העולם מתחלק לשני סוגים  של אנשים אלו שאוהבים לצאת לשטח בלילה ואלו שלא מבינים למה שמישהו יצא מהבית אחרי שהשמש שקעה. קיבלנו למבחן פנס ריצה של Sunree ובדקנו אותו עבורכם.

רגע לפני שכולם מרימים גבה, כשאני אומר שטח אני לא מתכוון פארק הירקון אלא שטח יער, מדבר, שדות רחבי ידיים… כאלה. בישראל יש תת זן שהם אוהבי הלילה בפוסט טראומה: הצבא על חסרונתיו הרבים כולל חיסרון נוסף- הוא יצר קשר מנטלי בלתי נשלט שבין חושך לסבל. אני שייך ללא ספק לתת הזן הישראלי, במשך שנים נמנעתי בצורה כמעט דתית מכל מגע עם רגבי אדמה שאינו מלווה באור השמש. המחסום נשבר אצלי שהתחלתי לטפס פה ושם על הרים, תחום שבו יציאה בשתיים לפנות בוקר אל מינוס 15 בשלג עמוק היא מעשה יום יומי. אמנם גם פה מדובר בחיבור ישיר שבין חושך לסבל אבל לפחות פה מדובר בסבל שבחרתי בו. עם השנים הפכתי לחובב לילה ברמה שאני מחכה לקיץ כדי רק כדי שאוכל לרכב או לרוץ בלילה במזג אויר נחמד.

מפרט

  • יצרן: Sunree
  • מחיר: 299 ש״ח
  • משקל:58 גרם (ללא סוללה)
  • תקן עמידות: IPX6
  • זמן סוללה: 6 שעות בעוצמה מקסימלית.
  • עוצמת אור: 3 רמות עוצמה, עד 140 לומנס מקסימליים
  • להשיג: רשת קולומביה, Outsiders ושבילים

צריך פנס ראש

את כל זה אני מספר לכם כי כדי לרוץ בלילה בשטח צריך פנס ראש, ובדיוק פנס כזה קיבלתי לבדיקה מרשת Outsiders. על פניו נראה שכל פנסי הראש דומים זה לזה, רצועה, פנס, אור ואולי נבדלים זה מזה בעוצמת האור שהם מספקים, אבל כמו רוב הדברים בעולם זה בעצם לא כל כך פשוט, ואין דין פנס ריצה לפנס למערות או לטיפוס הרים.

הדרישות שלי מפנס ריצה הן קודם כל שיהיה קל משקל, דבר שני שיישב טוב על הראש, ודבר שלישי שיהיה נעים למגע עם הראש במיוחד בתנאי ריצה. על מה אני מוכן לוותר? אמינות – חיי לא תלוים בפנס הזה, תאורה בעוצמה גבוהה, ועמידות לתנאי קיצון. עם כל הכבוד לא צריך פנס משוריין כדי לרוץ בשדות מאחורי הבית.

הפנס המדובר: Maogear coolpal של Sunree

זו חברה סינית שמנסה את כוחה אל מול אריות השוק שהן באופן מסורתי Petzl, ו Blackdimond (למבחן גרסת טיול שלהם ב OUTPANEL) וגם אצלנו היו במבחן Ledlencer, וגם Nightcore יחד עם עוד כמה שחקנים בעלי שם בעולם ציוד הטיולים.

במבט כללי הפנס נראה טוב, חומרים שלא מרגישים זולים ומראה כללי מקצועי. בניגוד לפנסים שאינם יעודיים לריצת שטח חלקה הקדמי של הרצועה העוטפת את הראש בנוי מפלסטיק גמיש כדי לתת יציבות מקסימלית לפנס בזמן ריצה, עוד נחזור לרצועת הפלסטיק הגמיש הזו בהמשך.

