שהאימייל שלי הוא לא מה שהיא חשבה (אולי הוא של שי באמת). אני ממשיך לנסות לקבל ממנה רמז איך להרשם ולשלם. 

אני באמת רוצה לשלם כבר, I want to hack the box פליז! איך אני כבר מגיע לקבוע אימון קרוספיט למחר או מחרתיים? אני אצליח לקנות מכם מנוי לא זול ב 380 ש"ח לחודש בסוף! אני לא אקבל לא!

hack the box

לסיכום: מסע לקוח… אתגר לעסק קטן על הקצה

אם אתם חושבים שאני מתלונן, או כועס פה או עוין – ממש ההפך הוא הנכון! באמת, שכולי אמפתיה והערכה לחברה האלה שהקימו עסק, מפעילים אותו עם מעט משאבים, תוך כדי המון דברים אחרים, מאות לקוחות שכל אחד רוצה את היחס שלו, מדינה שאוכלת את העתיד שלו עם בירוקרטיה, תשלומי מע"מ ומיסים, ובעיות גלובליות ומגפות המאיימות על עצם קיומו. 

אני מביא את הסיפור הזה ככה כסיפור מקרה שכדאי ללמוד ממנו ולהפיק לקחים – כל אחד בעסק הפיטנס שלו. לא על הכל אפשר לשלוט, אבל אופטימיזציה של קליטת לקוח באה לשרת את הבעלים והלקוח ביחד. זה צריך להיות חלק, מהיר וקל בלי לאבד את המטרה: שיעור נסיון ומיד בסופו לינק לתשלום כבר בווטסאפ – או לינק להורדת האפליקציה באותו מקום של השיחה. 

הכי טוב היה לו דקה אחרי שיעור הנסיון בעודך מבסוט, מלא באנדורפינים וגאה בעצמך שהבאת את עצמך להפסקת הרביצה ושינוי בריאותי, היית מועבר מסטטוס מזדמן ללקוח משלם, עם אפליקציה ושיעורי המשך סגורים לך ביומן. אבל כשיצאתי מהמקלחת, הבעלים, לבדו בעסק, כבר החל להדריך את השיעור הבא, תוך שהוא עונה לעוד כמה טלפונים… ונע קדימה לאינספור המשימות שעל כתפיו החסונות.