הפנס בצבע צהוב זרחני. הוא אמנם לא מאוד יפה אבל מאוד שימושי כאשר משלבים ריצת שטח עם ריצת כביש. בדקתי: רואים אותו ממש מרחוק. המשקל בסה״כ טוב – 58 גרם (בלי סוללה) שזה לא מדהים אבל בהחלט לא רע, ועוצמת תאורה מקסימלית של 140 לומינס, שזה בסדר לריצה אבל לא לגמרי מספיק לפעילות שדורשת תאורה חזקה.  הפנס מאפשר שלוש רמות תאורה כאשר ברמת תאורה נמוכה הפנס אמור לעבוד 96 שעות, ברמה הבינונית 11 שעות וברמה הגבוה 6 שעות (נתוני יצרן). אני השתמשתי רוב הזמן ברמה הבינונית מלבד קטעים באמת טכנים שעברתי לתאורה חזקה.

הפנס עובד על סוללת AA שלא ניתן לטעון וחבל, ברמת המחיר שלו זה פיצ׳ר חשוב שצריך להיות. זווית התאורה של הפנס (מעלה ומטה) משתנה בהתאם לנוחות שלכם ולתנאי השטח, השליטה בזווית אפילו תוך כדי תנועה נוחה והפנס שומר על זווית בלי קפיצות מיותרות. לא ניתן להגדיר את רוחב האלומה כמו בפנס של Led Lencer שבדקנו.

 


תוכנית האימון האישי: התאמנו עם RUNPANEL


המבחן

הצבתי שלוש דרישות עיקריות מפנס הראש שלי, ולקחתי את הפנס כדי לראות איך המפרט הטכני מרגיש כשמוציאים אותו לשטח. רוב הבדיקה היתה בריצות שטח מדבריות רובן על דרכי עפר וחלקן על שבילי הליכה או סינגלים של אופניים. בהחלט בחנתי אותו גם בתנאי ריצה טכנים במיוחד שמדובר בריצת לילה.

אחיזה ומגע- אין ספק שרצועת הפלסטיק הגמיש בחלקו הקידמי של הפנס נותנת אחיזה מצויינת. הפנס יושב מצוין על הראש ולא זז לשום מקום גם בריצה טכנית ומהירה יחסית בירידות מסולעות. אבל את המחיר על היציבות משלמים בזיעה. הרצועה לא סופגת זיעה כלל, ויותר מזה- יש תחושה כאילו היא מייצרת אותה. נסיון לרוץ עם בנדנה או סרט זיעה דק מתחת לפנס לא עלה יפה, הוריד מהנוחות ולא שיפר את הזיעה. לרצעות הראש טווח כיוון רחב והיא מתאימה גם לילדים.

בתחום התאורה- לא הרגשתי חוסר ולמרות העוצמה הנמוכה יחסית לא הרגשתי בשום שלב חוסר ביטחון- פיזור האור היה טוב, ובחלק גדול מהזמן על דרכי עפר בכלל לא השתמשתי בתאורה המקסימלית. ריצת שטח לא דורשת פנס חזק.

משקל- הרצועה מפזרת את המשקל שגם ככה אינו רב בצורה טובה, והפנס לא מושך את הראש קדימה בצורה משמעותית בסה״כ הוא מרגיש קליל וטבעי על הראש.

מחיר- ועכשיו אפשר גם לדבר על הפיל שבחדר, הפנס מתומחר בקצה העליון של ז׳אנר פנס הראש לחובבנים במחיר של 300 ש״ח, כתף לכתף עם כמה מאריות השוק, שנותנים לא רק מותג ידוע ואמין אלא גם פנס שאינו נטען, שזה חסרון גדול יחסית למתחרים.

לסיכום

מתמודד נוסף בשוק פנסי ראש, שמציע נוחות טובה ויציבה על הראש. יש לו ממשק מצח פחות ידידותי לימים חמים, ומשקל סביר. התאורה מספיקה לריצה במגוון משטחים, אבל האתגר הוא בעיקר במחיר ביחס לתחרות. ההתמודדות שלו תהייה מול המיתוג של חלק מהשחקנים, מול פונקציות סוללה הנטענת ובעיקר בשילוב כל אלה לתמחור.

מאת: שי יגל
צילום: דניאל בר